Table of Contents

Często zadawane pytania

W jaki sposób skonfigurować uwierzytelnianie AAD?

Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Konfigurowanie uwierzytelniania Azure Active Directory

Komunikat o błędzie: "Nie można nawiązać połączenia ze zdalną usługą x" wyświetlany podczas synchronizacji rekordów.

Błąd został wyświetlony, ponieważ firma główna nie może wysłać danych do odbiorcy. To nie jest odpowiedź usługi sieci Web. Problem z nawiązaniem połączenia występuje po stronie firmy głównej. Z technicznego punktu widzenia, nie można wysłać żadnego żądania HTTP.

Możliwe przyczyny to:

  1. Tymczasowe problemy z usługą. Mogą one skutkować dłuższym czasem nawiązania połączenia - błąd limitu czasu.

  2. Zbyt duży pakiet danych. Wartość pola Liczba rekordów na komunikat synchronizacji na stronie Ustawienia MDMS można zmniejszyć lub parametr Maks. rozmiar wiadomości można zwiększyć w konfiguracji usługi. Wysłanie zbyt wielu niepotrzebnych pól, takich jak pola systemowe, może także powodować błąd limitu czasu.

Dlaczego użycie akcji Testuj połączenie na stronie Kartoteka odbiorcy wyświetla w wyniku stany http 401 lub http 501?

Instalacja On-premises

  1. W przypadku użycia typu poświadczeń Windows, wymagane jest użycie oddzielnej instancji z opcją HasłoUżytkownikaNav. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Instalacja on-premises.

  2. Określone poświadczenia są niepoprawne - sprawdź wartości pól Nazwa użytkownika usługi sieci Web i Hasło usługi sieci Web.

  3. Adres usług sieci Web jest nieprawidłowy lub nie został w pełni skopiowany do pola Adres usług sieci Web. Dodatkowe informacje oraz prawidłowy format wartości Adres usługi sieci Web zamieszczono w artykule Konfiguracja odbiorców.

  4. Użytkownik, którego poświadczenia są używane na stronie Kartoteka odbiorcy, nie ma żadnych uprawnień w firmie odbiorcy.

  5. Użytkownik, którego poświadczenia są używane na stronie Kartoteka odbiorcy, nie posiada zestawu uprawnień MDMS przypisanego w firmie odbiorcy. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Uprawnienia użytkownika odbiorcy.

Instalacja online

Począwszy od wydania Business Central 2022 wave 1, aplikacja korzysta z uwierzytelniania Azure Active Directory. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Konfigurowanie uwierzytelniania Azure Active Directory.

Częste błędy występujące podczas konfigurowania uwierzytelniania Azure Active Directory:.] - skopiowanie wartości pola Identyfikator obiektu zamiast wartości pola Identyfikator aplikacji (klient) z Portalu Azure do pola Identyfikator klienta . - skopiowanie wartości polaIdentyfikator tajnego klucza zamiast wartości pola Wartość z Portalu Azure do pola Tajny klucz klienta. - nie ustawianie uprawnień MDMS na stronie Kartoteka aplikacji Azure Active Directory w firmie odbiorcy.

W przypadku wcześniejszych instalacji:

  1. Klucz dostępu do usług sieci Web nie jest używany jako Hasło do usług sieci Web. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Konfiguracja odbiorców.

  2. Klucz dostępu do usług sieci Web nie został w pełni skopiowany do pola Hasło do usług sieci Web.

Ważne

Ciąg Klucz dostępu do usług sieci Web zawiera zawsze '=' jako ostatni znak.

HTTP 413, 500 — jednostka żądania jest zbyt duża, aby serwer mógł ją przetworzyć

  • Rozważ zmianę wartości Liczba rekordów na komunikat synchronizacji na niższą wartość. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Ustawienia MDMS.

Zmieniłem rekord, ale replikacja przyrostowa nie uwzględniła tej zmiany. Dlaczego?

  1. Przyrost nie jest generowany podczas otwierania replikacji.

  2. Załóżmy, że pola w kartotece zapasu zostały zmodyfikowane. Globalne zdarzenie OnAfterDatabaseModify jest zawsze wywoływane po zamknięciu kartoteki. Zdarzenie jest używane do wstawienia nowego rekordu do zapisu dziennika śledzenia. W celu weryfikacji, można użyć akcji Zapisy dziennika śledzenia na stronach Lista replikacji lub Replikacja.

Otrzymałem komunikat o błędzie Http 413 (Jednostka żądania jest za duża). W jaki sposób rozwiązać ten problem?

