Stan zlecenia serwisowego i napraw
Pole **Stan **na stronie Zlecenie serwisowe i stan naprawy przedmiotu serwisu, który jest reprezentowany przez pole Kod stanu naprawy na stronie Zlecenie serwisowe, są powiązane pewną zależnością w zarządzaniu serwisem. Stan zlecenia serwisowego odzwierciedla stan napraw wszystkich przedmiotów serwisu w zleceniu serwisowym.
NOTE
Te dwa pola stanu nie są związane z polem Stan zwolnieniaw nagłówku zlecenia serwisowego, które określa w jaki sposób magazyn powinien obsłużyć zlecenie serwisowe.
Po każdej zmianie stanu naprawy przedmiotu serwisu w zleceniu serwisowym, stan zlecenia serwisowego zostaje zaktualizowany. Aby wyświetlić stan, który odzwierciedla ogólny stan napraw poszczególnych przedmiotów serwisu, należy określić poniżej wymienione:
- Stan zlecenia serwisowego, z którym połączony jest każdy ze stanów naprawy.
- Poziom priorytetu każdej opcji stanu zlecenia serwisowego.
Po przekształceniu oferty serwisu w zlecenie serwisowe, stan naprawy każdego przedmiotu serwisu jest zmieniany w zleceniu na Początkowy, a stan zlecenia serwisowego na Oczekujące.
NOTE
Przed utworzeniem zleceń serwisowych, należy skonfigurować stany napraw oraz priorytety stanu serwisu. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Konfigurowanie statusów dla zleceń serwisowych i napraw.
Określanie stanu zlecenia serwisowego dla stanu naprawy
Każdy stan naprawy jest połączony ze stanem zlecenia serwisowego. Opcje stanu zlecenia serwisowego zostały wymienione poniżej:
- Oczekujące
- W trakcie
- Wstrzymane
- Zakończone
Opcje stanu naprawy zostały wymienione poniżej:
- Początkowy
- W trakcie
- Zmiana alokacji
- Częściowo serwisowany
- Oferta ukończona
- Oczekiw. na odpowiedź nabywcy
- Część zamienna zamówiona
- Część zamienna otrzymana
- Zakończone
Oczekujące
Stan zlecenia serwisowego Oczekujące oznacza, że usługa może być rozpoczęta lub kontynuowana w dowolnym momencie. W związku z tym, opcje stanu naprawy Początkowy, Zmiana alokacji, Częściowo serwisowany i Część zamienna otrzymana mogą być powiązane z tymi stanami zlecenia serwisowego.
W trakcie
Stan zlecenia serwisowego W trakcie oznacza, że serwis jest w trakcie realizacji. W związku z tym, opcje stanu naprawy W trakcie i Część zamienna zamówiona mogą być powiązane z tym stanem zlecenia serwisowego. W przypadku powiązania stanu Część zamienna zamówiona ze stanem W trakcie zlecenia serwisowego, należy również powiązać stan Część zamienna otrzymana z tym stanem zlecenia serwisowego.
Wstrzymane
Stan zlecenia serwisowego Wstrzymane oznacza, że serwis jest tymczasowo wstrzymany, ponieważ przed rozpoczęciem usługi trzeba zaczekać na odpowiedź nabywcy lub na części zamienne. W związku z tym, opcje stanu naprawy Oferta ukończona, Część zamienna zamówiona i Oczekiw. na odpowiedź nabywcy mogą być powiązane z tym stanem zlecenia serwisowego.
Zakończone
Stan zlecenia serwisowego Zakończone oznacza, że serwis został ukończony. W związku z tym, z tym stanem powiązany jest stan naprawy Zakończone.
Przydzielanie priorytetu do stanów zleceń serwisowych
Przy zmianie stanu naprawy danego przedmiotu serwisu, identyfikowane są opcje stanu zlecenia serwisowego powiązanego z różnymi opcjami stanu naprawy wszystkich przedmiotów serwisu w danym zleceniu. Jeśli przedmioty serwisu są powiązane z przynajmniej dwoma opcjami stanu zlecenia serwisowego, zostaje wybrany stan zlecenia serwisowego o najwyższym priorytecie.
Należy zdecydować, który stan zlecenia serwisowego zawiera najważniejsze informacje o stanie zlecenia serwisowego i nadać temu stanowi najwyższy priorytet, itd.
Następnie, gdy nowe zlecenie serwisowe zostanie utworzone i dodano przedmioty serwisu do zlecenia, pole Priorytet w nagłówku zlecenia serwisowego zostanie zaktualizowane w oparciu o priorytety dla przedmiotów serwisu.
Przykład
Typowe przypisanie poziomu priorytetu przedstawiono poniżej:
- W trakcie - Wysoki
- Oczekujące - Średnio wysoki
- Wstrzymano - Średnio niski
- Zakończone - Niski
Na przykład, jeśli jeden z przedmiotów serwisu ma stan naprawy Początkowy, powiązany ze stanem zlecenia serwisowego Oczekujące, inny przedmiot ma status naprawy W trakcie, powiązany ze stanem zlecenia serwisowego W trakcie, a trzeci ma stan naprawy Część zamienna zamówiona, powiązany ze stanem zlecenia serwisowego Wstrzymane, wynikające z tego zlecenie serwisowe będzie posiadało status W trakcie, ponieważ ma ono najwyższy priorytet.
Zobacz też
Konfigurowanie statusów dla zleceń serwisowych i napraw
Konfigurowanie zarządzania serwisem