Definiowanie zasad przechowywania
Administratorzy mogą definiować zasady przechowywania, aby określić jak często Business Central ma usuwać przestarzałe dane w tabelach zawierających zapisy dziennika i zarchiwizowane rekordy. Na przykład, oczyszczanie zapisów dziennika może ułatwić pracę z rzeczywiście ważnymi danymi. Zasady mogą uwzględniać wszystkie przeterminowane dane w tabelach. Można też określić kryteria filtrowania, które będą uwzględniać tylko niektóre przeterminowane dane według zasady.
Wymagane ustawienia i uprawnienia
Zanim będzie można utworzyć zasady przechowywania, należy skonfigurować następujące ustawienia.
Ustawienia | Opis |
---|---|
Dozwolone tabele | Dostępna jest lista tabel, które mogą zostać uwzględnione w zasadach przechowywania. Jednakże, aby dodać tabele z rozszerzenia do zasady przechowywania, programista musi dodać swoje tabele do listy. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Uwzględnienie rozszerzenia w zasadach przechowywania. |
Okresy przechowywania | Należy określić okresy czasu, dla których mają być przechowywane dane tabel zasady. Okresy określają częstotliwość usuwania danych. |
Dodatkowo, wymagane są uprawnienia użytkownika SUPER lub zestaw uprawnień Ustawienia zasady przechowywania. Użytkownicy, którzy posiadają zestaw uprawnień Ustawienia zasad przechowywania mogą definiować zasady przechowywania dla tabel, nawet jeśli nie posiadają uprawnień do odczytu i usuwania tych tabel. Zapis kolejki zleceń musi zostać uruchomiony jako użytkownik z uprawnieniami do odczytu i usuwania danych. Zaleca się, aby zestaw uprawnień Ustawienia zasad przechowywania nie powinien być nadawany użytkownikom, którzy nie powinni móc usuwać danych.
NOTE
Aby móc wypróbować zasady przechowywania w bazie demonstracyjnej firmy CRONUS podczas korzystania z lokalnej wersji Business Central, należy wpierw wykonać kilka czynności. Firma demonstracyjna nie zawiera tabel, które można wykorzystać w zasadach przechowywania, dlatego muszą zostać dodane. Aby to zrobić, należy utworzyć nową, pusta firmę w demonstracyjnej bazie danych. W nowej firmie, należy zaimportować pakiet konfiguracji RapidStart dla danego kraju, który odpowiada standardowemu pakietowi NAV17.0.W1.ENU.STANDARD.rapidstart. Dane ustawień zasad przechowywania będą dostępne w nowej firmie.
Aby utworzyć okresy przechowywania
Okresy przechowywania mogą być tak długie lub tak krótkie, jak potrzeba. Aby utworzyć okresy przechowywania należy skorzystać z akcji Okres przechowywania na stronie Zasady przechowywania. Zdefiniowane okresy będą dostępne dla wszystkich zasad.
NOTE
Z powodu wymagań zgodności, domyślnie zdefiniowano minimalny okres przechowywania dla niektórych tabel. Jeśli skonfigurowano okres przechowywania, który jest krótszy od wymaganego minimum, wyświetli się wiadomość z obowiązkowym okresem.
Konfiguracja zasady przechowywania
Wybierz ikonę , wprowadź Zasady przechowywania, a następnie wybierz powiązane łącze.
W polu Identyfikator tabeli, wybierz tabelę, którą chcesz uwzględnić w zasadzie.
W polu Okres przechowywania, określ okres czasu, dla którego dane mają być przechowywane w tabelach.
Opcjonalnie: Aby zastosować zasadę dla określonych danych w tabeli, wyłącz przełącznik Zastosuj dla wszystkich rekordów. Skrócona karta Rekord zasady przechowywania wyświetli gdzie można ustawić filtry, aby utworzyć podzbiory danych dla każdego z wierszy. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Filtrowanie.
NOTE
Każdy wiersz posiada własny okres przechowywania. Jeśli określono kilka różnych okresów dla tych samych danych, wykorzystany zostanie najdłuższy okres. Dodatkowo, niektóre tabele zawierają filtry, których nie można zmienić ani usunąć. Aby pomóc w identyfikowaniu tych filtrów, mają one czcionkę jaśniejszego koloru.
Stosowanie zasad przechowywania
Można wykorzystać zapis kolejki zleceń, aby zastosować zasady przechowywania, w celu automatycznego usunięcia danych, lub zastosować zasady przechowywania ręcznie.
