Domyślne szablony wydruku pracodawcy użytkownika
Dla każdego pracodawcy użytkownika można ustawić domyślne szablony wydruków umów, aneksów, załączników z dostępnych w systemie, co po wybraniu umożliwi dostęp do zawężonej listy wydruków, przypisanej tylko do konkretnego pracodawcy użytkownika. W celu dodania domyślnych szablonów wydruku należy z wstążki Kartoteki pracodawcy użytkownika wybrać Nawiguj > Pracodawca użytkownik > Domyślne szablony wydruku.
W oknie Domyślne szablony wydruku prac. użyt. w celu dodania szablonów wydruków i przypisania do konkretnego pracodawcy użytkownika należy wybrać z pozycji wstążki Narzędzia główne > Nowe > Nowe, a kursor ustawi się w pustym wierszu.
- Następnie w kolumnie Nr pracodawcy użytkownika należy wskazać odpowiedni numer zgodny z Kartoteką pracodawcy użytkownika.
- W polu Typ umowy należy z rozwijanej listy wybrać jakiego typu umowy ma dotyczyć szablon wydruku. Opcje do wyboru: Stała, Cywilnoprawna i Tymczasowa.
- Kolejnym polem jest Kod obiektu, gdzie po wybraniu strzałki obok pola można wybrać obiekt dla którego wybrany w następnym kroku szablon będzie obowiązujący. Obiektem może być oddział u pracodawcy użytkownika, miasto w którym prowadzi działalność lub inne cechy występujące u pracodawcy użytkownika dla których mają być przypisane różne szablony wydruków. Po wybraniu strzałki w polu Kod obiektu otworzy się okno Obiekty Pracodawcy użytkownika.
W oknie znajduje się lista z obiektami pracodawcy użytkownika, jeśli zostały one dodane wcześniej. W celu dodania nowych obiektów należy z pozycji wstążki wybrać Narzędzia główne Nowe Nowe.
Nowe okno Obiekt pracodawcy użytkownika, które się otworzy składa się z dwóch skróconych kart Ogólne i Komunikacja. W kolejnych polach należy wpisać dowolnie wybrany unikatowy Kod i Nazwę nowego obiektu, a pozostałe pola uzupełnić dobrowolnie według uznania i w celu zapisu obiektu wybrać przycisk OK.
W oknie Obiekty Pracodawcy użytkownika na liście zostanie dodany nowo utworzony obiekt i aby przypisać do niego szablon wydruku należy wskazać go i zaakceptować przyciskiem OK.
Tworzenie nowych obiektów możliwe jest także po przejściu z Kartoteki pracodawcy użytkownika w Nawiguj Nabywca Obiekty.
Po otwarciu się okna Obiekty Pracodawcy użytkownika można kolejno dodawać nowe obiekty zgodnie z zasadą opisaną wyżej.
Nazwa obiektu jest wprowadzona automatycznie po uzupełnieniu Kodu obiektu, nazwą przypisaną do tego kodu.
W kolejnych kolumnach: Szablon wydruku umowy, Szablon wydruku aneksu, Szablon wydruku rachunku, Szablon wydruku zał.1, zał. 2, zał. 3. wybiera się odpowiednie szablony wydruku z dostępnych w systemie, które będą obowiązywać u danego pracodawcy użytkownika. W związku z czym przy zawieraniu umowy z pracownikiem, lista możliwych do wskazania szablonów wydruku umów, rachunków, aneksów, załączników będzie zawężona do tych wskazanych w poszczególnych kolumnach.