Zsynchronizowany pakiet przekracza limit wiadomości SOAP. Wartość pola Liczba rekordów na komunikat synchronizacji na stronie Ustawienia MDMS można zmniejszyć lub parametr Maks. rozmiar wiadomości można zwiększyć w konfiguracji usługi.

Otrzymałem komunikat o błędzie "Nie można zmienić wartości pola AutoIncrement..." podczas synchronizacji. Co on oznacza?

Pól AutoIncrement nie można modyfikować (nawet z tą samą wartością) - jest to zachowanie Dynamics/BC. Pól AutoIncrement nie można uwzględniać w polach zestawu danych.

Dlaczego aplikacja MDMS działa tak wolno?

  1. MDMS to narzędzie do replikowania danych podstawowych. Ważne jest zdefiniowanie tabel i pól, które wchodzą w zakres danych podstawowych.

  2. Pole Utwórz szczegóły synchronizacji rekordów na stronie Ustawienia MDMS może spowolnić pracę MDMS. W przypadku przetwarzania dużych ilości danych, opcję należy wyłączyć.

  3. Zdarzenia OnBeforeExportField, OnBeforeExportRecord, OnAfterExportRecord, OnAfterImportedRecordModify są wykonywane w pętli głównej. Logika wykonywana podczas subskrybowania tych zdarzeń powinna być ograniczona.

W jakich przypadkach konieczne jest użycie relacji?

Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Relacja wiersza zestawu danych

Jaka jest różnica pomiędzy filtrami zestawu danych a filtrami replikacji?

Filtry zastosowane dla zestawu danych obowiązują we wszystkich miejscach, w których zestaw danych jest używany. Filtry replikacji mają zastosowanie tylko dla replikacji.

Ważne

Jeśli oba filtry są stosowane dla tych samych pól, używane są filtry replikacji.

W jakich sytuacjach należy użyć akcji „Uruchom wyzwalacz przy wstawianiu” i „Uruchom wyzwalacz przy modyfikacji”?

Akcje te uruchamiają rekordy z parametrem prawda w polu Wstaw lub Modyfikuj. Można ich użyć, gdy logika biznesowa w tych wyzwalaczach powinna zostać wykonana lub gdy subskrybenci zdarzeń powinni zostać wywołani z parametrem prawda.

Czy aplikacja MDMS może replikować pola typu BLOB?

Nie, MDMS nie obsługuje replikacji dużych plików, takich jak pliki Blob, Media i Zestaw nośników.

Dane są replikowane do firmy, w której zostały usunięte. Nie można usunąć rekordów z firmy głównej, ponieważ aplikacja podejmuje próbę usunięcia rekordów z nieistniejącej firmy. W jaki sposób rozwiązać ten problem?

Należy usunąć odbiorcę, który nie jest używany.

Czy istnieje możliwość czyszczenia zapisu synchronizacji rekordów?

Tak, dodatkowe informacje na ten temat zamieszczono w artykule Kompresja zapisów synchronizacji rekordów

W jaki sposób odblokować tabele w firmie odbiorcy?

Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Usuwanie metadanych

Czy aplikacja MDMS może pracować z kilkoma firmami głównymi?

Tak, MDMS obsługuje kilka konfiguracji firmy głównej. Nie są wymagane żadne dodatkowe ustawienia. Jedynym ograniczeniem jest proces usuwania rekordów, który nie może być wykonany z firmy głównej, jeśli zapisy powinny być usunięte z innej firmy głównej.

Czy istnieje sposób filtrowania rekordów dla określonej firmy?

Filtrów replikacji można użyć do filtrowania zestawu danych. Aby dokonać wyboru dla rekordu, należy użyć funkcjonalności Na poziomie rekordu.

Czy można synchronizować dane z zewnętrznymi systemami ERP?

Replikacje MDMS produkowałyby pliki XML do wersji Business Central 13. Takie pliki XML mogłyby być wgrywane przez system zewnętrzny, pod warunkiem, że system zewnętrzny zostałby odpowiednio skonfigurowany do importu.

W bieżącej wersji aplikacji, MDMS do wymiany danych wykorzystuje usługi sieci Web. Nie ma możliwości zmapowania tabeli innej niż ta, która jest wysyłana.

Czy aplikacja MDMS może replikować pola dodane za pośrednictwem rozszerzeń?

Tak, MDMS może zreplikować dowolną tabelę z bazy danych. Nie ma znaczenia, czy jest jest to tabela standardowa czy niestandardowa.

