Table of Contents

Opis księgowania

Aplikacja Polish Localization umożliwia wprowadzenie opisów księgowanych transakcji, które następnie są zapisywane w tabeli Zapis księgi głównej. Opis księgowania jest dostępny dla następujących typów dokumentów:

  • dokument sprzedaży,

  • dokument zakupu,

  • dokument serwisowy.

Konfiguracja standardowych opisów księgowania

W celu ujednolicenia systemu opisywania transakcji funkcjonalność pozwala na zdefiniowanie standardowych opisów księgowania dla różnych typów dokumentów. Standardowe opisy można ręcznie umieścić w dokumencie. Aby były wstawiane automatycznie, należy skorzystać z funkcjonalności szablonów serii numeracji dokumentów, definiując odpowiednie ustawienia.

Aby zdefiniować potrzebne ustawienia:

  1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature, wprowadź Opisy księgowania, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Na stronie Opisy księgowania wyświetlona zostanie lista utworzonych standardowych opisów księgowania. Wybierz Edytuj listę, aby zmienić ustawienia dla istniejącego opisu, lub Nowy, aby zdefiniować kolejny. W nowym wierszu uzupełnij pola:

  • Kod - Określ kod nowego opisu standardowego.

  • Opis - Określ nazwę nowego opisu standardowego, ułatwiającą jego identyfikację.

  • Typ - Określ typ dokumentu, dla którego jest przeznaczony tworzony opis księgowania. Dostępne typy dokumentów:

    • dokument sprzedaży,

    • dokument zakupu.

  • Opis księgowania - Określ treść opisu widocznego na zapisach transakcji.

Zastosowanie opisów księgowania na dokumencie

W wyniku zastosowania opisów księgowania na dokumencie, pole Opis będzie zawierać odpowiednie ustawienia w zapisach księgi głównej tworzonych podczas księgowania.

Utworzenie treści opisu księgowania bezpośrednio na dokumencie

Aby dodać własny opis księgowania na dokumencie:

  1. Otwórz dokument, dla którego chcesz uzupełnić opis księgowania.

  2. Wypełnij pole Opis księgowania.

Wykorzystanie opisów standardowych na dokumencie

Aby skorzystać z wcześniej skonfigurowanych opisów księgowania:

  1. Otwórz dokument, dla którego chcesz uzupełnić opis księgowania.

  2. W polu Kod opisu księgowania wybierz z listy rozwijanej dostępny dla danego typu dokumentu Opis księgowania. Pole Opis księgowania zostanie automatycznie wypełnione.

    Uwaga

    Pole Opis księgowania stanie się nieedytowalne. Aby je edytować, usuń zawartość pola Kod opisu księgowania.

Automatyczne wstawianie opisów standardowych dla dokumentu

Funkcjonalność pozwala na automatyczne wstawianie standardowych opisów księgowania dla nowo tworzonych dokumentów. W tym celu należy skonfigurować i wykorzystać funkcjonalność Szablony serii numeracji dokumentów.

Zobacz też

Szablony serii numeracji dokumentów