Table of Contents

Usuwanie rekordów

Z punktu widzenia spójności danych, usuwanie rekordów jest istotną operacją. Jednak należy zachować ostrożność podczas jej użycia. Aby usunąć rekord z firmy głównej, należy najpierw usunąć go z wszystkich firm odbiorcy. Pomimo tego, że sam proces jest złożony, można go przeprowadzić w całości w firmie głównej.

Usuwanie rekordu

Rekordy można usuwać bezpośrednio ze strony w firmie głównej, na przykład usuwając dostawcę z listy na stronie Dostawcy. W przypadku zreplikowanych rekordów MDMS wygeneruje serię wywołań usługi sieci Web do wszystkich firm, które otrzymały rekord i spróbuje usunąć rekordy zdalnie. Jeżeli proces zostanie pomyślnie zakończony, rekordy zostaną usunięte także w firmie głównej.

Ważne

Tylko administratorzy MDMS posiadają uprawnienia do usuwania zreplikowanych rekordów. Rekordy, które nie zostały zreplikowane, można usunąć jeżeli opcja Zezwalaj na usuwanie przed replikacją została skonfigurowana na stronie Ustawienia MDMS.

Aby usunąć zreplikowany rekord:

  1. Wejdź na stronę rekordu.

  2. Wybierz akcję Usuń.

  3. Potwierdź swój wybór w oknie dialogowym o treści: „System podejmie próbę usunięcia bieżącego rekordu we wszystkich firmach, do których został wysłany. Czy chcesz kontynuować?”

  4. Sprawdź listę prób usunięcia odbiorcy i ich stany, a następnie wybierz Zamknij.

Uwaga

Jeśli wyzwalacz OnDelete usuniętego rekordu wykonuje procedurę, która usuwa inne rekordy związane z tym rekordem (które również są dodawane do zsynchronizowanego zestawu danych), to system obsługuje każdy rekord niezależnie, zaczynając od rekordów powiązanych. Proces usuwania jest uproszczony w przypadku niektórych, często synchronizowanych wielopoziomowych zestawów danych, które znajdują się w następujących tabelach: Zapas, Zasób, Konto K/G, nabywca, Sprzedawca, Waluta, Wymiar i Atrybut zapasu. Podczas usuwania tych rekordów ze stron listy lub kartoteki system wykonuje zdalne usuwanie w firmach odbiorców tylko dla usuniętego rekordu. Rekordy podrzędne są usuwane u odbiorców przez wyzwalacz OnDelete rekordu nadrzędnego.

Ważne

Bezpośrednie usunięcie rekordu uruchamia wyzwalacz OnDelete w firmach odbiorcy.

Usuwanie rekordów na stronie Zarządzanie rekordami MDMS

Na stronie Zarządzanie rekordami MDMS można usuwać wiele rekordów jednocześnie.

Aby usunąć zreplikowane rekordy na stronie Zarządzanie rekordami MDMS:

  1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature, wprowadź Zarządzanie rekordami MDMS, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Wypełnij pole Nazwa replikowanej tabeli.

  3. Wybierz akcję Oblicz rekordy, aby obliczyć wiersze arkusza.

  4. Zaznacz rekordy ręcznie lub przy użyciu akcji Zaznacz wszystko.

  5. Wybierz opcję Usuń rekordy, aby usunąć wybrane rekordy.

  6. Sprawdź listę prób usunięcia odbiorcy i ich stany, a następnie wybierz Zamknij.

  • Identyfikator rekordu - Określa identyfikator zarządzanego rekordu.
  • Nr odbiorcy - Określa odbiorcę zarządzanego rekordu. Puste wartości wskazują rekordy firmy głównej.
  • Stan - Określa stan operacji zarządzania rekordem. Może to być Zakończono pomyślnie, jeżeli rekord został usunięty u odbiorcy lub Błąd, jeśli coś poszło nie tak.
  • Tekst błędu - Określa komunikat o błędzie otrzymany z firmy odbiorcy lub bieżącej firmy głównej.
  • Wybrany - Umożliwia wybranie wiersza lub wielu wierszy, dla których zostanie wykonana akcja (usunięcie, sprawdzenie stanu rekordu).
Ważne

Uruchomienie wyzwalacza OnDelete w firmach odbiorcy jest opcjonalne i można je przeprowadzić na stronie Zarządzanie rekordami MDMS. Wyzwalacz nie jest uruchamiany dla rekordów firmy głównej, jeśli operacja została wykonana na stronie Zarządzanie rekordami MDMS.

Uwaga

Zapisy synchronizacji rekordów o typie Usuń zostaną utworzone po zakończeniu procesu usuwania.