Czy możliwe jest posiadanie dwóch nabywców, jednego w firmie głównej i jednego w oddziale, połączonych do synchronizacji, ale niemających tego samego klucza podstawowego?

Nie, synchronizacja bazuje na kluczu podstawowym.

Czy rozwiązanie pozwala na wymianę danych transakcyjnych?

MDMS pozwala na synchronizację dowolnego typu tabeli, w tym tabel transakcyjnych.

Co się stanie, jeśli w firmie danych podstawowych zostanie usunięty rekord mający aktywne relacje w jednej lub kilku firmach?

Podczas próby usunięcia rekordu w firmie danych podstawowych, system najpierw generuje wywołanie usługi sieci Web do wszystkich firm, do których rekord został opublikowany i próbuje go tam usunąć. Próba usunięcia rekordu w firmie danych podstawowych powiedzie się tylko wtedy, gdy rekord został pomyślnie usunięty ze wszystkich firm subskrybenta. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Usuwanie określonego rekordu.

W jaki sposób aplikacja MDMS śledzi modyfikacje danych?

MDMS posiada wewnętrzny dziennik zmian do śledzenia operacji na zsynchronizowanych tabelach.

Czy możliwa jest synchronizacja danych pomiędzy Business Central a Navision, która nie obsługuje usług sieci Web?

Wersje NAV starsze niż NAV 2017 nie obsługują komunikacji usług sieci Web. Przykładowo, do przesłania danych pomiędzy NAV 2009 a Business Central 15 potrzebna jest dodatkowa firma, która potrafi obsłużyć oba typy komunikacji. NAV 2017 jest pierwszą wersją, która może obsługiwać pliki i komunikację w ramach usług sieci Web.

W jaki sposób MDMS obsługuje lokalne tłumaczenia? Na przykład, w sytuacji, gdy zapasy są replikowane z firmy, która używa języka angielskiego, do firmy, która używa języka chińskiego?

Wymagane jest proste dostosowanie kodu. MDMS publikuje zdarzenie OnAfterExportRecord, które można zasubskrybować, aby rozwiązać ten problem.

Rysunek: Przykład subskrybenta zdarzenia OnAfterExportRecord

Atrybuty zapasu

Sugerowany zestaw danych dla atrybutów zapasu

Rysunek: Zestaw danych Atrybuty zapasu

Ważne

Podczas replikowania atrybutów należy użyć pełnej replikacji.

Jeśli atrybuty zapasu są replikowane i synchronizowane w pierwszej kolejności, a ich wartości są przypisywane później, możliwe jest użycie replikacji przyrostowej.

Funkcje Wyłącz wstawianie lokalne i Wyłącz usuwanie lokalne: Używa się ich w celu utrzymania spójności danych, ponieważ pole Identyfikator, które jest częścią klucza podstawowego tych tabel ma właściwość Auto Increment.

Pełna-przyrostowa replikacja dla atrybutu zapasu: Opcji używa się do replikacji wszystkich właściwości atrybutu zapasu takich jak Nazwa, Wartość atrybutu zapasu lub Wartości opcji.

Dodatkowo, MDMS obsługuje obsługę atrybutów z opcją ustawień Zaawansowana obsługa atrybutów zapasu.
Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Ustawienia MDMS.

Obsługa modyfikacji atrybutu zapasu

Podczas modyfikacji ostatniego wystąpienia wartości atrybutu zapasu, rekord jest usuwany również w firmie odbiorcy. Pojawia się okno dialogowe potwierdzenia, które nie może być obsługiwane przez usługę sieci Web, ponieważ żądanie usunięcia jest wysyłane przed zmianą mapowania wartości zapasu. Możliwym rozwiązaniem jest usunięcie mapowania wartości zapasu przed usunięciem wartości atrybutu zapasu. Można to zrobić poprzez włączenie zaawansowanej obsługi atrybutu zapasu na stronie Ustawienia MDMS.
Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Ustawienia MDMS.

Obsługa wielu potwierdzeń podczas usuwania atrybutu zapasu

Jeżeli przy usuwaniu atrybutu zapasu konieczne jest pominięcie wielu potwierdzeń, usuwanie można wykonać za pomocą arkusza Zarządzanie rekordami MDMS. Powinno zacząć się od mapowania wartości atrybutu zapasu oraz wartości atrybutu zapasu.

Zobacz też

Wyślij wiadomość e-mail do naszego działu pomocy technicznej

Dokumentacja aplikacji bazowej Business Central

Wymagania systemowe