Konfiguracja konta bankowego
Do prawidłowego działania aplikacji Electronic Banking Base App niezbędne jest odpowiednie skonfigurowanie kont bankowych. Dodatkowo, w przypadku korzystania z interfejsów używających korzystanie z usług sieciowych, może być konieczne skonfigurowanie usługi oraz certyfikatów użytkownika.
Kartoteka konta bankowego
Aby utworzyć kartotekę konta bankowego:
- Wybierz ikonę , wprowadź Konta bankowe, a następnie wybierz powiązane łącze.
- Na stronie listy Konta bankowe wybierz akcję Nowy.
- Niezależnie od interfejsu bankowego obowiązkowo skonfiguruj następujące pola:
- IBAN,
- Grupa księgowa konta bank.,
- Kod waluty (jeżeli waluta jest inna niż lokalna).
- W przypadku niektórych interfejsów będziesz musiał dodatkowo skonfigurować następujące pola:
Nr oddziału banku,
Nr konta bankowego,
Kod SWIFT,
Standard rozliczenia bankowego,
Kod rozliczenia bankowego,
Kod kraju/regionu.
Jeśli pola nie zostaną uzupełnione, zostaną wyświetlone błędy na poziomie paczki przelewów lub wyciągu bankowego.
Ważne
Konto bankowe nie może być skonfigurowane w mechanizmie bankowości dostępnym w standardowej aplikacji Dynamics 365 Business Central. W związku z tym, poniższe pola pozostaw puste:
- Format importu wyciągu bankowego,
- Format eksportu płatności.
Te same pola należy skonfigurować w przypadku pracowników i kont bankowych nabywcy oraz dostawcy.
Uwaga
Podczas konfiguracji szablonów paczki przelewów i szablonów wyciągu bankowego, w przypadku nieprawidłowych ustawień konta bankowego, zostanie wyświetlony błąd zawierający informacje o brakujących polach. W przypadku kont bankowych nabywcy/dostawcy błąd zostanie wyświetlony dopiero na etapie sprawdzania błędów paczki przelewów. W takim przypadku należy wprowadzić zmiany jednocześnie na kartotekach kont bankowych nabywcy/dostawcy oraz w paczce przelewów. W tym celu należy odkryć kolumny dla wierszy.