Stan alokacji i napraw przedmiotu serwisu
Stan naprawy przedmiotów serwisu i stan alokacji zapisów alokacji dla przedmiotów serwisu posiadają określoną relację w Zarządzaniu serwisem. Stan alokacji zmienia się wraz ze zmianą stanu naprawy przedmiotu serwisu na Zakończone lub Częściowo serwisowany oraz gdy oferta serwisu jest konwertowana na zlecenie serwisowe. Stan naprawy przedmiotu serwisu zmienia się, gdy alokacja przedmiotu serwisu jest anulowana lub gdy przedmiot serwisu jest ponownie alokowany do innego zasobu. Można wyświetlić stan naprawy przedmiotu serwisu na stronie Zadania serwisu, a także aktualizować stan naprawy w polu Kod stanu naprawy na stronie Arkusz przedmiotu serwisu. Stan alokacji można wyświetlić w polu Stan na stronie Alokacje zasobów.
Zmiana stanu naprawy
W trakcie zmiany stanu naprawy przedmiotu serwisu w wierszu przedmiotu serwisu wyszukiwany jest odpowiedni dla tego przedmiotu serwisu zapis alokacji ze stanem Aktywny. W przypadku znalezienia odpowiedniego zapisu alokacji, stan jest aktualizowany przy pomocy jednego z wymienionych poniżej sposobów:
- W przypadku zmiany stanu naprawy na Zakończony, stan alokacji zmienia się z Aktywny na Zakończony.
- W przypadku zmiany stanu naprawy na Częściowo serwisowany, co oznacza, że część prac w ramach serwisu została ukończona, lub na Zmiana alokacji, co oznacza, że nie ukończono żadnych prac w ramach serwisu, stan alokacji jest zmieniany z Aktywny na Konieczna zmiana alokacji.
- Gdy tworzona jest alokacja zlecenia serwisowego (co oznacza, że żaden zasób nie został zaalokowany), wartość pola Stan na stronie Alokacja zasobów zmienia się na Nieaktywna.
- Alokacja stanu zapisu jest ustawiana na Anulowane, gdy następuje zmiana alokacji przedmiotu serwisu w zapisie alokacji zlecenia serwisowego, co oznacza, że zaalokowany zasób lub grupa zasobów nie podjęła próby wykonania zadania serwisu.
Stan alokacji odzwierciedla zakończenie procesu obsługi lub określa moment, gdy inny zasób jest niezbędny do zakończenia serwisu danego przedmiotu serwisu.
Konwertowanie oferty serwisu na zlecenie serwisowe
Podczas konwersji oferty serwisowej na zlecenie serwisowe, zlecenie serwisowe, przedmioty serwisu w zleceniu oraz ich zapisy alokacji są aktualizowane w następujący sposób:
- Stan naprawy przedmiotów serwisu w zleceniu zostaje zmieniony na Początkowy.
- Stan zlecenia serwisowego jest zmieniany na Oczekujące.
- Aplikacja wyszukuje zapisy alokacji dla wszystkich przedmiotów serwisu o stanie **Aktywny **w ofercie serwisu. Jeżeli zostaną znalezione takie zapisy, ich status alokacji zostanie zmieniony z Aktywny na Konieczna zmiana alokacji.
Anulowanie alokacji
W przypadku anulowania alokacji dla przedmiotu serwisu, Business Central aktualizuje stan alokacji odpowiedniego zapisu alokacji z Aktywny na Konieczna zmiana alokacji.
Stan naprawy przedmiotu serwisu w zapisie alokacji jest aktualizowany na jeden z poniższych sposobów:
- Jeśli stan naprawy to Początkowy, stan naprawy zostanie zmieniony na Zmiana alokacji (żaden serwis nie został uruchomiony).
- Jeśli stan naprawy to W trakcie, stan naprawy zostanie zmieniony na Częściowo serwisowany (niektóre naprawy zostały ukończone).
Relokacja aktywnych zapisów alokacji
Podczas relokacji przedmiotu serwisu w zapisie alokacji, który posiada stan Aktywny, zapis alokacji jest aktualizowany przy pomocy jednego z wymienionych poniżej sposobów:
- Jeśli serwis został rozpoczęty, gdy stan alokacji był Aktywny, to znaczy jeśli stan naprawy przedmiotu serwisu w zapisie zmieniono na W trakcie, stan alokacji zostanie zmieniony z Aktywna na Zakończone.
- Jeżeli serwis nie został uruchomiony, gdy alokacja była Aktywna, stan alokacji zostanie zmieniony z Aktywna na Anulowane.
Stan naprawy przedmiotu serwisu w zapisie alokacji jest aktualizowany w ten sam sposób, co przy anulowaniu alokacji:
- Jeśli stan naprawy to Początkowy, stan naprawy zostanie zmieniony na Zmiana alokacji (żaden serwis nie został uruchomiony).
- Jeśli stan naprawy to W trakcie, stan naprawy zostanie zmieniony na Częściowo serwisowany (niektóre naprawy zostały ukończone).
Tworzony jest nowy zapis alokacji, który zawiera nowe zasoby o stanie Aktywny.
Relokacja przedmiotu serwisu
Podczas relokacji przedmiotu serwisu w zapisie alokacji, który posiada stan Konieczna zmiana alokacji, zapis alokacji jest aktualizowany przy pomocy jednego z poniżej wymienionych sposobów:
- Jeżeli serwis został rozpoczęty, gdy alokacja była Aktywna (to znaczy jeśli stan naprawy przedmiotu serwisu w zapisie zmieniono na W trakcie), stan alokacji jest zmieniany z Konieczna zmiana alokacji na Zakończone.
- Jeżeli nie rozpoczęto serwisu, gdy alokacja była Aktywna, stan alokacji zmienia się z Konieczna zmiana alokacji na Anulowane.
Tworzony jest nowy zapis alokacji, który zawiera nowy zasób ze stanem Aktywny.