Table of Contents

Raport Specyfikacja płatności

Raport Specyfikacja płatności zawiera szczegółowe informacje dotyczące wykonanej płatności takie jak nadawca i odbiorca płatności (dostawcy lub nabywcy) oraz lista szczegółowych wierszy archiwalnej paczki przelewów.

W ramach funkcjonalności dostarczono domyślny wydruk raportu Specyfikacja płatności wraz z domyślną treścią wiadomości e-mail.

Raport Specyfikacja płatności można wygenerować ze strony Archiwalna paczka przelewów:

  • dla wszystkich wierszy obsługiwanych typów odbiorcy płatności,
  • dla wybranego wiersza obsługiwanych typów odbiorcy płatności.

W celu wysłania raportu Specyfikacja płatności do odbiorców płatności, należy skonfigurować poprawnie konto poczty e-mail oraz wprowadzić adres e-mail w polu Adres e-mail w kartotece dostawcy lub kartotece nabywcy.

W ramach funkcjonalności możliwe jest skonfigurowanie następujących, spersonalizowanych elementów:

  • własny, spersonalizowany wydruk raportu Specyfikacja płatności, ustawiony dla wszystkich odbiorców płatności poprzez stronę Wybór raportów - bankowość elektroniczna,
  • własny, spersonalizowany wydruk raportu Specyfikacja płatności, ustawiony dla wybranego odbiorcy płatności poprzez stronę Układy dokumentu dostępną w jego kartotece,
  • adres e-mail dla wysyłki raportu Specyfikacja płatności dla wybranego odbiorcy płatności poprzez stronę Układy dokumentu znajdującej się w jego kartotece.
Ważne

Raport można wygenerować dla płatności do dostawców i płatności do nabywców. Typ odbiorcy płatności Pracownik nie jest obsługiwany.
Raportu nie można wygenerować dla wierszy oznaczonych jako Unieważnione.

Konfiguracja raportu Specyfikacja płatności

Konfigurację raportu wykorzystywanego do drukowania i wysyłania specyfikacji płatności do dostawców i nabywców umożliwia funkcjonalność Wybór raportów - bankowość elektroniczna, która jest rozszerzeniem standardowej funkcjonalności Wybór raportów dostępnej w Dynamics 365 Business Central.

Aby skonfigurować własny, spersonalizowany wydruk raportu Specyfikacja płatności:

  1. Wybierz ikonę Powiedz mi co chcesz zrobić, wprowadź Wybór raportów - bankowość elektroniczna, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Na stronie Wybór raportów - bankowość elektroniczna w polu Użycie wybierz Specyfikacja płatności.
  3. W polu Identyfikator raportu wprowadź ID spersonalizowanego wydruku.
  4. Jeśli chcesz dodać spersonalizowaną treść e-mail:
    1. W polu Użyj dla treści e-mail zaznacz Tak.
    2. W polu Opis układu treści e-mail wybierz z listy układ o typie Word, przypisany do raportu wybranego w punkcie 3.

Konfiguracja własnego, spersonalizowanego wydruku raportu Specyfikacja płatności bez spersonalizowanej treści e-mail, skutkuje wysyłką wiadomości jedynie z załącznikiem.

Układy dokumentów - bankowość elektroniczna

Porada

Aby pobrać domyślną konfigurację raportów ustawionych na stronach Wybór raportu w ramach standardowej funkcjonalności, użyj akcji Kopiuj z wyboru raportów na stronie Układy dokumentu.

Spersonalizowany układ dokumentu dla odbiorcy płatności

Aby skonfigurować spersonalizowany układ raportu Specyfikacja płatności dla określonego odbiorcy płatności (dostawcy lub nabywcy):

  1. Wybierz ikonę Powiedz mi co chcesz zrobić, wprowadź Kartoteka dostawcy lub Kartoteka nabywcy, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Na stronie Kartoteka dostawcy lub Kartoteka nabywcy wybierz akcję Układy dokumentu.
  3. W polu Użycie wybierz Specyfikacja płatności.
  4. W polu Identyfikator raportu wybierz numer spersonalizowanego raportu.

Spersonalizowany adres e-mail dla odbiorcy płatności

Aby zdefiniować domyślny adres e-mail, który ma być wykorzystywany do wysyłki raportu Specyfikacja płatności:

  1. Wybierz ikonę Powiedz mi co chcesz zrobić, wprowadź Kartoteka dostawcy lub Kartoteka nabywcy, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Na stronie Kartoteka dostawcy lub Kartoteka nabywcy wybierz akcję Układy dokumentu.
  3. W polu Użycie wybierz wartość Specyfikacja płatności.
  4. W polu Identyfikator płatności wybierz numer raportu Specyfikacji płatności.
  5. W polu Wyślij na adres e-mail wprowadź adres e-mail.
Uwaga

Jeśli w polu Wyślij na adres e-mail na stronie Układy dokumentu nie zostanie wprowadzona żadna wartość, do wysyłki raportu Specyfikacja płatności zostanie użyty adres z pola Adres e-mail na kartotece odbiorcy płatności (kartotece dostawcy lub kartotece nabywcy).

