Po utworzeniu dokumentów rozliczeniowych za wskazany okres, dokumenty można wyeksportować do pliku, który następnie zostanie zaimportowany w programie Płatnik. W tym celu należy przejść do okna z listą niewysłanych deklaracji rozliczeniowych poprzez:
- przejście na listę wszystkich deklaracji wybierając Działy > Kadry i płace > Dane zbiorcze > Ogólne > Deklaracje
- lub wybierając z Strony głównej > Widok główny użytkownika kafelek Nie zatwierdzone dekl. rozliczeniowe.
W oknie Deklaracje lub Deklaracje, Nie wysłane dekl. rozliczeniowe należy zaznaczyć deklaracje rozliczeniowe, które mają być przesłane do Płatnika a w ostateczności do ZUS. Następnie z pozycji wstążki wybrać Narzędzia główne > Zapisz zaznaczone XML i po pojawieniu się komunikatu z zapytaniem o zapis deklaracji wybrać TAK.
Po potwierdzeniu pojawi się okno Eksport deklaracji ZUS, które składa się z dwóch skróconych kart: Opcje i Nagłówek deklaracji. W polu Nazwa pliku należy wybrać przycisk asysty w celu ustalenia ścieżki zapisu dokumentu. Jeżeli do pliku XML ma być zapisany komentarz należy również zaznaczyć pole Zapisz komentarz XML. W karcie Nagłówek deklaracji ustawione są automatycznie prawidłowe filtry dotyczące wskazanej deklaracji. Nie ma potrzeby dokonywania zmian filtrów, jest to jednak możliwe.
Po wybraniu ścieżki zapisu i kliknięciu przycisku OK system wyświetli stosowny komunikat o pomyślności dokonania zapisu deklaracji.
W późniejszym kroku należy zapisany na dysku plik zaimportować do programu płatnik.