Podstawy prawne
Na stronie Podstawy prawne definiuje się:
- podstawy prawe rozwiązania stosunku pracy, które są drukowane na świadectwie pracy.
- podstawy prawne udzielenia urlopu (wypoczynkowego, bezpłatnego, macierzyńskiego itp.), które są drukowane na świadectwie pracy
Przejście na stronę Podstawy prawne
W celu przejścia na stronę Podstawy prawne:
- Wybierz ikonę , wprowadź Podstawy prawne, a następnie kliknij w powiązane łącze.
- Otworzy się strona Podstawy prawne
- Na stronie widoczne są zamieszczone podstawy prawne
Dodanie nowej podstawy prawnej
W celu dodania nowej podstawy prawnej:
- Przejdź na stronę Podstawy prawne zgodnie z instrukcją Przejście na stronę Podstawy prawne
- Z dostępnych na belce akcji wybierz Nowy i uzupełnij:
- Kod - kod podstawy prawnej
- Typ - określa rodzaj obszaru z którym powiązana jest dana podstawa prawna. Możliwe opcje: Zwolnienie (podstawy prawne rozwiązania umowy), Nieobecność (podstawa prawna dla nieobecności wykazanej na świadectwie pracy)
- Nazwa - nazwa podstawy prawnej
Aby na świadectwie pracy drukowała się odpowiednia podstawa prawna dla danego typu Nieobecność należy dokonać stosownych ustawień na składniku płacowym. Zobacz: Ustawienie podstawy prawnej dla składnika nieobecności
Ustawienie podstawy prawnej dla składnika nieobecności
Po dodaniu podstawy prawnej o typie Nieobecność zgodnie z instrukcją Dodanie nowej podstawy prawnej, należy dokonać ustawienia na danym składniku nieobecności. W tym celu:
- Wybierz ikonę , wprowadź Składniki płacowe, a następnie kliknij w powiązane łącze.
- Otworzy się strona Składniki płacowe
- Odnajdź składnik nieobecności, dla którego dodajesz podstawę prawną ( np. 3020 Dni urlopu wypoczynkowego)
Porada
Składniki nieobecności to te które w kolumnie Inicjowany przez mają wartość Nieobezności.
- W kolumnie Dom. kod podstawy prawnej kliknij w strzałeczkę aby z rozwijanej listy wybrać wcześniej wprowadzoną podstawę prawną dla nieobecności, która będzie umieszczona na wydruku świadectwa pracy.