Drukowanie raportu Specyfikacja płatności

Raport Specyfikacja płatności można wygenerować ze strony Archiwalna paczka przelewów:

  • dla wszystkich wierszy obsługiwanych typów odbiorcy płatności,
  • dla wybranego wiersza obsługiwanych typów odbiorcy płatności.

Aby wydrukować raport Specyfikacja płatności dotyczący danego wiersza lub wszystkich wierszy obsługiwanego typu odbiorcy:

  1. Wybierz ikonę Powiedz mi co chcesz zrobić, wprowadź Archiwalna paczka przelewów, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Na stronie Archiwalna paczka przelewów:

    • wybierz akcję Drukuj/Wyślij oraz akcję Drukuj specyfikację płatności, jeśli chcesz wydrukować raport dotyczący wszystkich wierszy, lub
    • wybierz akcję Wiersz, Drukuj/Wyślij oraz akcję Drukuj specyfikację płatności, jeśli chcesz wydrukować raport dotyczący danego wiersza.
  3. Na stronie Drukuj specyfikację płatności wybierz odpowiednią opcję:

    • Drukarka - Określa, że raport Specyfikacja płatności ma być wydrukowany za pomocą domyślnej drukarki ustawionej w systemie Dynamics 365 Business Central.
    • Dysk - Określa, czy i w jakim formacie ma być zapisany raport Specyfikacja płatności. Dostępne formaty pliku to pdf,docx oraz xlsx.
Uwaga

Pliki zapisywane są w formie skompresowanej (zip). Nazwa pliku składa się z tytułu raportu, nazwy odbiorcy płatności oraz daty przelewu.

Wysłanie raportu Specyfikacja płatności na adres e-mail

Raport Specyfikacja płatności można wysłać ze strony Archiwalna paczka przelewów:

  • dla wszystkich wierszy obsługiwanych typów odbiorcy płatności,
  • dla wybranego wiersza obsługiwanych typów odbiorcy płatności.

Aby wysłać raport Specyfikacja płatności dotyczący danego wiersza lub wszystkich wierszy obsługiwanego typu odbiorcy:

  1. Wybierz ikonę Powiedz mi co chcesz zrobić, wprowadź Archiwalna paczka przelewów i wybierz powiązane łącze.
  2. Na stronie Archiwalna paczka przelewów:
    • wybierz akcję Drukuj/Wyślij, a następnie akcję Wyślij specyfikację płatności, jeśli chcesz wysłać raport dotyczący wszystkich wierszy, lub
    • wybierz akcję Wiersz, Drukuj/Wyślij, a następnie akcję Wyślij specyfikację płatności, jeśli chcesz wysłać raport dotyczący danego wiersza.

Po wybraniu akcji Wyślij specyfikację płatności zostanie przygotowany w systemie Business Central e-mail składający się z:

  • treści email ustawionej domyślnie w stronie Wybór raportów - bankowość elektroniczna lub spersonalizowanej dla odbiorcy, ustawionej w Układy dokumentu.
  • załącznika zawierającego raport Specyfikacja płatności.

Adres e-mail dla odbiorcy płatności jest pobierany z pola Wyślij na adres e-mail, który ustawiono dla tego odbiorcy na stronie Układy dokumentu, jeśli w danym wierszu polu Użycie wybrano Specyfikacja płatności . W przypadku braku tego ustawienia, adres e-mail jest pobierany z kartoteki odbiorcy płatności z pola Adres e-mail.

Wysyłka przygotowanej wiadomości e-mail odbywa się w sposób automatyczny.

Przestroga

Wysłanie raportu Specyfikacja płatności zostanie wykonane w przypadku, gdy dla wszystkich wybranych wierszy możliwe jest pobranie adresu e-mail odbiorcy płatności. W przeciwnym razie zostanie wyświetlony komunikat błędu o braku ustawienia oraz żadna wiadomość nie zostanie wysłana.

Uwaga

Wysyłka raportu Specyfikacja płatności możliwa jest po poprawnym skonfigurowaniu konta poczty e-mail w systemie.

System nie zapisuje informacji o tym, dla których wierszy znajdujących się na stronie Archiwalna paczka przelewów raport Specyfikacja płatności został wysłany.

Zobacz też

Archiwalna paczka przelewów