Ustawienia na liście płac
Na liście płac oraz odcinkach wynagrodzenia może być wydrukowana pieczęć firmowa, dane osoby kontaktowej lub nazwy składników płacowych, które są różne od domyślnie ustawionych w systemie, a przypisane do danego pracodawcy użytkownika. Przy generowaniu raportu Listy płac lub Odcinków wypłaty można wskazać czy na wydruku mają pojawić się wskazane opcje.
- Wskazanie pieczątki firmowej odbywa się z poziomu okna Ustawienia KIP. Okno to należy otworzyć po przejściu w Działy Kadry i płace Ustawienia > Ustawienia KIP
W skróconej karcie Firma c.d. jest możliwość dodania pieczątki firmowej, która może być drukowana na odcinkach wynagrodzenia i listach płac. W skróconej karcie należy rozwinąć pole Pokaż więcej/mniej pól w prawym dolnym rogu zakładki. W celu dodania pieczątki należy w polu Pieczęć firmowa kliknąć prawym przyciskiem myszy w obraz, aby wyświetlić opcje, a następnie wybrać Wybierz obraz.
W kolejnym oknie należy wybrać plik, w którym zapisana jest pieczątka firmowa i wybrać przycisk Otwórz.
Po otwarciu pliku z obrazkiem w oknie Dane firmy w skróconej karcie Kadry i płace w polu Pieczęć firmowa zostanie wyświetlony dodany plik z obrazem.
Efektem tego będzie wydruk na liście płac i odcinku wypłat, w którym zamieszczony będzie obraz (pieczątka) dodany w polu Pieczęć firmowa.
- Podpis sporządzającego na liście płac i odcinkach wypłat ustawia się w oknie Kartoteka ustawień użytkownika KIP, w celu przejścia do okna należy wybrać Działy Fakturowanie Ustawienia > Ustawienia użytkownika KIP i z pozycji okna Ustawienia użytkownika KIP wybrać Narzędzia główne > Zarządzaj > Edycja. W oknie Kartoteka ustawień użytkownika KIP w skróconej karcie Ogólne w polu Imię i nazwisko należy wprowadzić dane osoby, które mają być drukowane na odcinkach wypłat i listach płac.
Natomiast w skróconej karcie Podpis w polu Podpis wskazać poprzez prawym kliknięciem myszy na obszar i wybrać opcję Wybierz obraz (jak przy dodawaniu pieczątki).
Efektem uzupełnienia powyższych pól będzie wydruk podpisu na Odcinkach wypłat i Listach płac przy zaznaczonej opcji Drukuj podpis sporządzającego podczas generowania raportu listy płac lub odcinka wypłaty.
- Dane kontaktowe do oddziału które mogą być wydrukowane na odcinku wynagrodzenia ustawia się w oknie Kartoteka oddziału KIP w skróconej karcie Komunikacja. Natomiast adres w skróconej karcie Ogólne. W celu przejścia do okna należy wybrać Działy Kadry i płace > Ustawienia > Oddziały KIP. Po otwarciu ona Lista oddziałów KIP należy wskazać Kod oddziału, dla którego mają być wprowadzone dane kontaktowe, a następnie z pozycji wstążki wybrać Narzędzia główne > Zarządzaj Edycja. W oknie, Kartoteka oddziału KIP należy w skróconej karcie Komunikacja wprowadzić dane w polach Godziny pracy biura, Nr telefonu, Nr faksu, Adres e-mail, Strona główna, a dane te zostaną wydrukowane na odcinkach wypłaty.
Efektem uzupełnienia danych będzie wydruk informacji na odcinku wypłaty.
- Etykiety składników - w systemie składniki płacowe mają przypisaną domyślną nazwę. W przypadku Agencji pracy tymczasowej, która współpracuje z kilkoma pracodawcami użytkownikami, w ramach kartoteki każdego z nich można domyślną nazwę składnika płacowego zmienić na taką, jaka występuje u pracodawcy użytkownika. Drukowanie na listach płac i odcinkach wynagrodzenia nazwa składników przypisanych do danego pracodawcy użytkownika jest możliwe po wcześniejszej zmianie nazw etykiet danego składnika płacowego z poziomu okna Lista pracodawców użytkowników.
Aby przejść do listy pracodawców użytkowników należy wybrać Działy Kadry i płace > Ustawienia Ogólne > Pracodawcy - użytkownicy.
W oknie należy wskazać pracodawcę użytkownika, dla którego mają być zmienione nazwy domyślne składników płacowych, a następnie z pozycji wstążki wybrać Nawiguj > Pracodawca-Użytkownik > Etykiety składników płacowych.
W powyższym oknie została nadana nowa etykieta, która będzie obowiązywała na listach płac i odcinkach wypłat, związanych z tym pracodawcą użytkownikiem, która otrzymała nazwę [SUPER ŚWIĘTA]{.underline}. Przy wydrukach zamiast nazwy Premia uznaniowa może być zatem drukowana nazwa [SUPER ŚWIĘTA]{.underline}. Tylko etykiety nadane dla składnika płacowego, który w polu Inicjowany przez będą miały wybraną opcję Szablon listy płac będą widoczne na listach płac i odcinkach wypłat.
Aby dodać inne etykiety do składników, należy w oknie Etykiety składników pracod. - użytkownika w skróconej karcie Ogólne zaznaczyć pole Pokaż również składniki bez etykiet. W skróconej karcie poniżej pojawią się dostępne Kody składników.
Przy wydruku listy płac lub odcinka wypłat wskazane Etykiety dla danego składnika płacowego będą widoczne na wydrukach, jeśli w oknie generującym raport np. Odcinki wypłaty nie zostanie zaznaczona opcja Drukuj domyślne nazwy składników.
Po wygenerowaniu raportu nazwa domyślnego składnika systemowego - Premia uznaniowa, zostanie zamieniona na nazwę nadaną w etykiecie.
Jeśli przy generowaniu raportu będzie zaznaczone pole Drukuj domyślne nazwy składników, wówczas na wydrukach widoczne będą nazwy składników płacowych, które są ustawione domyślnie w systemie.