Table of Contents

Ewidencja czasu pracy z poziomu Karty pracy

Czas pracownika może być ewidencjonowany na podstawie kart czasu pracy. W systemie ewidencja ta odbywa się na stronie Karty pracy. Aby taką ewidencję przeprowadzić z poziomu kart pracy należy upewnić się, że są ustawione składniki kart pracy z poziomu Ustawienia KIP. Zobacz: Rozmieszczenie kolumn z składnikami w oknie Karty pracy

Po dokonaniu ustawień składników, które mają być widoczne w kartach pracy można wprowadzić ewidencję czasu pracy. Ewidencja czasu pracy może być przeprowadzona:

  1. Bezpośrednio w kartach pracy - suma godzin w miesiącu
  2. Poprzez opcję Dzień po dniu
  3. Poprzez wygenerowany szablon - eksport/import

Ustawienie składników dostępnych na kartach pracy

W arkuszu karty pracy udostępnione są kolumny z nazwami składników czasu pracy lub dodatkowych składników. Ilość kolumn i składniki, które są widoczne w kartach pracy są uzależnione od ustawień na stronie Składniki karty pracy do której można się dostać z poziomu strony Ustawienia KIP

Rozmieszczenie kolumn z składnikami w oknie Karty pracy

Aby zobaczyć jakie składniki będą wyświetlane w arkuszu karty pracy należy przejść na stronę Składniki karty pracy. W tym celu:

  1. Wybierz ikonę , wprowadź Ustawienia KIP, a następnie kliknij w powiązane łącze.
  2. Z dostępnych na belce akcji wybierz Powiązane i wskaż Składniki karty pracy
  3. Otworzy się strona Składniki karty pracy na której widoczne są dostępne składniki po otwarciu Karty pracy. Pola na stronie:
    • Kod składnika - Kod składnika widoczny w kartach pracy
    • Etykieta - określa nazwę składnika wyświetlanego na stronie karty pracy. Domyślnie wstawiana jest nazwa składnika.
    • Skł. zwiększ. stawkę za nadg. - (Składnik zwiększający stawkę za nadgodziny) określa czy wartość wprowadzona dla danego składnika wpływa na zwiększenie kwoty stawki wynagrodzenia za nadgodziny.
    • Skł. zwiększ. dodatek za nadg. - (Składnik zwiększający dodatek za nadgodziny)określa czy wartość wprowadzona dla danego składnika wpływa na zwiększenie kwoty stawki dodatku za nadgodziny.
    • Kolejność - kolejność wyświetlania składnika w kolumnach na stronie Karty pracy
    • Liczba formuł - określa liczbę formuł przypisaną do składnika. Istnieje możliwość ustawienia formuły wyliczania danego składnika np. premii.
  4. Aby w kolumnach okna Karty pracy były widoczne inne składniki, w oknie Składniki karty pracy należy dodać nową pozycję na liście składników. Zobacz: Dodawanie nowego składnika

Dodanie nowego składnika widocznego na stronie Karty pracy

W celu dodania nowego składnika na stronie Składniki karty pracy, który ma być wyświetlony w Karty pracy:

  1. Przejdź na stronę Składniki karty pracy zgodnie z instrukcją w nagłówku Rozmieszczenie kolumn z składnikami w oknie Karty pracy
  2. Z dostępnych na belce akcji wybierz Nowy. Kursor pojawi się w pierwszym wolnym wierszu.
  3. Uzupełnij pola zgodnie z ich wyjaśnieniem w nagłówku Rozmieszczenie kolumn z składnikami w oknie Karty pracy:
    • Kod składnika - z rozwijanej listy wybierz składnik, który ma być widoczny w kartach pracy
    • Etykieta - określ nazwę etykiety
    • Skł. zwiększ. stawkę za nadg. - zaznacz jeśli skłądnik ma być uwzględniany
    • Skł. zwiększ. dodatek za nadg. - zaznacz jeśli składnik ma być uwzględniany.
    • Kolejność - wprowadź kolejność wyświetlania składnika w kartach pracy
    • Liczba formuł - można ustawić formułę wyliczania składnika
  4. Dokonaj odpowiedniej personalizacji widoku w kartach pracy zgodnie z instrukcją w nagłówku Personalizacja strony Karty pracy

