Stopień niepełnosprawności
Dla pracowników posiadającym niepełnosprawność, ewidencjonuje się ją na stronie Stopień niepełnosprawności. Wprowadzona informacja o niepełosprawności pozwoli utworzyć odpowiedni kod dokumentu zgłoszeniowego do ZUS. Będzie też uwzględniana przy naliczaniu czasu pracy czy przy tworzeniu raportów.
Ewidencja stopnia niepełnosprawności
Aby zaewidencjonować pracownikowi informację o niepełnosprawności:
- Przejdź do listy pracowników. W tym celu wybierz ikonę
, wprowadź Pracownicy KIP, a następnie kliknij w powiązane łącze.
- Na liście pracowników wskaż kursorem pracownika któremu dodasz informację o niepełnosprawności, a następnie kliknij lewym przyciskiem myszy na tego pracownika, aby go zaznaczyć.
- Z dostępnych akcji na pasku wybierz Powiązane.
- Wybierz ZUS a następnie wskaż Stopień niepełnosprawności
- Otworzy się strona Stopień niepełnosprawności
- Z balki wybierz akcję Nowy. Kursor pojawi się w pustym wierszu.
- Uzupełnij zapis o niepełnosprawności:
- Data początkowa - data początku obowiązywania orzeczenia o niepełnosprawności.
- Data końcowa - data końca obowiązywania orzeczenia o niepełnosprawności, jesli obowiązuje.
- Stopień niepełnosprawności - z rozwijanej listy wybierz stopień niepełnosprawności.
- Kod rodzaju schorzenia - jeśli wybrany zostanie Stopień niepełnosprawności z szczególnym schorzeniem należy wskazać rodzaj schorzenia.
- Nazwa rodzaju schorzenia - wyświetlona zostanie nazwa schorzenia jeśli w polu Kod rodzaju schorzenia zostanie wybrana któraś z opcji.
- Dobowa norma czasu pracy dla pełnego etatu - wpisac liczbą, dobową normę czasu pracy obowiązującą przy niepełnosprawności.
- Zgoda na pracę w porze nocnej - zaznaczyć jeśli lekarz udzielił zgody na pracę w nocy.
- Zgoda na pracę w godzinach nadliczbowych - zaznaczyć jeśli lekarz udzielił zgody na pracę w nadgodzinach.
- Po uzupełnieniu wszystkich danych, wybierz z belki akcję Zmień status. Zaznacz Zatwierdzony i kliknij OK.
- System może wyświetlić komunikaty o aktualizacji rejestracji pracownik ZUS. Wybierz OK.
- Jesli zapis o niepełnosprawności zostanie dodany po już utworzonej deklaracji zgłoszeniowej pracownika pojawi się komunikat z zapytaniem czy skorygować zapisy ubezpieczenia pracownika. Należy wybrać TAK jeśli zapisy mają być skorygowane lub wybrać NIE jeśli zapisy nie mają być skorygowane.