Table of Contents

Zbiorcza ewidencja dodatkowych składników z poziomu karty czasu pracy

Dodatkowe składniki płacowe można dodać poprzez wprowadzenie ich z poziomu funkcjonalności przeznaczonej również do ewidencji czasu pracy tj. Karty pracy. Aby taką ewidencję przeprowadzić z poziomu kart pracy należy w pierwszej kolejności dokonać ustawień składników z poziomu Ustawienia KIP.

Po dokonaniu ustawień składników, które mają być widoczne w kartach pracy można wprowadzić poprzez funkcjonalność Karty pracy odpowiednie składniki. Składniki można ewidencjonować:

  1. Bezpośrednio w kartach pracy
  2. Poprzez wygenerowany szablon

Ustawienie składników dodatkowych dostępnych na kartach pracy

W celu ustawienia składników dodatkowych widocznych z poziomu kart pracy należy wykonać kroki opisane w Rozmieszczenie kolumn z składnikami w oknie Karty pracy

Personalizacja strony Karty pracy

Należy pamiętać, o odpowiedniej personalizacji strony Karty pracy po dodaniu w ustawieniach dostępnych na kartach pracy odpowiednich składników. W tym celu po przejściu na stronę Karty pracy:

  1. Wybierz ikonę i wskaż Personalizuj

  2. Wybierz ikonę

  3. Po prawej stronie ekranu pojawią się dostępne dla tej strony pola do wyboru

    Porada

    Pola z nazwami: Składnik użytkownika 11, Składnik użytkownika 12 itd odpowiadają składnikom ustawionym na stronie Składniki karty pracy. (Zobacz jak ustawić składniki widoczne w karcie pracy: Rozmieszczenie kolumn z składnikami w oknie Karty pracy)

  4. Aby dane pole dodać do widoku w tabeli, kliknij lewym przyskiem myszy na dane pole i trzymając przycisk myszy przeciągnij go w miejsce w tabeli gdzie chcesz aby dany składnik był wyświetlony. Po pojawieniu się czerwonej pionowej lini puść przycisk myszy aby dodać pole do tabeli.

  5. Po dodaniu wszystkich potrzebnych pól wybierz przycisk Gotowe aby zakończyć personalizację strony.

Ewidencja dodatkowych składników bezpśrednio poprzez karty pracy

W celu zaewidencjonowania dodatków z poziomu karty pracy danego pracownika:

  1. Wybierz ikonę , wprowadź Karty pracy (Utwórz karty pracy pracowników), a następnie kliknij w powiązane łącze.
  2. Otworzy się okienko filtrów, w którym za pomocą dostępnych akcji:
    ,
    wybierz okres dla którego będą wprowadzane dodatkowe składniki
  3. W polu Kod oddziału z rozwijanej listy wybierz dla pracowników którego oddziału będą wprowadzane dodatkowe składniki
  4. Wybierz przycik OK.
  5. Otworzy się strona Karty pracy
  6. Upewnij się że widoczne są w kolumnach nazwy składników które chcesz dodać. Jeśli nie są widoczne, przejdź do Personalizacja i dokonaj ustawień. (Zobacz:Personalizacja strony Karty pracy)
  7. Wprowadź pracownika indywidualnie (Zobacz:Dodanie pracownika na listę karty pracy - pojedyńczo) lub za pomocą dostępnej na belce akcji Utwórz karty - dodaj dodatkowy składnik wszystkim pracownikom z wskazanego działu (Zobacz: Dodanie pracownika na listę karty pracy - zbiorczo )
  8. Znajdź kolumnę z nazwą premii jaką chcesz wprowadzić i wprować wartość premii poszczególnym pracownikom
  9. Następnie z dostępnych na belce akcji wybierz Oblicz
  10. Następnie z dostępnych na belce akcji wybierz Zatwierdź
  11. Dane poprawnie zatwierdzone będą widoczne na stronie Dodatkowe składniki danego pracownika.

