Tworzenie przedmiotów serwisu
W Business Central, termin „przedmiot serwisu” dotyczy wyposażenia lub zapasów wymagających obsługi serwisowej. Przy tworzeniu zlecenia serwisowego należy określić zapasy wymagające serwisu. W zleceniu można powiązać przedmiot serwisu z zapasem magazynowym lub grupą przedmiotów serwisu.
Po otrzymaniu zapasu wymagającego serwisu można zarejestrować go jako przedmiot serwisu. Można to zrobić na kilka sposobów. Można utworzyć przedmiot serwisu na stronie Przedmioty serwisu lub w ramach innego procesu, na przykład przy pracy ze zleceniem serwisowym.
Aby utworzyć przedmiot serwisu
- Wybierz ikonę , wprowadź Przedmioty serwisu, a następnie wybierz powiązane łącze.
- Wypełnij odpowiednio wymagane pola Umieść kursor w polu, aby przeczytać krótki opis.
Aby utworzyć przedmioty serwisu w ramach zlecenia serwisowego
Po przyjęciu zapasów dla serwisu, które mają zostać zarejestrowane jako przedmioty serwisu, można utworzyć je jako przedmioty serwisu na stronie Zlecenie serwisowe lub Oferta serwisu.
Wybierz ikonę , wprowadź Zlecenia serwisowe, a następnie wybierz powiązane łącze.
Wypełnij odpowiednio wymagane pola Umieść kursor w polu, aby przeczytać krótki opis.
Wybierz akcję Utwórz przedmiot serwisu.
Przedmiotowi serwisu zostanie przypisany numer i zostanie utworzona kartoteka przedmiotu serwisu. Pole Numer przedmiotu serwisu zostanie wypełnione numerem nowego przedmiotu serwisu.
Aby utworzyć przedmiot serwisu podczas wydawania zapasów
Gdy zapasy są wydawane poprzez księgowanie zleceń serwisowych lub faktur serwisu, zostają one automatycznie zarejestrowane jako przedmioty serwisu, jeśli spełniono poniższy warunek. Zapasy muszą należeć do grupy przedmiotów serwisu z zaznaczonym polem wyboru Utwórz przedmiot serwisu. Jeśli zapasy mają numery seryjne zarejestrowane na stronie Wiersze śledzenia zapasu, informacje te są kopiowane automatycznie do pola Numer seryjny na kartotece przedmiotu serwisu podczas tworzenia przedmiotów serwisu.
Poniższa procedura pokazuje, jak utworzyć przedmioty serwisu podczas wydawania zapasów na zamówienia sprzedaży.
- Wybierz ikonę , wprowadź Zamówienia sprzedaży, a następnie wybierz powiązane łącze.
- Otwórz odpowiednie zamówienie sprzedaży.
- Wybierz akcję Księguj lub Księguj i drukuj.
- Wybierz akcję Wydanie lub Wydanie i faktura.
- Dla przedmiotów w zleceniu zostaną automatycznie utworzone przedmioty serwisu, jeśli należą one do grupy przedmiotów serwisu utworzonej do tworzenia przedmiotów serwisu. Jeśli zarejestrowano konkretne numery seryjne na stronie Wiersze śledzenia zapasu, zostaną one przypisane do tych przedmiotów serwisu.
NOTE
Jeśli zapas jest BOM-em i użytkownik rozwinął BOM, rozwinięte zapasy BOM zostaną przetworzone w ten sam sposób, co zwykłe zapasy. Przedmioty serwisu tworzone są na podstawie warunku grupy przedmiotów serwisu lub, opcjonalnie, na podstawie warunku numerów seryjnych. Ponadto, jeśli przedmiot serwisu jest tworzony dla zapasu rozwiniętego BOM-u złożonego z innych komponentów BOM, zapasy te zostaną utworzone jako komponenty przedmiotu serwisu dla przedmiotu serwisu rozwiniętego BOM-u.
Jeśli zapas jest BOM-em i użytkownik nie rozwinął BOM-u, zostanie dla niego utworzony przedmiot serwisu na podstawie warunku grupy przedmiotów serwisu lub, opcjonalnie, na podstawie warunku numerów seryjnych.
Aby wstawić opłatę wstępną dla przedmiotu serwisu
Wybierz ikonę , wprowadź Zadania serwisu, a następnie wybierz powiązane łącze.
Wybierz akcję Arkusz przedmiotu serwisu.
Wybierz wiersz serwisu, a następnie Akcje, Funkcje i akcję Wstaw opłatę wstępną.
Zostanie wstawiony wiersz serwisu typu Koszt zawierający opłatę wstępną. Opłata wstępna dotyczy wybranego przedmiotu serwisu.
Zobacz też
Konfigurowanie przedmiotów serwisu i komponentów przedmiotów serwisu
Konfigurowanie zarządzania serwisem
Zarządzanie serwisem