Aby automatycznie zastosować zasady przechowywania wystarczy utworzyć i włączyć zasadę. Włączenie zasady powoduje utworzenie zapisu kolejki zleceń, który zastosuje zasady przechowywania zgodnie z określonym okresem przechowywania. Wszystkie zasady przechowywania będą korzystać z tego samego zapisu kolejki zleceń. Domyślnie, zapis kolejki zleceń stosuje zasadę każdego dnia o 0200. Domyślne ustawienie może zostać zmienione, ale zaleca się by zasada działała poza godzinami pracy. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Planowanie zadań przy pomocy kolejek zleceń.
Wykorzystanie akcji Zastosuj ręcznie, na stronie Zasady przechowywania, pozwala na ręczne zastosowanie zasady. Aby zasady były zawsze uruchomiane ręcznie, należy włączyć przełącznik Ręczny. Zapis kolejki zleceń zignoruje zasadę po jej uruchomieniu.
Wyświetlanie zapisów dziennika zasady przechowywania
Aktywności związane z zasadami przechowywania mogą zostać wyświetlone na stronie Dziennik zasad przechowywania . Zapisy są tworzone, na przykład, gdy zasada jest stosowana lub jeśli podczas stosowania pojawiły się błędy.
Uwzględnienie rozszerzenia w zasadzie przechowywania (Wymaga pomocy programisty)
Domyślnie, zasady przechowywania pokrywają tylko te tabele, które są uwzględnione we wbudowanej liście tabel Business Central. Można usunąć z listy domyślne tabele i dodać tabele własne. Nie można dodać tabel, których nie jest się autorem. Na przykład, nie można dodać innych tabel z Business Central ani z innego zakupionego rozszerzenia.
Aby dodać tabele do listy dozwolonych tabel, programista musi dodać trochę kodu, na przykład, do jednostki kodu instalatora rozszerzenia (Jednostka kodu podtypu install).
Gdy programista doda tabelę, może określić obowiązkowe i domyślne filtry. Obowiązkowe filtry nie mogą zostać później usunięte lub zmodyfikowane podczas dodawania tabel, aby zdefiniować zasady przechowywania. Domyślne filtry są tylko przyjaznymi sugestiami.
Poniżej wymieniono przykłady dodawania tabeli do listy dozwolonych tabel z, lub bez obowiązkowych lub domyślnych filtrów. Bardziej skomplikowany przykład jest dostępny w jednostce kodu 3999 "Reten. Pol. Install - BaseApp".
trigger OnInstallAppPerCompany()
var
RetenPolAllowedTables: Codeunit "Reten. Pol. Allowed Tables";
begin
RetenPolAllowedTables.AddAllowedTable(Database::"Retention Policy Log Entry");
end;
Opisany poniżej przykład zawiera filtr obowiązkowy.
trigger OnInstallAppPerCompany()
var
ChangeLogEntry: Record "Change Log Entry";
RetenPolAllowedTables: Codeunit "Reten. Pol. Allowed Tables";
RetentionPeriod: Enum "Retention Period Enum";
RecRef: RecordRef;
TableFilters: JsonArray;
Enabled: Boolean;
Mandatory: Boolean;
begin
ChangeLogEntry.Reset();
ChangeLogEntry.SetFilter("Field Log Entry Feature", '%1|%2', ChangeLogEntry."Field Log Entry Feature"::"Monitor Sensitive Fields", ChangeLogEntry."Field Log Entry Feature"::All);
RecRef.GetTable(ChangeLogEntry);
Enabled := true;
Mandatory := true;
RetenPolAllowedTables.AddTableFilterToJsonArray(TableFilters, RetentionPeriod::"28 Days", ChangeLogEntry.FieldNo(SystemCreatedAt), Enabled, Mandatory, RecRef);
RetenPolAllowedTables.AddAllowedTable(Database::"Change Log Entry", ChangeLogEntry.FieldNo(SystemCreatedAt), TableFilters);
end;
Po tym jak programista doda tabele do listy, administrator może uwzględnić je w zasadach przechowywania.
Zobacz też
Analiza danych telemetrycznych śladu zasady przechowywania
Zmiany inspekcyjne w Business Central
Filtrowanie
Planowanie zadań przy pomocy kolejek zleceń
Praca z Business Central