Wyniki wyszukiwania dla

    Pokaż / Schowaj spis treści

    Ręczna ewidencja czasu pracy z poziomu RCP-główny i Nieobecności


    Uproszczona ewidencja czasu pracy może być prowadzona w oknie RCP-główny i Nieobecności.

    1. Do okna RCP- główny, gdzie odnotowane są między innymi godziny robocze, nocne, nadliczbowe, godziny świąteczne, godziny przerwy płatnej, niepłatnej itp. można przejść z poziomu Kartoteki pracownika KIP (przejście do kartoteki pracownika zostało opisane w Ewidencja kartoteki pracownika/zleceniobiorcy). W tym celu z pozycji wstążki kartoteki danego pracownika należy wybrać Nawiguj > Czas pracy i nieobecności > RCP - główny

    W oknie RCP - główny w pustych wierszach, wprowadza się nowe zdarzenia dotyczące ewidencji rzeczywistego czasu pracy. W prawej stronie okna znajdują się obiekty przedstawiające statystykę rozliczeń godzin pracy zarówno według jednego miesiąca jak i według ustalonego dla pracownika okresu rozliczeniowego. Statystyka tworzona jest na podstawie zaewidencjonowanego rzeczywistego czasu pracy pracownika zarówno w oknie Nieobecności jak i oknie RCP- główny.

    W obiektach statystyk niektóre z pól są typu FlowFields (podświetlane na kolor niebieski), co oznacza, że po kliknięciu w liczbę podświetloną na niebiesko zostanie otwarte okno z szczegółowymi wpisami odnoszącymi się do tej liczby.

    Przykład
    Po przejściu w obiekcie Statystyka gr. umowy w podświetloną liczbę przy polu Liczba godzin nieobecności otworzy się okno z Listą nieobecności, które są uwzględnione w podświetlonej liczbie.

    W oknie RCP - główny, w wierszach wprowadza się składniki związane z ewidencją czasu pracy pracownika.

    • W polu Dzień wprowadza się dzień wystąpienia zdarzenia. Automatycznie po uzupełnieniu daty w polu Dzień wypełniają się pola**: Rok rozliczenia, Miesiąc rozliczenia.**

    • Nr umowy podpowiada się automatycznie po wprowadzeniu daty w polu Dzień.

    • Pole Dane zbiorcze - jest zaznaczone, jeśli składnik w RCP- głównym został zaewidencjonowany na poziomie danych zbiorczych.

    • Kod składnia - w polu z rozwijanej listy należy wskazać odpowiedni kod składnika.

    • Nazwa składnika - nazwa uzupełnia się automatycznie po wybraniu kodu składnika, przypisaną do tego kodu nazwą.

    • Rok rozliczenia, Miesiąc rozliczenia uzupełniają się automatycznie rokiem i miesiącem, który wskazany jest w polu Dzień.

    • W polu Ilość wprowadza się ilość godzin jakie odpowiadać mają danemu składnikowi.

    • Pola: Ilość do rozliczenia, Ilość rozliczona, Ręcznie wskazany do rozliczenia, Powiązanie z RCP-rzeczywistym, Modyfikowany ręcznie, Uzupełnienie braków czytnika, Typ rozliczenia są używane przy rozliczaniu czasu pracy na podstawie danych z czytnika.

    • W polu Nr zapisu wyświetlony jest kolejny numer zapisanego wiersza.

    • W polu Wolne za dzień należy wskazać dzień, za który ewidencjonowany dzień wolny obowiązuje.

    • Data rozliczenia jest uzupełniana automatycznie datą wskazaną w polu Dzień.

    • W polu Stawka za godzinę jest wprowadzona automatycznie wyliczona stawka po wprowadzeniu daty w polu Dzień oraz po wybraniu Kodu składnika.

    Większość z pozostałych pól ma charakter informacyjno - techniczny.

    • W polu Kod oddziału KIP widnieje automatycznie przypisany kod oddziału, do którego jest przypisany pracownik.

    • Pola: Zablokowany listą nr, Odblokowany listą nr informują czy dany składnik w RCP został już naliczony na jakiejś liście lub czy istnieje lista korygująca, która go odblokowuje.

    W celu dodania nowego składnika należy z pozycji wstążki wybrać Narzędzia główne > Nowe > Nowe wówczas kursor postawi się w pustym wierszu i umożliwi wprowadzanie danych.

    1. W celu przejścia do okna Nieobecności, gdzie ewidencjonowane są różnego typu nieobecności w tym między innymi urlopy, dni wynagrodzenia chorobowego, dni zasiłku, świadczenia rehabilitacyjnego należy przejść do okna Kartoteki pracownika KIP (przejście do kartoteki zostało opisane w Ewidencja kartoteki pracownika/zleceniobiorcy. Z Kartoteki pracownika KIP z pozycji wstążki należy wybrać Nawiguj > Pracownik > Czas pracy i nieobecności > Nieobecności.

    W oknie Nieobecności ewidencjonuje się różnego typu nieobecności. W celu dodania nowej nieobecności należy wprowadzić nową pozycję na liście. Szczegółowy opis ewidencjonowania nieobecności został opisany w Indywidualna ewidencja pozostałych nieobecności.

    W tym artykule
    Wróć na początek strony
    Pobierz PDF
    Copyright © IT.integro sp. z o.o.