Dodanie pracownika na listę Karty pracy pojedyńczo

W celu dodania pracownika na listę Karty pracy pojedyńczo:

  1. Przejdź do strony Karty pracy zgodnie z instrukcją Ewidencja dodatkowych składników bezpśrednio poprzez karty pracy

  2. W kolumnie Nr pracownik wybierz z rozwijanej listy pracownika

  3. W kolumnie Nr umowy wybierz numer umowy pracownika przypisany do okresu w którym wprowadzany będzie dodatkowy składnik

  4. W okienku jakie się pojawi możesz wskazać czy system ma uzupełnić godziny robocze, czy nie.

    Porada

    Jeśli czas pracy został już wprowadzony wcześniej w kartach pracy i przeniesiony do RCP-główny przy wprowadzaniu tylko dodatkowych składniki wybierz opcję Nie.

Dodanie pracowników na listę Karty pracy zbiorczo poprzez akcję

W celu dodania pracownika na listę Karty pracy zbiorczo:

  1. Przejdź do strony Karty pracy zgodnie z instrukcją Ewidencja dodatkowych składników bezpśrednio poprzez karty pracy
  2. Z dostępnych na belce akcji wybierz Utwórz karty
  3. Jeśli został już wcześniej wprowadzony czas pracy przez karty pracy i przeniesiony do RCP-główny i wprowadzasz tylko dodatkowe składniki wybierz opcję Bez wypełnienia
  4. Zatwierdź przyciskiem OK

Ewidencja dodatkowych składników - generowany szablon

W celu zaewidencjonowania dodatków z poziomu Kart pracy za pomocą szablonu

  1. Wybierz ikonę , wprowadź Karty pracy (Utwórz karty pracy pracowników), a następnie kliknij w powiązane łącze.

  2. Otworzy się okienko filtrów, w którym za pomocą dostępnych akcji:
    ,
    wybierz okres dla którego będą wprowadzane dodatkowe składniki

  3. W polu Kod oddziału z rozwijanej listy wybierz dla pracowników którego oddziału będą wprowadzane dodatkowe składniki

  4. Wybierz przycik OK.

  5. Otworzy się strona Karty pracy

  6. Upewnij się że widoczne są w kolumnach nazwy składników które chcesz dodać. Jeśli nie są widoczne, przejdź do Personalizacja i dokonaj ustawień. (Zobacz:Personalizacja strony Karty pracy)

  7. Wprowadź pracownika indywidualnie (Zobacz:Dodanie pracownika na listę karty pracy - pojedyńczo) lub za pomocą dostępnej na belce akcji Utwórz karty - dodaj dodatkowy składnik wszystkim pracownikom z wskazanego działu (Zobacz: Dodanie pracownika na listę karty pracy - zbiorczo )

  8. Z dostępnych na belce akcji wskaż Akcje, wybierz Funkcje

  9. Następnie wybierz Generuj szablon

  10. Wybierz typ szablonu np. Standardowy

  11. Zostanie wygenerowany plik w excelu.

  12. W excelu, w kolumnie z nazwą danego składnika wpisz wartości danego dodatku dla wybranych pracowników.

  13. Zapisz i zakmnij plik excel

  14. Wróć do systemu na wcześniej otwartą stronę Karty pracy

  15. Z dostępnych na belce akcji wybierz Akcje, wskaż Funkcje

  16. Wybierz Importuj karty pracy

  17. Pojawi się okienko Import karty pracy z Excela

  18. W polu Nazwa pliku skoroszytu kliknij lewym przyciskiem myszy w ikonę

  19. W okienko przeciągnij plik który chcesz zaimportować lub klikając okienko wskaż ścieżkę pliku

  20. W polu Nazwa arkusza kliknij lewym przyciskiem myszy w ikonę aby wskazać arkusz w importowanym pliku w którym znajdują się dane do importu.

    Porada

    Jeśli plik zawiera tylko jeden arkusz, po kliknięciu w ikonę w polu Nazwa arkusza, automatycznie uzupełni się nazwa arkusza.

  21. Wybierz przycisk OK Jeśli w karcie pracy znajdują się już zaewidencjonowane składniki, wyświetli się komunikat że przed importem wszystkie zostaną usunięte. ABy kontynuować wybierz Tak.

  22. Wyświetli się komunikat o zaimportowaniu arkusza

  23. Następnie z dostępnych na belce akcji wybierz Oblicz

  24. Następnie z dostępnych na belce akcji wybierz Zatwierdź

  25. Dane poprawnie zatwierdzone będą widoczne na stronie Dodatkowe składniki danego pracownika.