Personalizacja strony Karty pracy

Należy pamiętać, o odpowiedniej personalizacji strony Karty pracy po dodaniu w ustawieniach dostępnych na kartach pracy odpowiednich składników. W tym celu po przejściu na stronę Karty pracy:

  1. Wybierz ikonę i wskaż Personalizuj

  2. Wybierz ikonę

  3. Po prawej stronie ekranu pojawią się dostępne dla tej strony pola do wyboru

    Porada

    Pola z nazwami: Składnik użytkownika 11, Składnik użytkownika 12 itd odpowiadają składnikom ustawionym na stronie Składniki karty pracy. (Zobacz jak ustawić składniki widoczne w karcie pracy: Rozmieszczenie kolumn z składnikami w oknie Karty pracy)

  4. Aby dane pole dodać do widoku w tabeli, kliknij lewym przyskiem myszy na dane pole i trzymając przycisk myszy przeciągnij go w miejsce w tabeli gdzie chcesz aby dany składnik był wyświetlony. Po pojawieniu się czerwonej pionowej lini puść przycisk myszy aby dodać pole do tabeli.

  5. Po dodaniu wszystkich potrzebnych pól wybierz przycisk Gotowe aby zakończyć personalizację strony.

Przejście na stronę Karty pracy

W celu otworzenia strony Karty pracy:

  1. Wybierz ikonę , wprowadź Karty pracy (Utwórz karty pracy pracowników), a następnie kliknij w powiązane łącze.
  2. Otworzy się okienko filtrów, w którym za pomocą dostępnych akcji:
    ,
    wybierz okres dla którego będą wprowadzany czas pracy
  3. W polu Kod oddziału z rozwijanej listy wybierz dla pracowników którego oddziału będą wprowadzane dodatkowe składniki
  4. Wybierz przycik OK.
  5. Otworzy się strona Karty pracy
Ważne

Upewnij się że widoczne są w kolumnach nazwy składników, które potrzebujesz widzieć zgodnie z wcześniejszym ustawieniem składników, opisanym w nagłówku Ustawienie składników dostępnych na kartach pracy. Jeśli nie są widoczne, przejdź do Personalizacja i dokonaj ustawień. (Zobacz: Personalizacja strony Karty pracy)

Statystyka danych czasu pracy

Aby przejść do okienka statystyk czasu pracy:

  1. Przejdź do strony Karty pracy zgodnie z instrukcją [Ewidencja czasu pracy bezpśrednio poprzez karty pracy]
  2. W prawej stronie strony Karty pracy znajdują się dwa obiekty przedstawiające statystyki czasu pracy pracownika:
    • Statystyka gr. umów w karcie pracy - przedstawia statystykę czasu pracy konkretnego pracownika obejmujące wskazany okres misięczny widoczny w karcie pracy,
    • Statystyka gr. umów w okresie rozliczeniowym - przedstawia statystykę czasu pracy w okresie rozliczeniowym, który zawiera miesiąc widoczny w karcie pracy.

Dodanie pracowników do kart pracy

Pracowników można dodać na 2 sposoby:

  • bezpośrednio na liście kart pracy
  • zbiorczo poprzez akcję

Dodanie pracownika na listę Karty pracy pojedyńczo

W celu dodania pracownika na listę Karty pracy pojedyńczo:

  1. Przejdź do strony Karty pracy zgodnie z instrukcją Ewidencja czasu pracy bezpśrednio poprzez karty pracy

  2. W kolumnie Nr pracownik wybierz z rozwijanej listy pracownika

  3. W kolumnie Nr umowy wybierz numer umowy pracownika przypisany do okresu w którym wprowadzany będzie czas pracy

  4. W okienku jakie się pojawi możesz wskazać czy system ma uzupełnić godziny robocze, czy nie.

    Porada

    Jeśli czas pracy został już wprowadzony wcześniej w kartach pracy i przeniesiony do RCP-główny przy wprowadzaniu kolejnym informacji np o godzinach nadliczbowych możesz wybrać Nie.

