Wyniki wyszukiwania dla

    Pokaż / Schowaj spis treści

    Okresy emerytury i renty

    Pracownicy, którzy mają ustalone prawo do emerytury lub renty powinni zostać zgłoszeni do ZUS z odpowiednim kodem tytułu ubezpieczeń. System generuje deklarację zgłoszeniową na podstawie wprowadzonej umowy oraz danych wprowadzonych na stronie Okresy em./rent.

    Dodanie emerytury/renty

    Aby przejść na stronę Okresy em./rent, a następnie dodać pracownikowi emeryturę lub rentę:

    1. Przejdź do listy pracowników. Wybierz ikonę , wprowadź Pracownicy KIP, a następnie kliknij w powiązane łącze.
    2. Na liście pracowników wskaż kursorem pracownika dla którego chcesz wprowadzić emeryturę lub rentę, a następnie kliknij lewym przyciskiem myszy na tego pracownika, aby go zaznaczyć.
    3. Z dostępnych akcji na pasku wybierz Powiązane.
    4. Wybierz ZUS, a następnie wskaż Okresy em./rent.

    1. Na stronie Okresy em./rent, wprowadź informację o emeryturze/rencie.Ustaw kursor myszy w pustym wierszu w celu podświetlenia się rekordu lub wybierz z belki Nowy, a następnie wypełnij wiersz.

      • Stan - status zapisu dla nowo tworzonego zapisu jest Otwarty. Aby informacja zawarta w zapisie była widoczna dla systemu np. przy tworzeniu ZUS ZUA/ZZA stan musi być Zatwierdzony. Po wprowadzeniu wszystkich danych należy zatwierdzic zapis.
      • Nr pracownika - podpowiada się automatycznie po numerze z Kartoteki pracownika KIP.
      • Data początkowa - w polu wprowadź lub wskaż z rozwijanego kalendarza dzień, od którego jest ustalone prawo do emerytury lub renty,
      • Data końcowa - w polu wprowadź ostatni dzień okresu na który jest ustalone prawo do emerytury lub renty. Pole może zostać puste jeśli takiej daty nie ustalono.
      • Typ - wybierz z rozwijanej listy typ zapisu. Możliwe opcje:
        • Renta
        • Emerytura
      • Nr dokumentu - w polu wprowadź numer dokumentu. Pole niewymagane.
      • Datę wpływu - wskaż datę wpływu dokumentu. Pole niewymagane.
      • Dokument wystawiony przez - informacja przez kogo został dokument wystawiony. Pole niewymagane.
    2. Zmień stan zapisu na Zatwierdzony. W tym celu zaznacz kursorem zapis i wybierz z belki akcje Zmień status. Wybierz Zatwierdzony.

    Uwaga

    W przypadku, gdyby zapisy ubezpieczenia pracownika były już wcześniej stworzone, przy zatwierdzaniu zapisu o emeryturze lub rencie wyświetli się komunikat informujący o tym, że zmiana statusu może spowodować konieczność skorygowania zapisów ubezpieczenia. W oknie należy wybrać TAK.

    Uwaga

    Gdyby po zatwierdzeniu stanu była konieczność jakiejkolwiek zmiany w zapisach ubezpieczenia system dokona tego automatycznie i przygotuje również deklaracje zgłoszeniowe z odpowiednimi kodami do ubezpieczeń, a o tym zdarzeniu poinformuje w stosownych komunikatach.

    W tym artykule
    Wróć na początek strony
    Pobierz PDF
    Copyright © IT.integro sp. z o.o.