Table of Contents

Wydruk umów

Po zarejestrowaniu umowy z pracownikiem, można na podstawie wcześniej przygotowanego szablonu wydrukować ją z systemu, wraz z informacją do umowy lub innymi niezbędnymi dokumentacji jakie występują w danej organizacyji.

Wydruk umowy o pracę i załączników podpiętych do umowy z poziomu Umowy KIP

Aby wydrukować umowę zawartą z pracownikiem:

  1. Przejdź do listy pracowników. Wybierz ikone , wprowadź Pracownicy KIP, a następnie kliknij w powiązane łącze.
  2. Na liście pracowników wskaż kursorem pracownika dla którego chcesz wydrukować umowę.
  3. Z belki wybierz Powiązane, a następnie Umowy
  4. Otworzy się strona Umowy KIP wybranego pracownika
  5. Zaznacz i naciśnij lewym przyciskiem myszy na umowę dla której ma być wydrukowany dokument.
  6. Z dostępnych akcji na belce wskaż Raporty, a następnie wybierz Umowa
  7. Otworzy się okienko Dodatkowe informacje do wydruku umowy, gdzie możemy dodatkowo uzupełnić:
    • Imie i nazwisko rep. firmy
    • Tytuł dod. treści umowy
    • Dodatkowa treść umowy
    • Okres wypowiedzenia
  8. Po ewentualnym uzupełnieniu pól należy wybrać przycisk OK
  9. Otworzy się okienko Załącznik do umowy stałej jeśli poza umową podpięte są rownież do wydruku inne załączniki. Dokument można:
    • Otworzyć w systemie - w tym celu wybierz opcje Wyświetl podgląd i zamknij
    • Otworzyć w jednym z plików zewnętrzych. W tym celu wybierz Wyślij do, a następnie wybierz jedną z opcji i wybierz przycisk OK
    • Wydrukować na drukarce - w tym celu wybierz Drukowanie
  10. Po wydrukowaniu załącznika, otworzy się okienko Umowa stała. dokument można obsłużyć analogicznie do załącznika: Otworzyć w systemie, otworzyć w zewnętrznym pliku, wydrukować.

Wydruk umowy o pracę i załączników podpiętych do umowy z poziomu Zaszeregowania

Aby wydrukować umowę zawartą z pracownikiem:

  1. Przejdź do listy pracowników. Wybierz ikone , wprowadź Pracownicy KIP, a następnie kliknij w powiązane łącze.
  2. Na liście pracowników wskaż kursorem pracownika dla którego chcesz wydrukować umowę.
  3. Z belki wybierz Powiązane, a następnie Zaszeregowania
  4. Otworzy się strona Zaszeregowania
  5. Należy wskazać lewym przyciskiem myszy zaszeregowanie dla którego ma być wydrukowana umowa.
  6. Z belki wybrać Raporty i wskazać Umowa o pracę
  7. Otworzy się okienko Dodatkowe informacje do wydruku umowy, gdzie możemy dodatkowo uzupełnić:
    • Imie i nazwisko rep. firmy
    • Tytuł dod. treści umowy
    • Dodatkowa treść umowy
    • Okres wypowiedzenia
  8. Po ewentualnym uzupełnieniu pól należy wybrać przycisk OK
  9. Otworzy się okienko Załącznik do umowy stałej jeśli poza umową podpięte są rownież do wydruku inne załączniki. Dokument można:
    • Otworzyć w systemie - w tym celu wybierz opcje Wyświetl podgląd i zamknij
    • Otworzyć w jednym z plików zewnętrzych. W tym celu wybierz Wyślij do, a następnie wybierz jedną z opcji i wybierz przycisk OK
    • Wydrukować na drukarce - w tym celu wybierz Drukowanie
  10. Po wydrukowaniu załącznika, otworzy się okienko Umowa stała. dokument można obsłużyć analogicznie do załącznika: Otworzyć w systemie, otworzyć w zewnętrznym pliku, wydrukować.

Wydruk aneksu do umowy z poziomu Zaszeregowania

Aby wydrukować aneks do umowy z pracownikiem:

  1. Przejdź do listy pracowników. Wybierz ikone , wprowadź Pracownicy KIP, a następnie kliknij w powiązane łącze.
  2. Na liście pracowników wskaż kursorem pracownika dla którego chcesz wydrukować umowę.
  3. Z belki wybierz Powiązane, a następnie Zaszeregowania
  4. Otworzy się strona Zaszeregowania
  5. Należy wskazać lewym przyciskiem myszy zaszeregowanie dla którego ma być wydrukowany aneks. W polu aneks musi być zaznaczona opcja.
  6. Z belki wybrać Raporty i wskazać Aneks
  7. Otworzy się okienko Dodatkowe informacje do wydruku umowy, gdzie możemy dodatkowo uzupełnić:
    • Imie i nazwisko rep. firmy
    • Tytuł dod. treści umowy
    • Dodatkowa treść umowy
    • Okres wypowiedzenia
  8. Po ewentualnym uzupełnieniu pól należy wybrać przycisk OK
  9. Otworzy się okienko Niestandardowe układy raportów
  10. Należy wskazać szablon wydruku aneksu i wybrać przycisk OK
  11. Otworzy się okienko Aneks do stałej umowy o pracę. Dokument można:
    • Otworzyć w systemie - w tym celu wybierz opcje Wyświetl podgląd i zamknij
    • Otworzyć w jednym z plików zewnętrzych. W tym celu wybierz Wyślij do, a następnie wybierz jedną z opcji i wybierz przycisk OK
    • Wydrukować na drukarce - w tym celu wybierz Drukowanie