    Ważne

    Okienko z zapytaniem czy wypełniać godziny czy nie pojawia się wtedy gdy w ustawianiach kart pracy jest wybrana odpowiednia opcja. Zobacz: Wstępne wypełnienie kart pracy

Dodanie pracowników na listę Karty pracy zbiorczo poprzez akcję

W celu dodania pracownika na listę Karty pracy zbiorczo:

  1. Przejdź do strony Karty pracy zgodnie z instrukcją Ewidencja czasu pracy bezpśrednio poprzez karty pracy

  2. Z dostępnych na belce akcji wybierz Utwórz karty

  3. Jeśli został już wcześniej wprowadzony czas pracy przez karty pracy i przeniesiony do RCP-główny i wprowadzasz tylko uzupełnienia godzin czasu pracy np. nadgodziny wybierz opcję Bez wypełnienia

    Ważne

    Okienko z zapytaniem czy wypełniać godziny czy nie pojawia się wtedy gdy w ustawianiach kart pracy jest wybrana odpowiednia opcja. Zobacz: Wstępne wypełnienie kart pracy

  4. Zatwierdź przyciskiem OK

Ewidencja czasu pracy bezpośrednio poprzez karty pracy - suma godzin

W celu zaewidencjonowania czasu pracy z poziomu karty pracy danego pracownika:

  1. Przejdź na stronę Karty pracy zgodnie z instrukcją Przejście na stronę
  2. Wprowadź pracownika indywidualnie (Zobacz: Dodanie pracownika na listę karty pracy - pojedyńczo) lub za pomocą dostępnej na belce akcji Utwórz karty (Zobacz: Dodanie pracownika na listę karty pracy - zbiorczo )
  3. Znajdź kolumnę z nazwą składnika jaką chcesz wprowadzić i wprować wartość sumaryczną składnika w całym miesiącu
  4. Następnie z dostępnych na belce akcji wybierz Oblicz
  5. Następnie z dostępnych na belce akcji wybierz Zatwierdź
  6. Dane poprawnie zatwierdzone będą widoczne na stronie RCP-główny danego pracownika. Zobacz: Przejście do RCP-główny

Ewidencja czasu pracy w kartach pracy - "dzień po dniu"

W celu zaewidencjonowania czasu pracy z poziomu karty pracy w opcji "dzień po dniu":

  1. Przejdź na stronę Karty pracy zgodnie z instrukcją Przejście na stronę

  2. Wprowadź pracownika indywidualnie (Zobacz: Dodanie pracownika na listę karty pracy - pojedyńczo) lub za pomocą dostępnej na belce akcji Utwórz karty (Zobacz: Dodanie pracownika na listę karty pracy - zbiorczo )

  3. Na stronie Karty pracy zaznacz kursorem pracownika dla którego chcesz wprowadzić nadgodziny, godziny nocne w opcji "dzień po dniu"

  4. Z dostępnych na belce akcji wybierz Powiązane

  5. Wybierz Karty pracy i wskaż Dzień po dniu

  6. Otworzy się strona **Wiersz karty pracy dzień po dniu

    Uwaga

    Na stronie można osobno dla każdego dnia w wybranym okresie rozliczeń wprowadzić ilości godzin nieobecności, godzin roboczych, nadliczbowych, nocnych i świątecznych.

