Księgowanie wyciągu bankowego
Ostatnim krokiem, kończącym przepływ pracy bankowości elektronicznej, jest zaksięgowanie wyciągu bankowego. Do tego celu wykorzystywana jest akcja Księguj w sekcji Przetwórz na kartotece wyciągu bankowego.
Na początku funkcja księgująca sprawdza wyciąg bankowy pod kątem błędów (brakujących danych, nierozliczonych zapisów, itd.). Każdy błąd spowoduje przerwanie księgowania, a lista błędów i ostrzeżeń wyświetli się w oknie informacji Błędy wyciągów bankowych po prawej stronie okna. Podobnie będzie w przypadku, kiedy pojawią się błędy w trakcie księgowania.
Uwaga
Jeżeli w wyniku sprawdzania powstaną wyłącznie ostrzeżenia, proces księgowania będzie można kontynuować, jednak system wyświetli dodatkowe ostrzeżenie dla użytkownika.
Struktury powstałe w wyniku księgowania
W wyniku księgowania powstają następujące struktury:
- Zapisy księgi odbiorcy (nabywcy, dostawcy, pracownika) rozliczające płatności. Można je sprawdzić z poziomu standardowych stron Zapisy księgi... (strony są dostępne po wybraniu Zaksięgowane dokumenty w widoku głównym użytkownika bankowości elektronicznej).
- Zapisy na stronie Rejestr bankowości elektronicznej (więcej w artykule Rejestr bankowości elektronicznej).
- Zaksięgowany wyciąg bankowy, dostępny po wybraniu Zaksięgowane dokumenty, Zaksięgowane wyciągi bankowe. Pełni wyłącznie funkcję informacyjną.
Dodatkowo, na poziomie Archiwalnej paczki przelewów, rozliczone wiersze będą podkreślone kolorem zielonym.
Kod źródłowy zaksięgowanych wyciągów bankowych
Uwaga
Każdy zaksięgowany wyciąg bankowy posiada kod źródłowy zgodny z ustawieniami w tabeli Ustawienia kodu źródłowego. Domyślnie przypisanym kodem źródłowym dla zaksięgowanych wyciągów bankowych jest WYCBANK (BANKSTMT). Więcej informacji o ustawieniach kodu źródłowego znajduje się w artykule Ustawianie kodu źródłowego w standardowej aplikacji Dynamics 365 Business Central.
Zobacz też
Ustawianie kodu źródłowego w standardowej aplikacji Dynamics 365 Business Central