Rejestrowanie pracowników
Korzystanie z funkcjonalności Zasoby ludzkie jest możliwe po wcześniejszym zarejestrowaniu każdego pracownika poprzez utworzenie kartoteki zawierającej najważniejsze informacje na jego temat.
Szczegóły dotyczące poszczególnych pracowników można modyfikować w dowolnym momencie. Przechowywanie aktualnych informacji o pracownikach ułatwia realizację zadań personelu. Na przykład, zmiana adresu pracownika zostanie zarejestrowana w jego kartotece.
Poniżej przedstawiono procedurę tworzenia wstępnej kartoteki pracownika oraz przypisania dwóch typów szczegółowych danych do pracownika. Co więcej, użytkownik ma możliwość przypisania dodatkowych informacji, takich jak kwalifikacje czy przyczyny braku aktywności. Informacje o pracowniku można przypisać wybierając pole lub akcję na stronie Kartoteka pracownika.
NOTE
Istnieje możliwość zwrócenia kosztów poniesionych przez pracowników w trakcie wykonywania czynności służbowych. W tym celu, należy wypełnić pola skróconej karty Płatności na stronie Kartoteka pracownika. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Rejestrowanie i zwroty wydatków pracowników.
Aby zdefiniować pracownika
- Wybierz ikonę , wprowadź Pracownicy, a następnie wybierz powiązane łącze.
- Wybierz akcję Nowy.
- Na stronie Kartoteka pracownika wypełnij wymagane pola Umieść kursor w polu, aby przeczytać krótki opis.
Aby wstawić zdjęcie pracownika
W kartotece pracownika można wstawić zdjęcie pracownika (odpowiedni plik w formacie .bmp).
- Wybierz ikonę , wprowadź Pracownicy, a następnie wybierz powiązane łącze.
- Otwórz kartotekę właściwego pracownika.
- Wybierz przycisk rozwijanej listy w polu informacji Pracownik - obraz, a następnie wybierz opcję Importuj.
- Na stronie Wybierz obraz do przekazania wybierz przycisk Wybierz.
- Wybierz plik, a następnie wybierz akcję Otwórz.
W polu informacji Pracownik - obraz zostanie wstawione zdjęcie pracownika.
Aby zarejestrować informacje dotyczące pracownika
Informacje dotyczące członkostwa w związkach zawodowych, krewnych oraz umów pracownika można zarejestrować w kartotece pracownika. W poniższej procedurze opisano, jak skonfigurować alternatywny adres. Podobna procedura ma zastosowanie w przypadku innych danych rejestrowanych w kartotece pracownika.
Opcja alternatywnych adresów umożliwia śledzenie lokalizacji pracowników, na przykład ich miejsca pobytu za granicą, w podróży służbowej lub na wakacjach.
- Wybierz ikonę , wprowadź Pracownicy, a następnie wybierz powiązane łącze.
- Otwórz kartotekę właściwego pracownika.
- Wybierz akcję Alternatywny adres.
- Wypełnij odpowiednio pola na stronie Lista adresów alternatywnych.
- Powtórz krok 4 dla każdego alternatywnego adresu.
Zobacz też
Rejestrowanie i zwrot wydatków służbowych
Finanse
Praca z Business Central
Zmiana wyświetlanych funkcji