  7. Wprowadź w wybranych dniach ilość nadgodzin, godzin nocnych, itp.

  8. Po wprowadzeniu danych wyjdź ze strony klikając ikonę strzałeczki dostępnej w lewym górnym rogu strony.

  9. Powrócisz do strony Karty pracy

  10. W celu wprowadzenia danych dla innych pracowników, powtórz powyższe kroki.

  11. Następnie z dostępnych na belce akcji wybierz Oblicz

  12. Następnie z dostępnych na belce akcji wybierz Zatwierdź

  13. Dane poprawnie zatwierdzone będą widoczne na stronie RCP-główny danego pracownika. Zobacz: Przejście do RCP-główny

Ewidencja czasu pracy - eksport/import

Aby zaewidencjonować czas pracy z poziomu kart pracy poprzez wygenerowany arkusz czasu pracy, należy:

  1. W pierwszej kolejności wyeksportować arkusz
    Porada

    Można pominąć krok eksportu, jeśli mamy odpowiednio wcześniej przygotowany plik do importu zgodny z poprawną strukturą pliku.

  2. Zaimportować uzupełniony w excelu arkusz

Wygenerowanie arkusza karty pracy - Standardowy

W celu wygenerowania arkusza karty pracy:

  1. Przejdź na stronę Karty pracy zgodnie z instrukcją Przejście na stronę
  2. Wprowadź pracownika indywidualnie (Zobacz: Dodanie pracownika na listę karty pracy - pojedyńczo) lub za pomocą dostępnej na belce akcji Utwórz karty (Zobacz: Dodanie pracownika na listę karty pracy - zbiorczo )
  3. Z dostęnych na belce akcji wybierz Akcje
  4. Wybierz Funkcje i wskaż Generuj szablon
  5. Otworzy się okienko Wybierz typ szablonu
    Ważne

    Okienko z wyborem szablonu pojawi się wówczas gdy na stronie Ustawienia KIP, w skróconej karcie Karty pracy będzie zaznaczona opcja Pozw. wybrać typ importu KIP. Zobacz: Ustawienia kart pracy

  6. Wskaż Standardowy i kliknij OK
  7. Plik excel zostanie zapisany w folderze ustawionym na komputerze jako domyślny do zapisywania ściągniętych plików.
  8. Otwórz zapisany plik excel
  9. W pliku uzupełnij dane zbiorczo dla danego składnika.
  10. Zapisz plik
  11. Zaimportuj plik do Karty pracy zgodnie z instrukcją Import arkusza czasu pracy

Import arkusza czasu pracy

W celu zaimportowania pliku z danymi czasu pracy w kartach pracy:

  1. Przejdź na stronę Karty pracy zgodnie z instrukcją Przejście na stronę
  2. Z dostępnych na belce akcji wybierz Akcje
  3. Wybierz Funkcje i wskaż Importuj karty pracy
  4. Otworzy się okienko Import karty pracy z Excela
  5. W skróconej karcie Opcje uzupełnij pole Nazwa pliku skoroszytu - kliknij w ikonę aby wskazać plik do importu.
  6. Otworzy się okienko Import pliku programu Excel
  7. Przeciągnij plik do importu w zaznaczoną ramkę lub kliknij w ramkę aby wskazać ścieżkę pliku.
  8. W polu Nazwa arkusza uzupełnij arkusz - kliknij w ikonę
  9. Wybierz przycisk OK
  10. Arkusz zostanie zaimportowany

Obliczanie, sprawdzanie i zatwierdzanie czasu pracy

Po wprowadzeniu czasu pracy do kart pracy, karty pracy należy przeliczyć i zatwierdzić aby dane dotyczące czasu pracy pojawiły się na stronie RCP-główny każdego pracownika i były dalej pobierane do naliczeń wynagrodzenia pracownika.

Obliczanie czasu pracy

Aby obliczyć wprowadzony czas pracy w kartach pracy:

  1. Przejdź na stronę Karty pracy zgodnie z instrukcją Przejście na stronę
  2. Następnie z dostępnych na belce akcji wybierz Oblicz

Sprawdzanie czasu pracy - błędy i ostrzeżenia

Po dokonaniu obliczeń można sprawdzić poprawność wprowadzonych danych. Do tego wykorzystywana jest akcja Sprawdź Aby sprawdzić wprowadzony czas pracy w kartach pracy:

