Pracownicze Plany Kapitałowe
Od momentu gdy pracownik staje się uczestnikiem PPK, pracodawca ma obowiązek odprowadzania składek na PPK od wszystkich wypłat na rzecz takiego pracownika. Pracodawca rozlicza się z instytucją finansową w terminie do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym składki zostały naliczone i potrącone pracownikowi.
Rozliczenie polega na wygenerowaniu i przesłaniu do instytucji finansowej szczegółowej specyfikacji naliczonych składek w formie pliku XML, w podziale na pracowników i poszczególne rodzaje składek, oraz wykonaniu zbiorczego przelewu na rachunek bankowy instytucji finansowej.
W okresach późniejszych może wystąpić potrzeba skorygowania wcześniej naliczonych i przekazanych składek.
Niniejsze artykuły opisują szczegółowo proces rozliczania oraz metody i sposób korygowania rozliczeń. Opisane są również podatkowe skutki przekazywania do instytucji finansowej, na rzecz pracownika, składek finansowanych przez pracodawcę, a także skutki ewentualnego zwrotu takiej wpłaty z instytucji finansowej.
Aby: | Zobacz |
---|---|
Przygotować ustawienia związane z PPK | Ustawienia PPK |
Zarejestrować uczestnika do PPK | Rejestracja uczestnika PPK |
Zaewidencjonować składkę dodatkową PPK pracodawcy | Ewidencja składek PPK pracodawcy |
Zarejestrować rezygnację uczestnika z PPK | Rezygnacja z udziału w PPK |
Sprawdzić naliczenie składek PPK na liście płac | Naliczenie wpłat do PPK na liście płac |
Dowiedzieć się więcej o dokumentacji przesyłanej do instytucji finansowej | Dokumentacja przekazywana do instytucji finansowej |
Poznać strukturę przepływu danych | Struktura i przepływ danych |
Dokonać rozliczenia PPK | Skrypt rozliczający PPK |
Zarejestrować wpłatę do PPK | Rejestracja wpłat do PPK |
Utworzyć korektę rozliczenia PPK | Skrypt tworzący korekty PPK |
Zarejestrować zwrot wpłaty do PPK | Zwrot wpłaty do PPK |