Zarządzanie cenami serwisu
Zarządzanie cenami serwisu pozwala na zastosowanie najlepszej ceny do zleceń serwisowych, konfigurowanie spersonalizowanych umów cenowych serwisu dla nabywców, poprawę wydajności pracowników serwisu oraz przyspieszenie procesu fakturowania.
Zarządzanie cenami serwisu umożliwia tworzenie wielu grup cen usług, dzięki czemu oprócz typu usterki, z którą powiązane jest dane zadanie serwisu, można również uwzględnić dany przedmiot serwisu lub grupę przedmiotów serwisu. Można utworzyć te grupy na ograniczony okres czasu, a także dla konkretnego nabywcy lub waluty. Można użyć struktur kalkulacji cen jako szablonów do przypisania określonej ceny do określonego zadania serwisu.
Na przykład, oprócz typu uwzględnianej pracy, pozwala to na przypisanie określonych przedmiotów serwisu zawartych w cenie serwisu. Umożliwia to także zastosowanie różnych kwot VAT i kwot rabatów dla różnych grup cenowych serwisu. Aby upewnić się, że stosowane są właściwe ceny, można przypisywać ceny stałe, minimalne lub maksymalne, w zależności od umów zawartych z nabywcami.
Przed dostosowaniem ceny przedmiotu serwisu w zleceniu serwisowym, dostępny jest przegląd rezultatów, jakie przyniosłyby korekty cen. Możliwe jest zatwierdzenie uzyskanych rezultatów lub dokonanie dodatkowych zmian, jeśli pożądany jest inny rezultat. Cała korekta jest wykonywana wiersz po wierszu, co oznacza, że nie zostaje utworzony żaden dodatkowy wiersz.
Wreszcie, statystyki grup cenowych serwisu umożliwiają śledzenie każdej grupy cenowej serwisu.
Grupa korekt cen serwisu
Do ustawiania różnych typów korekt cen dla wierszy serwisu służą grupy korekt cen serwisu. Na przykład, można utworzyć grupę korekt cen serwisu, która będzie dostosowywać cen części zamiennych, grupę dostosowania cen robocizny, grupę dostosowania cen kosztów itd. Można również określić, czy korekta ceny serwisu powinna być zastosowana tylko do jednego konkretnego zapasu lub zasobu, czy też do wszystkich zapasów lub zasobów.
Funkcja korekty cen serwisu nie rozlicza przedmiotów serwisu, jeśli są spełnione poniżej wymienione warunki:
- Zapas należy do umów serwisowych. Można korygować ceny serwisowe wyłącznie tych artykułów, które są częścią zlecenia serwisowego.
- Jeśli przedmiot serwisu ma gwarancje.
- Jeśli wiersz serwisu został zaksięgowany jako faktura w pełni lub częściowo.
Po uruchomieniu funkcji korekty ceny serwisu, wszystkie rabaty w zamówieniu zostaną zastąpione wartościami korekty cen serwisu.
Grupy cenowe serwisu
Można utworzyć grupy cen serwisu, aby utworzyć grupy przedmiotów serwisu, które otrzymają te same specjalne ceny serwisu. Po utworzeniu grup cen serwisu można je przypisać do przedmiotów serwisu w wierszach przedmiotu serwisu. Można także przypisać grupy cenowe serwisu do grup przedmiotów serwisu.
Przed przyporządkowaniem grupy cenowej serwisu do danej przedmiotu serwisu należy określić, do którego obszaru usterki, waluty lub grupy korekt cen serwisu stosuje się daną grupę cenową serwisu. Należy określić, do jakiej kwoty należy skorygować cenę serwisu oraz czy ta kwota powinna zawierać podatek VAT oraz rabaty. Należy również określić, czy korekta ta dotyczy stałej kwoty, czy też powinna być stosowana tylko pod pewnymi warunkami.
Po przypisaniu grupy cenowej serwisu do przedmiotu serwisu, wszystkie specjalne ceny serwisu, które zostały w niej utworzone, będą zastosowane dla tego przedmiotu serwisu.
Ceny serwisu
Dla kombinacji grup cenowych serwisu i grup cenowych nabywców ustawiane są aktualne typy cen serwisu (typ korekty cen oraz cenę). Dla każdego z rodzajów cen serwisu należy wybrać grupę korekt cen serwisu. Można także określić rodzaj korekty ceny serwisu, stałą, maksymalną lub minimalną cenę oraz cenę rzeczywistą.
Na przykład, można skonfigurować typy cen serwisu dla grupy cenowej serwisu radiowego. Dla nabywców nie posiadających grupy cenowej można zdecydować się na cenę serwisu z maksymalną ceną za robociznę, będącą grupą korekt cen robocizny. Dla nabywców z określoną grupą cenową, można zdecydować się na cenę serwisu ze stałą ceną za robociznę, tą samą grupą korekt cen robocizny.
- Wybierz ikonę , wprowadź Przedmioty serwisu, a następnie wybierz powiązane łącze.
- Wybierz przedmiot serwisu, rozwiń skróconą kartę Ceny i rabaty, wybierz akcję Zasób, Zapas lub Konto K/G.
- Na stronach Ceny zasobów zlecenia, Ceny zapasów zlecenia lub Ceny konta K/G zlecenia wypełnij odpowiednio pola.
Korekta cen serwisu
Korekta ceny serwisu pozwala na dostosowanie ceny zapasu, zasobu, konta księgi głównej lub kosztu na zleceniu serwisowym.
Po wprowadzeniu zapasu w wierszu przedmiotu serwisu, wprowadzane są wszystkie informacje o kosztach tego zapasu w wierszach serwisu. Po uruchomieniu funkcji Koryguj cenę serwisu, można wyświetlić podgląd korekty ceny. W razie konieczności można dokonać modyfikacji. Po zatwierdzeniu modyfikacji są one obliczane, a następnie przenoszone do wierszy serwisu. Następnie należy zaksięgować zlecenie serwisowe.
Kwota razem korekt jest obliczana w zależności od typu korekty ceny serwisu.
W poniższej tabeli opisano kalkulacje.
Opcja | Opis |
---|---|
Stała cena | Oznacza to, że za przedmiot serwisu, zasób, konto księgi głównej lub koszt pobierana jest stała cena, niezależnie od rzeczywistych kosztów lub regularnych opłat. Wybranie tej opcji oznacza, że korekta ceny serwisu osiągnie dokładną kwotę określoną w grupie cenowej serwisu. |
Maksymalna | Oznacza to, że nabywcy nakładany jest górny limit kosztów, niezależnie od rzeczywistych kosztów lub regularnych opłat. Wybranie tej opcji oznacza, że korekta ceny serwisu zostanie wykonana tylko wtedy, gdy łączna kwota przekroczy kwotę określoną w grupie cenowej serwisu. |
Minimalna | Oznacza to, że nabywcy nakładany jest dolny limit kosztów, niezależnie od rzeczywistych kosztów lub regularnych opłat. Wybranie tej opcji oznacza, że korekta ceny serwisu zostanie wykonana tylko wtedy, gdy łączna kwota będzie mniejsza od kwoty określonej w grupie cenowej serwisu. |
Zobacz też
Konfigurowanie cenników i dodatkowych kosztów usług
Konfigurowanie zarządzania serwisem