  1. Przejdź na stronę Karty pracy zgodnie z instrukcją Przejście na stronę
  2. Następnie z dostępnych na belce akcji wybierz Sprawdź
  3. W przypadku, gdyby u danego pracownika przy sprawdzaniu ewidencji czasu pracy pojawiły się błędy np. ilość godzin rzeczywistych po zsumowaniu wszystkich nieobecności nie zgadzałaby się z godzinami nominalnymi lub nie dokonało by się obliczenia karty, wówczas system wyświetli odpowiedni komunikat o znalezieniu błędów i/lub ostrzeżeń.
  4. W celu zobaczenia błędów i ostrzeżeń o których poinformuje wyświetlony przez system komunikat z dostępnych na belce akcji wybierz Powiązane
  5. Wskaż Karty pracy i wybierz Błędy
  6. Otworzy się strona Błędy wiersza karty pracy

Możliwe są typy błędów:

  • Ostrzeżenie - nie powoduje możliwości zatwierdzenia karty czasu pracy
  • Błąd - powoduje blokadę zatwierdzenia karty czasu pracy. Błąd należy rozwiązać.

Zatwierdzanie czasu pracy

Aby zatwierdzić czas pracy w kartach pracy:

  1. Przejdź na stronę Karty pracy zgodnie z instrukcją Przejście na stronę

  2. Oblicz karty pracy zgodnie z instrukcją Obliczanie czasu pracy

  3. Następnie z dostępnych na belce akcji wybierz Zatwierdź

    Ważne

    W procesie zatwierdzania każdy z wierszy w oknie Karty pracy otrzymuje swój indywidualny Numer zapisu, a cała paczka z kartami pracy także Nr paczki.

  4. Dane poprawnie zatwierdzone będą widoczne na stronie RCP-główny danego pracownika. Zobacz: Przejście do RCP-główny

Ustawienia kart pracy

W celu przejście do ustawień kart pracy:

  1. Wybierz ikonę , wprowadź Ustawienia KIP, a następnie kliknij w powiązane łącze.
  2. Przejdź do skróconej karty Karta pracy
  3. W skróconej karcie dostępne są pola:

Wstępne wypełnienie kart pracy

  1. Wstępne wypełnienie kart pracy - W ustawieniach kart pracy dostępne jest pole Wstępne wypełnianie kart pracy. Dostępne opcje do wyboru:
  • Zapytaj - przy wybranej opcji podczas tworzenia kart pracy wyświetli się komunikat z zapytaniem czy tworzyć karty pracy z wypełnieniem czy bez wypełnienia.

    • Zaznaczenie opcji z wypełnieniem skutkuje uzupełniem danych w kartach pracy w kolumnie Ilość godzin roboczych na podstawie nominalnego czasu pracy do przepracowania i wprowadzonych nieobecności.

    • Zaznaczenie opcji bez wypełnienia spowoduje nie uzupełnienie kolumny Ilość godzin roboczych na stronie Karty pracy. W tym przypadku użytkownik sam będzie musiał uzupełnić dane.

  • Zawsze - przy wybranej opcji zawsze będzie uzupełniany czas pracy w kartach pracy w kolumnie Ilość godzin roboczych

  • Nigdy - przy wybranej opcji nigdy nie będzie uzupełniany czas pracy w kartach pracy w kolumnie Ilość godzin roboczych. Użytkownik będzie musiał uzupełnić dane sam.

Zobacz: Ustawienia kart pracy

Eksport/import kart pracy

  1. Typ importu karty pracy - W polu Typ importu karty pracy - można wskazać jaki rodzaj arkusza pojawi się jeśli pole Pozw. wybrać typ importu KP nie zostanie włączone.

  2. Pozw. wybrać typ importu KP Podczas generowania szablonu karty pracy do excela może pojawić się okienko z zapytaniem o typ importu szablonu. Dostępne opcje:

    • Standardowy
    • Dni w kolumnach
    • Dni w wierszach

    Okienko to pojawia się wówczas gdy na stronie Ustawienia KIP w skróconej karcie Karta pracy jest zaznaczona opcja Pozw. wybrać typ importu KP (Pozwalaj wybrać typ importu kart pracy).

