Table of Contents

Import nieobecności przez karty pracy

Funkcjonalność kart pracy może być również wykorzystana do importowania nieobecności. Przed importem nieobecności, należy zweryfikować/ustawić dla danego składnika nieobecności następujące pola na stronie **Składniki płacowe:

  • Kod nieobecności w karcie pracy
  • Import nieobecności w karcie pracy

Ustawienia kodów dla składników nieobecności wykorzystywanych przy imporcie z kart pracy

W celu ustawienia kodów nieobecności wykorzystywanych przy imporcie nieobecności przez karty pracy:

  1. Wybierz ikonę , wprowadź Składniki płacowe, a następnie kliknij w powiązane łącze.

  2. Otworzy się strona Składniki płacowe

  3. Na liście składników, należy wyszukać składnika nieobecności, który chcemy importować przez karty pracy

    Porada

    Składniki nieobecności w kolumnie Inicjowany przez mają wybraną opcję Nieobecności. Możesz pofiltrować widok po kolumnie Inicjowany przez i wskazać Nieobecności aby wyświetlić tylko składniki płacowe, które są nieobecnościami.

  4. Po odnalezieniu docelowego składnika uzupełnij pola w kolumnach przy tym składniku:

    • Kod nieobecności w karcie pracy - w kolumnie należy wpisać kod, który wprowadzony w późniejszym etapie w pliku excel będzie zamieniony na wskazaną nieobecność w trakcie importu danych poprzez Karty pracy. Np. UW (Urlop wypoczynkowy), UO (Urlop okolicznościowy) itd.
    • Import nieobecności w karcie pracy - w kolumnie należy wybrać jedną z opcji:
      • Dowolna l. godzin – dowolna liczba godzin wprowadzono w pliku excel będzie zamieniona na wskazaną nieobecność.
      • Cały dzień – przy imporcie nieobecności zostanie utowrzona nieobecność na cały wskazany dzień.

Generowanie szablonu przez karty pracy

Po ustawieniu składników nieobecności można wygenerować szablon karty pracy.

  1. Aby wygenerować szablon postępuj zgodnie z instrukcją Wygenerowanie arkusza - Dni w kolumnach.
  • W pliku excel w wierszu z składnikiem 4000 - ilość godzin roboczych w odpowiedniej kolumnie -w celu wprowadzenia nieobecności, która będzie importowana do aplikacji należy wprowadzić kod nadany w ustawieniach ( Zobacz Ustawienia kodów dla składników nieobecności), następnie wcisnąć spację i wstawić ilość godzin danej nieobecności.

    Uwaga

    Np. UW 8 lub UO 8 itd.

Import nieobecności przez karty pracy - plik excel

Następnie należy zaimportować plik excel. W tym celu:

  1. Postępuj zgodnie z instrukcją Import arkusza czasu pracy
  2. Na stronie Karty pracy będą widoczne zaimportowane dane z pliku excel
  3. W kolumnie Nieobecności pojawią się zapisy zaimportowanych nieobecności

Przegląd zaimportowanych nieobecności

W celu podglądu zaimportowanych nieobecności:

  1. Zaimportuj dane zgodnie z instrukcją Import nieobecności przez karty pracy - plik excel
  2. Zaznacz pracownika, który ma w kolumnie Nieobecności widoczne zapisy
  3. Z dostępnych na belce akcji wybierz Powiązane i wskaż Karty pracy
  4. Wybierz Nieobecności
  5. Otworzy się strona Nieobecności wiersza karty pracy
  6. Na stronie widoczne są nieobecności:
    • Kod nieobecności - kod nieobecności wprowadzony w pliku excel

    • Data od - data początku nieobecności

    • Data do - data końca nieobecności

    • Ilość godzin - ilość godzin zaimportowanej nieobecności

    • Nieobecność utworzona – Możliwe opcje: Tak, Nie.

      • Opcja Nie - informuje, że z danego zapisu nie została jeszcze w systemie utworzona nieobecność w oknie Nieobecności.
      • Opcja Tak oznacza, że z danego zapisu została już utworzona nieobecność w oknie Nieobecności.
      Ważne

      Po utworzeniu zapisów nieobecności (Zobacz: Tworzenie zapisów nieobecności z zaimportowanych nieobecności) opcja w polu Nieobecność utworzona zostanie zmieniona na Tak

Tworzenie zapisów nieobecności z zaimportowanych nieobecności

Aby z zaimportowanych nieobecności w karcie pracy wygenerować zapisy nieobecność na stronie Nieobecności:

  1. Zaimportuj dane zgodnie z instrukcją Import nieobecności przez karty pracy - plik excel
  2. Zaznacz pracownika, który ma w kolumnie Nieobecności widoczne zapisy
  3. Z dostępnych na belce akcji wybierz *Akcje i wskaż Funkcje
  4. Wybierz Utwórz nieobecność
  5. Zapisy nieobecności pojawią się na stronie Nieobecności (Przejście na stronę Nieobecności pracownika zostało opisane Indywidualna ewidencja pozostałych nieobecności)
Ważne

Po utworzeniu zapisów nieobecności na stronie Nieobecności - na stronie Nieobecności wiersza karty pracy opcja w polu Nieobecność utworzona zostanie zmieniona na Tak (Zobacz przejście na stronę Nieobecności wiersza karty pracy: Przegląd zaimportowanych nieobecności )