Wyniki wyszukiwania dla

    Pokaż / Schowaj spis treści

    Pracownicze Plany Kapitałowe


    Od momentu gdy pracownik staje się uczestnikiem PPK, pracodawca ma obowiązek odprowadzania składek na PPK od wszystkich wypłat na rzecz takiego pracownika. Pracodawca rozlicza się z instytucją finansową w terminie do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym składki zostały naliczone i potrącone pracownikowi.

    Rozliczenie polega na wygenerowaniu i przesłaniu do instytucji finansowej szczegółowej specyfikacji naliczonych składek w formie pliku XML, w podziale na pracowników i poszczególne rodzaje składek, oraz wykonaniu zbiorczego przelewu na rachunek bankowy instytucji finansowej.

    W okresach późniejszych może wystąpić potrzeba skorygowania wcześniej naliczonych i przekazanych składek.

    Niniejsze artykuły opisują szczegółowo proces rozliczania oraz metody i sposób korygowania rozliczeń. Opisane są również podatkowe skutki przekazywania do instytucji finansowej, na rzecz pracownika, składek finansowanych przez pracodawcę, a także skutki ewentualnego zwrotu takiej wpłaty z instytucji finansowej.

    Aby: Zobacz
    Przygotować ustawienia związane z PPK Ustawienia PPK
    Zarejestrować uczestnika do PPK Rejestracja uczestnika PPK
    Zaewidencjonować składkę dodatkową PPK pracodawcy Ewidencja składek PPK pracodawcy
    Zarejestrować rezygnację uczestnika z PPK Rezygnacja z udziału w PPK
    Sprawdzić naliczenie składek PPK na liście płac Naliczenie wpłat do PPK na liście płac
    Dowiedzieć się więcej o dokumentacji przesyłanej do instytucji finansowej Dokumentacja przekazywana do instytucji finansowej
    Poznać strukturę przepływu danych Struktura i przepływ danych
    Dokonać rozliczenia PPK Skrypt rozliczający PPK
    Zarejestrować wpłatę do PPK Rejestracja wpłat do PPK
    Utworzyć korektę rozliczenia PPK Skrypt tworzący korekty PPK
    Zarejestrować zwrot wpłaty do PPK Zwrot wpłaty do PPK
    W tym artykule
    Wróć na początek strony
    Pobierz PDF
    Copyright © IT.integro sp. z o.o.