  3. Nie sprawdzaj karty pracy - Określa czy system nie będzie dokonywać sprawdzenia importowanych kart pracy.

Zobacz: Ustawienia kart pracy

Układ kolumnowy w Excel

  1. Eksportuj harmonogram w karcie pracy - określa czy system ma umieszczać harmonogram czasu pracy w eksportowanym szablonie kart pracy.
  2. Eksportu nieobecności w karcie pracy - określa czy system ma umieszczać wprowadzone nieobecności w eksportowanym szablonie kart pracy.

Wycofanie zatwierdzonych kart pracy - dla pojedyńczego zapisu

Gdy karty pracy zostaną już zatwierdzone, a będzie konieczne dokonanie zmian w naniesionych i zaakceptowanych danych, można dokonać wycofania zapisów. W tym celu:

  1. Wybierz ikonę , wprowadź Pracownicy KIP, a następnie kliknij w powiązane łącze.

  2. Na liście pracowników zaznacz kursorem pracownika dla którego chcesz wycofać zapis zatwierdzonych kart pracy

  3. Z dostępnych na belce akcji wybierz Powiązane

  4. Wybierz Czas pracy i nieobecności i wskaż Zatwierdzone karty pracy

  5. Otworzy się strona Wiersze zatw. kart pracy

  6. Na stronie są widoczne zatwierdzone pozycje karty czasu pracy

    Ważne

    Każdy z zapisów w kolumnie Nr zapisu oraz Nr paczki ma wskazany numer, który został nadany podczas zatwierdzania kart pracy. Na podstawie tych numerów można wycofać zapisy kart pracy.

  7. Wybierz i zaznacz kursorem zapis, który ma zostać wycofany do Karty pracy

  8. Z dostępnych na belce akcji wybierz Akcje i wskaż Wycofaj zapisy

  9. Zapisy zostaną wycofane

  10. Aby sprawdzić wycofane zapisy przejdź na widok główny użytkownika

  11. Znajdź w sekcji Działania kafelek Wiersze kart pracy

  12. Kliknij w kafelek lewym przyciskiem myszy aby otworzyć stronę Wiersze kart pracy, gdzie wycofany zapis będzie możliwy do ponownej edycji.

Wycofanie zatwierdzonych kart pracy - wycofanie paczki

Gdy karty pracy zostaną już zatwierdzone, a będzie konieczne dokonanie zmian w zatwierdzonej paczce danych można dokonać wycofania paczki. W tym celu:

  1. Wybierz ikonę , wprowadź Pracownicy KIP, a następnie kliknij w powiązane łącze.

  2. Na liście pracowników zaznacz kursorem pracownika, który znajdował się w kartach pracy podczas zatwierdzania czasu pracy dla wielu pracowników

  3. Z dostępnych na belce akcji wybierz Powiązane

  4. Wybierz Czas pracy i nieobecności i wskaż Zatwierdzone karty pracy

  5. Otworzy się strona Wiersze zatw. kart pracy

  6. Na stronie są widoczne zatwierdzone pozycje karty czasu pracy

    Ważne

    Każdy z zapisów w kolumnie Nr zapisu oraz Nr paczki ma wskazany numer, który został nadany podczas zatwierdzania kart pracy. Na podstawie tych numerów można wycofać zapisy kart pracy.

  7. Wybierz i zaznacz kursorem zapis z numerem paczki który ma zostać wycofany do Karty pracy

  8. Z dostępnych na belce akcji wybierz Akcje i wskaż Wycofaj paczkę

  9. Paczka zostanie wycofana

  10. Aby sprawdzić wycofane zapisy z paczki przejdź na widok główny użytkownika

  11. Znajdź w sekcji Działania kafelek Wiersze kart pracy

  12. Kliknij w kafelek lewym przyciskiem myszy aby otworzyć stronę Wiersze kart pracy, gdzie wycofane zapisy z paczki będą możliwe do ponownej edycji.

