Table of Contents

Ewidencja składek PPK – pracodawcy

Pracodawca może w regulaminie lub innych aktach zakładowych ustalić warunki przyznawania pracownikom składki dodatkowej do PPK, które finansuje pracodawca. Można dodać składkę PPK od pracodawcy:

  • Z poziomu ustawień
  • Z poziomu pracownika

Ewidencja składek PPK - pracodawcy z poziomu Ustawień PPK

Ogólnych ustawień dotyczących składki dodatkowej PPK pracodawcy dokonuje się w oknie Stawki dodatkowej skł. PPK pracodawcy. Przejście na stronę oraz ustawienia zostały opisane w Ustawienia PPK.

Ewidencja składek PPK - pracodawcy z poziomu pracownika

Składki PPK indywidualnie przyznawane przez pracodawcę można wprowadzić z poziomu pracownika. W tym celu:

  1. Przejdź na stronę Podstawy opodatkowania PPK pracodawcy zgodnie z instrukcją Przejście na stronę stawki dodatkowej składki PPK pracodawcy

  2. Po otwarciu strony, w celu dodania pracownikowi dodatkowej składki PPK finansowanej przez pracodawcę należy wskazać:

    • Data początkową
    • Uzupełnij jeśli jest znana Data końcowa
    • Stawka (%) wprowadzić wartość procentową stawki.
  3. Zmień stan zapisu na zatwierdzony. W tym celu zaznacz wiersz z wprowadzonymi parametrami. Z dostępnych na pasku akcji wybierz akcję Zmien status i zatwierdź wybór.