Zarządzanie serwisem
Uwaga
Funkcjonalność opisana w tym artykule i artykułach podrzędnych jest widoczna w interfejsie użytkownika tylko wtedy, gdy użytkownik posiada opcjęPremium. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Zmiana wyświetlanych funkcji.
Zapewnienie stałego poziomu obsługi nabywcom jest ważną częścią każdej działalności i oprócz generowania przychodów może być źródłem satysfakcji i lojalności klientów. Zarządzanie i śledzenie serwisu nie zawsze jest łatwe, jednak Business Central zapewnia zestaw pomocnych narzędzi. Narzędzia te są przeznaczone do wspomagania działań serwisu naprawczego i serwisu terenowego i mogą być wykorzystywane w scenariuszach biznesowych, takich jak złożone systemy dystrybucji obsługi klienta, środowiska serwisów przemysłowych z zestawieniami materiałów BOM oraz częstego delegowania serwisantów posiadających odpowiednie wymagania do zarządzania częściami zamiennymi.
Za pomocą tych narzędzi można osiągnąć poniżej wymienione cele:
- Ustawienie harmonogramu wezwań serwisowych i skonfigurowanie zleceń serwisowych.
- Śledzenie części zamiennych i dostaw.
- Przydzielanie pracowników serwisu w zależności od umiejętności i dostępności.
- Dostarczanie wycen serwisu i faktur serwisu.
Ponadto można standaryzować kodowanie, konfigurować umowy, wdrażać politykę rabatową oraz tworzyć mapy tras dla pracowników serwisu.
Ogólnie można wyróżnić dwa aspekty zarządzania serwisem: konfiguracja i dostosowywanie systemu oraz wykorzystanie go do obsługi cen, umów, zamówień, delegowania serwisantów i planowania zadań.
W tabeli opisano sekwencję zadań wraz z łączami do artykułów, które je opisują.
Aby | Zobacz |
---|---|
Konfigurować zarządzanie serwisem, w tym kody usterek, zasady, domyślne dokumenty i szablony. | Konfigurowanie zarządzania serwisem |
Zarządzać cenami serwisu, tworzyć przedmioty serwisu i dowiedzieć się, jak monitorować postępy. | Planowanie serwisu |
Tworzyć i zarządzać umowami zawartymi pomiędzy firmą a nabywcami. | Realizacja umów serwisowych |
Realizować usługi serwisowe na rzecz nabywców oraz fakturować zlecenia serwisowe. | Realizacja usług serwisowych |
Zobacz też
Zarządzanie należnościami
Zlecenia
Witamy w Dynamics 365 Business Central