Wydruk umowy cywilnoprawnej z poziomu Umowy KIP

Aby wydrukować umowę zawartą z pracownikiem:

  1. Przejdź do listy pracowników. Wybierz ikone , wprowadź Pracownicy KIP, a następnie kliknij w powiązane łącze.
  2. Na liście pracowników wskaż kursorem pracownika dla którego chcesz wydrukować umowę cywilnoprawną
  3. Z belki wybierz Powiązane, a następnie Umowy
  4. Otworzy się strona Umowy KIP wybranego pracownika
  5. Zaznacz i naciśnij lewym przyciskiem myszy na umowę dla której ma być wydrukowany dokument.
  6. Z dostępnych akcji na belce wskaż Raporty, a następnie wybierz Umowa
  7. Otworzy się okienko Dodatkowe informacje do wydruku umowy, gdzie możemy dodatkowo uzupełnić:
    • Imie i nazwisko rep. firmy
    • Tytuł dod. treści umowy
    • Dodatkowa treść umowy
    • Okres wypowiedzenia
  8. Po ewentualnym uzupełnieniu pól należy wybrać przycisk OK
  9. Otworzy się okienko Umowa cywilnoprawna. Dokument można:
    • Otworzyć w systemie - w tym celu wybierz opcje Wyświetl podgląd i zamknij
    • Otworzyć w jednym z plików zewnętrzych. W tym celu wybierz Wyślij do, a następnie wybierz jedną z opcji i wybierz przycisk OK
    • Wydrukować na drukarce - w tym celu wybierz Drukowanie

Wydruk rachunku do umowy cywilnoprawnej

Rachunek do umowy cywilnoprawnej może zostać wydrukowany po naliczeniu listy płac związanej z danym rachunkiem. Po dokonaniu naliczeń rachunek zostanie zablokowany listą płac, na której został wyliczony i będzie możliwy jego wydruk. Informacja czy rachunek został zablokowany listą płac i którą listą, znajduje się między innymi w Kartoteka umowy KIP w skróconej karcie Rachunki przy danym wierszu rachunku. (Zobacz: Umowy cywilnoprawne)

Wydruk rachunku do umowy cywilnoprawnej z poziomu Kartoteka umowy KIP

Ważne

Parametrem niezbędnym do wydrukowania rachunku, jest też wypełnione pól: Identyfikator raportu rachunku, Szablon wydruku rachunku na stronie Kartoteka umowy KIP umowy cywilnoprawnej (Zobacz: Umowy cywilnoprawne)

W celu wydrukowania rachunku, który został zablokowany listą płac:

  1. Przejdź do listy pracowników. W tym celu wybierz ikonę , wprowadź Pracownicy KIP, a następnie kliknij w powiązane łącze.
  2. Na liście pracowników wskaż kursorem pracownika dla ktorego chcesz wydrukować rachunek do umowy cywilnoprawnej.
  3. Z belki wybierz Powiązane, a następnie Umowy
  4. Kliknij lewym przyciskiem myszy na umowę w ramach, której chcesz wydrukować rachunek do umowy cywilnoprawnej aby ją zaznaczyć.
  5. Z dostępnych na belce akcji wybierz Powiązane i wskaż Umowa
  6. Wybierz Kartoteka umowy
  7. Przejdź do skróconej zakładki Rachunki
  8. Zaznacz rachunek który chcesz wydrukować
  9. Z dostępnych w skróconej karcie Rachunki akcji na belce wybierz Drukuj
  10. Wybierz Rachunek
  11. Otworzy sie okienko Rachunek
  12. w polu Układ raportu wybrany jest domyślne układ raportu jaki będzie wydrukowany. Jeśli posiadasz więcej wzorów raportu i zostały one wczytane do systemu, w tym miejcu możesz podmienić wzór raportu. W tym celu wybierz ikonę i wskaż układ raportu.
  13. Dokument można:
    • Otworzyć w systemie - w tym celu wybierz opcje Wyświetl podgląd i zamknij
    • Otworzyć w jednym z plików zewnętrzych. W tym celu wybierz Wyślij do, a następnie wybierz jedną z opcji i wybierz przycisk OK
    • Wydrukować na drukarce - w tym celu wybierz Drukowanie

Wydruk rachunku do umowy cywilnoprawnej z poziomu Rachunki danego pracownika

W celu wydrukowania rachunku, który został zablokowany listą płac:

  1. Przejdź do listy pracowników. W tym celu wybierz ikonę , wprowadź Pracownicy KIP, a następnie kliknij w powiązane łącze.
  2. Na liście pracowników wskaż kursorem pracownika dla ktorego chcesz wydrukować rachunek do umowy cywilnoprawnej.
  3. Z belki wybierz Powiązane, a następnie Rachunki
  4. Z dostępnych na belce akcji wybierz Raporty i wskaż Rachunek
  5. Otworzy sie okienko Rachunek
  6. w polu Układ raportu wybrany jest domyślne układ raportu jaki będzie wydrukowany. Jeśli posiadasz więcej wzorów raportu i zostały one wczytane do systemu, w tym miejcu możesz podmienić wzór raportu. W tym celu wybierz ikonę i wskaż układ raportu.
  7. Dokument można:
    • Otworzyć w systemie - w tym celu wybierz opcje Wyświetl podgląd i zamknij
    • Otworzyć w jednym z plików zewnętrzych. W tym celu wybierz Wyślij do, a następnie wybierz jedną z opcji i wybierz przycisk OK
    • Wydrukować na drukarce - w tym celu wybierz Drukowanie

Zbiorczy wydruk rachunków z strony Rachunki

W systemie możliwy jest wydruk rachunków do umów cywilnoprawnych dla zaznaczonych zleceniobiorców na stronie Rachunki

W celu wydrukowania rachunków, które zostay zablokowane listą płac:

  1. Wybierz ikonę , wprowadź Rachunki (Listy), a następnie kliknij w powiązane łącze.

  2. Otworzy się strona Rachunki, gdzie widoczne będą wszystkie rachunki wyświetlone zbiorczo dla wszystkich pracowników.

    Porada

    Po otwarciu okna Rachunki, w celu uniknięcia komunikatu o błędach przy tworzeniu wydruku rachunku, zalecane jest, aby ustawić filtr tak, aby pokazywał na liście tylko te rachunki, które są zablokowane jakąkolwiek listą płac.

    Porada

    Jeśli rachunki mają być wydrukowane dla zleceniobiorców, znajdujących się na wybranej Zamkniętej liście płac, można również ustawić filtr według konkretnej listy.

  3. W pierwszej kolejności zaznaczamy osoby dla których chcemy wydrukować rachunek. W tym celu:

    • Kliknij lewym przyciskiem myszy na pierwszego wybranego pracownika aby go podświetlić, a następnie wciśnij i przytrzymaj na klawiaturze klawisz ctrl i zaznacz kolejnych pracowników.
  4. Z dostępnych na belce akcji wybierz Raporty i wskaż Rachunek

  5. Wybierz TAK aby kontynuować.

  6. Otworzy sie okienko Rachunek

  7. w polu Układ raportu wybrany jest domyślne układ raportu jaki będzie wydrukowany. Jeśli posiadasz więcej wzorów raportu i zostały one wczytane do systemu, w tym miejcu możesz podmienić wzór raportu. W tym celu wybierz ikonę i wskaż układ raportu.

  8. Dokument można:

    • Otworzyć w systemie - w tym celu wybierz opcje Wyświetl podgląd i zamknij
    • Otworzyć w jednym z plików zewnętrzych. W tym celu wybierz Wyślij do, a następnie wybierz jedną z opcji i wybierz przycisk OK
    • Wydrukować na drukarce - w tym celu wybierz Drukowanie

Zbiorczy wydruk rachunków z strony z strony Zamknięta lista płac

W celu wydrukowania rachunków, które zostay zablokowane listą płac:

  1. Wybierz ikonę , wprowadź Zamknięte listy płac (Listy), a następnie kliknij w powiązane łącze.
  2. Na stronie Zamknięte listy płac, należy zaznaczyć wiersz z wybraną listą płac
  3. Z dostępnych na belce akcji wybierz Raporty i wskaż Zablokowane rachunki
  4. Po wyświetleniu okna wyboru należy wybrać, czy rachunki mają być otwarte w podglądzie MS Word czy mają zostać wysłane bezpośrednio na drukarkę. W przypadku opcji podglądu, dla każdego zleceniobiorcy znajdującego się na zamkniętej liście płac zostanie wygenerowany osobny plik w MS Word.
  5. Otworzy sie okienko Rachunek
  6. w polu Układ raportu wybrany jest domyślne układ raportu jaki będzie wydrukowany. Jeśli posiadasz więcej wzorów raportu i zostały one wczytane do systemu, w tym miejcu możesz podmienić wzór raportu. W tym celu wybierz ikonę i wskaż układ raportu.
  7. Dokument można:
    • Otworzyć w systemie - w tym celu wybierz opcje Wyświetl podgląd i zamknij
    • Otworzyć w jednym z plików zewnętrzych. W tym celu wybierz Wyślij do, a następnie wybierz jedną z opcji i wybierz przycisk OK
    • Wydrukować na drukarce - w tym celu wybierz Drukowanie