Korzystanie z profili kwestionariuszy w celu klasyfikacji kontaktów firmowych
Można konfigurować kwestionariusze profili, które będą używane przy wprowadzaniu informacji dotyczących profili kontaktów. W każdym kwestionariuszu można ustawić inne pytania, które będą zadawane kontaktom.
Można także uruchomić kwestionariusz automatycznie, aby na podstawie danych kontaktu, nabywcy lub dostawcy automatycznie otrzymać odpowiedzi na niektóre pytania.
Aby dodać kwestionariusz profilu
- Wybierz ikonę , wprowadź Ustawienia kwestionariusza, a następnie wybierz powiązane łącze.
- Wybierz akcję Nowy.
- Wypełnij odpowiednio wymagane pola Umieść kursor w polu, aby przeczytać krótki opis.
Aby dodać pytania do kwestionariusza profilu
- Wybierz odpowiedni kwestionariusz profilu, a następnie wybierz akcję Edytuj ustawienia kwestionariusza.
- W pierwszym pustym wierszu, w polu Typ, wybierz Pytanie i wprowadź pytanie w polu Opis. Wypełnij pozostałe pola w tym wierszu.
- W następnym pustym wierszu, w polu Typ, wybierz Odpowiedź i wprowadź odpowiedź w polu Opis.
- W polu Priorytet wybierz priorytet. W polach Od wartości i Do wartości zdefiniuj zakres punktowy wartości. Kontakty, które przyjmą punkty mieszczące się w zdefiniowanym zakresie, otrzymają odpowiedź.
Powtórz powyższe kroki, aby wprowadzić wszystkie pytania i odpowiedzi do kwestionariusza profilu.
Po utworzeniu kwestionariusza, należy stworzyć ranking kontaktów, aby je sklasyfikować. Można również skonfigurować pytania, które są klasyfikowane automatycznie na podstawie informacji z kartoteki kontaktu.
NOTE
Po wprowadzeniu pytania, na które odpowiedź jest udzielana automatycznie, należy wybrać opcję Wiersz, a następnie wybrać opcję Szczegóły pytania, aby wprowadzić kryteria automatycznego odpowiadania na pytanie.
Automatyczna klasyfikacja kontaktów
Można automatycznie klasyfikować kontakty według informacji dotyczących nabywców, dostawców i kontaktów poprzez ustawienie automatycznego odpowiadania na pytania dotyczące profilu na stronie Ustawienia kwestionar. profilu.
NOTE
Wyłącznie kontakty zarejestrowane jako nabywcy mogą być przypisane do klasyfikacji bazującej na danych nabywcy oraz wyłącznie kontakty zarejestrowane jako sprzedawcy mogą być przypisane do klasyfikacji na podstawie danych sprzedawcy. Klasyfikacja automatyczna nie jest aktualizowana automatycznie. Po zaktualizowaniu danych nabywcy, sprzedawcy lub kontaktu, na których opierają się kwestionariusze profilu, może zaistnieć potrzeba ich aktualizacji.
Po ustawieniu automatycznej odpowiedzi na pytania dotyczące profilu, jeżeli do kontaktu zostanie przypisany kwestionariusz profilu zawierający te pytania, Business Central automatycznie przypisze do nich właściwe odpowiedzi.
Przykład
Można klasyfikować kontakty według tego, ile zakupiły.
Odpowiedź | Dotyczy |
---|---|
A |
kontaktów, które zakupiły za kwotę 500,000 PLN |
B |
kontaktów, które zakupiły za kwotę pomiędzy 100,000 a 499,999 PLN |
C |
kontaktów, które zakupiły za kwotę 99,999 PLN lub mniej |
Aby to zrobić, wypełnij stronę Ustawienia kwestionar. profilu następująco:
Typ | Opis | Klasyfikacja automatyczna | Od wartości | Do wartości |
---|---|---|---|---|
Pytanie |
Klasyfikacja ABC |
Kliknij, aby wstawić znacznik wyboru |
|
|
Odpowiedź |
A |
|
500,000 |
|
Odpowiedź |
B |
|
100,000 |
499,999 |
Odpowiedź |
C |
|
|
99,999 |
Następnie wypełnij stronę Szczegóły pytania dot. profilu następująco:
Pole | Wartość |
---|---|
Podst. klasyfikacji nabywcy | |
Metoda klasyfikacji |
Podczas przypisywania do kontaktu kwestionariusza profilu, który zawiera pytanie do tego kontaktu, aplikacja automatycznie wprowadza w wierszach profilu kartoteki kontaktu odpowiednią dla niego odpowiedź.