Rozliczanie nadgodzin w kartach pracy

Wprowadzone nadgodziny co do zasady muszą być rozliczone w przyjętym okresie rozliczeniowym albo poprzez odebranie dniem wolnym albo przeznaczone do wypłaty. W niektórych przypadkach, kiedy to pracownik złoży wniosek o odbiór nadgodzin w następnym miesiącu, czy następnym okresie rozliczeniowym pracodawca może zgodzić się na takie rozwiązanie.

W statystyce umów w okresie rozliczeniowym zawarta jest informacja o ilości godzin do rozliczenia w danym okresie rozliczeniowym. Zobacz: Statystyka danych czasu pracy

Istnieją następujące sposoby rozliczenia nadgodzin:

  1. Wypłata nadgodzinn wraz z dodatkiem za nadgodziny w miesiącu wystąpienia
  2. Wypłata dodatku w innym miesiącu okresu rozliczeniowego
  3. Odbiór dnia wolnego za nadgodziny
  4. Rozliczenie nadgodzin w innym okresie rozliczeniowym

Wypłata nadgodzin wraz z dodatkiem

Jeśli wynagrodzenie za nadgodziny ma zostać wypłacone wraz z dodatkiem za nadgodziny:

  1. Przejdź na stronę Karty pracy zgodnie z instrukcją Przejście na stronę
  2. Wprowadź pracownika indywidualnie (Zobacz: Dodanie pracownika na listę karty pracy - pojedyńczo) lub za pomocą dostępnej na belce akcji Utwórz karty (Zobacz: Dodanie pracownika na listę karty pracy - zbiorczo )
  3. Wybierz sposób uzupełnienia danych:
  4. Wprowadzadź nadgodziny wykorzystując składnik:
    • Ilość nadgodzin 50% (wypłaconych)
    • Ilość nadgodzin 100% (wypłaconych)

Wypłata dodatku w innym miesiącu okresu rozliczeniowego

Jeśli nadgodziny będą rozliczane wypłatą wynagrodzenia za nadgodziny w danym miesiącu oraz wypłatą dodatku w innym miesiącu okresu rozliczeniowego:

  1. Przejdź na stronę Karty pracy zgodnie z instrukcją Przejście na stronę

  2. Wprowadź pracownika indywidualnie (Zobacz: Dodanie pracownika na listę karty pracy - pojedyńczo) lub za pomocą dostępnej na belce akcji Utwórz karty (Zobacz: Dodanie pracownika na listę karty pracy - zbiorczo )

  3. Wybierz sposób uzupełnienia danych:

  4. Wprowadzadź nadgodziny do wypłacenia w danym miesiącu wykorzystując składnik:

    • Ilość nadgodzin 50% (do rozliczenia)
    • Ilość nadgodzin 100% (do rozliczenia)
    Porada

    Dodatek do tych nadgodzin zostanie przeniesiony do rozliczenia do następnego miesiąca okresu rozliczeniowego. W okienku **Statystyka gr. umów w okresie rozliczeniowym w polu Liczba nadgodzin do rozliczenia będzie informacja o ilości nadgodzin do rozliczenia do końca okresu rozliczeniowego.

  5. Rozliczając czas pracy w kartach pracy w kolejnym miesiącu okresu rozliczeniowego, w celu rozliczenia nadgodzin, wprowadź nadgodziny wykorzystując składnik:

    • Ilość nadgodzin 50 % (dopłata-rozliczenie)
    • Ilość nadgodzin 100 % (dopłata-rozliczenie)
    Porada

    W tym miesiącu zostanie rozliczony dodatek za nadgodziny z poprzedniego miesiąca okresu rozliczeniowego. Z okienka **Statystyka gr. umów w okresie rozliczeniowym w polu Liczba nadgodzin do rozliczenia zniknie informacja o ilości nadgodzin do rozliczenia do końca okresu rozliczeniowego.

