Table of Contents

Przepływ pracy

Przepływy pracy w aplikacji Electronic Banking Base App zostały zaprojektowane z myślą o współpracy pomiędzy użytkownikami w zakresie tworzenia paczek przelewów i księgowania wyciągów bankowych. Niniejszy artykuł opisuje dostępne role użytkowników aplikacji Electronic Banking Base App oraz etapy tworzenia i akceptacji dokumentu paczki przelewów i wyciągu bankowego.

Role użytkownika w Electronic Banking

W procesie pracy z aplikacją Electronic Banking Base App można wyróżnić następujące role użytkownika:

  • Paczki przelewów:
    • osoba tworząca paczki przelewów,
    • osoba akceptująca paczki przelewów,
    • osoba eksportująca paczki przelewów.
  • Wyciągi bankowe:
    • osoba importująca i rozliczająca wyciąg bankowy,
    • osoba akceptująca wyciąg bankowy,
    • osoba księgująca wyciąg bankowy.
  • System bankowy:
    • użytkownik systemu bankowego (rola niewystępująca w systemie Dynamics 365 Business Central odnosząca się do zewnętrznego systemu banku).
Porada

W praktyce wszystkie powyższe czynności mogą być wykonywane przez jednego użytkownika. Takie podejście eliminuje potrzebę używania systemu akceptacji dokumentu. Szczegóły konfiguracji uprawnień użytkowników Electronic Banking są zawarte w artykule Zarządzanie użytkownikami.

Etapy przepływów pracy

Przepływ pracy możemy podzielić na dwa zasadnicze etapy:

  • tworzenie paczki przelewów oraz
  • import wyciągu bankowego. Krok przygotowania i eksportu przelewów może się powtarzać w zależności od tego, jak regularnie użytkownicy przygotowują przelewy w systemie Dynamics 365 Business Central. Niezależnie od ilości cykli tworzenia paczek przelewów zawsze musi się on skończyć wyeksportowaniem wyciągu bankowego z systemu bankowego w celu rozliczenia dokonanych przelewów. Zaksięgowanie wyciągu (jednego lub kilku) zawierającego wszystkie przelewy kończy przepływ pracy.

Tworzenie paczki przelewów

  1. Tworzenie paczki przelewów:

    1. Na podstawie szablonu paczki przelewów tworzony jest dokument paczki przelewów.
    2. Użytkownik tworzy wiersze paczki przelewów reprezentujące pojedynczy przelew. Wiersze paczki przelewów mogą być tworzone automatycznie w oparciu o sugerowanie poleceń przelewu lub ręcznie.
    3. Użytkownik tworzący paczkę przelewów zmienia status dokumentu na Oczekuje na akceptację w celu potwierdzenia zgodności przez osobę akceptującą przelewy.
    4. Osoba akceptująca sprawdza poprawność paczki przelewów i ją akceptuje (zmieniając jej status na Zaakceptowana) lub ją odrzuca w celu dalszej poprawy.
    5. Użytkownik odpowiedzialny za eksport paczki przelewów generuje plik paczki przelewów i w zależności od rodzaju interfejsu pobiera go lub wysyła do systemu bankowego.
    6. Użytkownik systemu bankowego loguje się do systemu bankowego, importuje wcześniej utworzony plik (jeżeli dotyczy) i zleca systemowi wykonanie przelewów.

    "Schemat przedstawiający proces tworzenia paczki przelewów"

Import i księgowanie wyciągu bankowego

  1. Import i księgowanie wyciągu bankowego:
    1. Użytkownik systemu bankowego eksportuje plik wyciągu bankowego z systemu bankowego (jeżeli dotyczy).
    2. Na podstawie szablonu wyciągu bankowego tworzony jest dokument wyciągu bankowego.
    3. Użytkownik odpowiedzialny za rozliczenie przelewów rozlicza wiersze wyciągu - automatycznie lub poprzez ręczne wskazywanie zapisów do rozliczenia.
    4. Użytkownik odpowiedzialny za rozliczenie przelewów zmienia status dokumentu na Oczekuje na akceptację w celu potwierdzenia zgodności przez osobę akceptującą wyciągi bankowe.
    5. Osoba akceptująca sprawdza poprawność wyciągu bankowego i akceptuje go (zmieniając jego status na Zaakceptowana) lub go odrzuca w celu dalszej poprawy.
    6. Osoba księgująca uruchamia księgowanie wyciągu bankowego.

"Schemat przedstawiające proces tworzenia wyciągów bankowych"

Zobacz też

Paczki przelewów

Wyciągi bankowe