Odbiór dnia wolnego za nadgodziny

Pracownik może wykorzystać dzień wolny za nadgodziny. Odbiór dnia wolnego dokonuje się:

  1. Na wniosek pracownika - odbiór 1 nadgodzina = 1 godzina wolna
  2. Na wniosek pracodawcy - odbiór 1 nadgodzina = 1,5 godziny wolnej

Za pracę w sobotę bez względu na ilość przepracowanych godzin pracownikowi przysługuje 1 dzień wolny od pracy.

Jeśli pracownik na podstawie oświadczenia wykorzystuje dzień wolny za nadgodziny:

  1. Przejdź na stronę Karty pracy zgodnie z instrukcją Przejście na stronę karty pracy

  2. Wprowadź pracownika indywidualnie (Zobacz: Dodanie pracownika na listę karty pracy - pojedyńczo) lub za pomocą dostępnej na belce akcji Utwórz karty (Zobacz: Dodanie pracownika na listę karty pracy - zbiorczo )

  3. Wybierz sposób uzupełnienia danych:

  4. Wprowadzadź nadgodziny do wypłacenia w danym miesiącu wykorzystując składnik:

    • Ilość nadgodzin 50% (do rozliczenia)
    • Ilość nadgodzin 100% (do rozliczenia)
  5. Następnie przejdź na stronę Nieobecności. Zobacz: Ewidencja nieobecności bezpośednio na stronie Nieobecności danego pracownika i wprowadź jeden z składników i ilość nadgodzin do odbioru

    • 3110 - Odbiór nadgodzin
    • 3111 - Odbiór nadgodzin - Pracodawca
  6. Wróć do kart pracy

    Porada

    Z okienka **Statystyka gr. umów w okresie rozliczeniowym w polu Liczba nadgodzin do rozliczenia zniknie informacja o ilości nadgodzin do rozliczenia do końca okresu rozliczeniowego.

Rozliczenie nadgodzin w innym okresie rozliczeniowym

Aby rozliczyć nadgodziny pracownika na jego wniosek w innym okresie rozliczeniowym:

  1. Przejdź na stronę Karty pracy zgodnie z instrukcją Przejście na stronę karty pracy

  2. Wprowadź pracownika indywidualnie (Zobacz: Dodanie pracownika na listę karty pracy - pojedyńczo) lub za pomocą dostępnej na belce akcji Utwórz karty (Zobacz: Dodanie pracownika na listę karty pracy - zbiorczo )

  3. Wybierz sposób uzupełnienia danych:

  4. Wprowadzadź nadgodziny do wypłacenia w danym miesiącu wykorzystując składnik:

    • Ilość nadgodzin 50% (do rozliczenia)
    • Ilość nadgodzin 100% (do rozliczenia)
  5. Po wprowadzeniu nadgodzin i przejściu na stronę Karty pracy (Przejście na stronę karty pracy ) w kolumnie gdzie zostały wprowadzone nadgodziny kliknij na ikonę

  6. Otworzy się strona Składniki wiersza karty pracy

  7. Zaznacz dany zapis i w kolumnie Nr okresu rozliczeniowego kliknij w ikonę

  8. Otworzy się strona Okresy rozliczeniowe pracownika

  9. Zaznacz okres rozliczeniowy, w którym ma być rozliczona wprowadzona nadgodzina i kliknij OK

  10. Na stronie **Składniki wiersza karty pracy kliknij Zamknij

    Porada

    Dodatek do tych nadgodzin zostanie przeniesiony do rozliczenia do następnego okresu rozliczeniowego. Z okienka **Statystyka gr. umów w okresie rozliczeniowym w polu Liczba nadgodzin do rozliczenia zniknie informacja o ilości nadgodzin do rozliczenia do końca okresu rozliczeniowego.

  11. Rozliczając czas pracy w kartach pracy w kolejnym okresie rozliczeniowym, należy rozliczyć nadgodziny z poprzedniego okresu rozliczeniowego. Wykorzystując jedną z opcji:

    • Ilość nadgodzin 50 % (dopłata-rozliczenie)
    • Ilość nadgodzin 100 % (dopłata-rozliczenie)
    • Odbiór dnia wolnego za nadgodziny