Table of Contents

Zarządzanie serwisem

Uwaga

Funkcjonalność opisana w tym artykule i artykułach podrzędnych jest widoczna w interfejsie użytkownika tylko wtedy, gdy użytkownik posiada opcjęPremium. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Zmiana wyświetlanych funkcji.

Zapewnienie stałego poziomu obsługi nabywcom jest ważną częścią każdej działalności i oprócz generowania przychodów może być źródłem satysfakcji i lojalności klientów. Zarządzanie i śledzenie serwisu nie zawsze jest łatwe, jednak Business Central zapewnia zestaw pomocnych narzędzi. Narzędzia te są przeznaczone do wspomagania działań serwisu naprawczego i serwisu terenowego i mogą być wykorzystywane w scenariuszach biznesowych, takich jak złożone systemy dystrybucji obsługi klienta, środowiska serwisów przemysłowych z zestawieniami materiałów BOM oraz częstego delegowania serwisantów posiadających odpowiednie wymagania do zarządzania częściami zamiennymi.

Za pomocą tych narzędzi można osiągnąć poniżej wymienione cele:

  • Ustawienie harmonogramu wezwań serwisowych i skonfigurowanie zleceń serwisowych.
  • Śledzenie części zamiennych i dostaw.
  • Przydzielanie pracowników serwisu w zależności od umiejętności i dostępności.
  • Dostarczanie wycen serwisu i faktur serwisu.

Ponadto można standaryzować kodowanie, konfigurować umowy, wdrażać politykę rabatową oraz tworzyć mapy tras dla pracowników serwisu.

Ogólnie można wyróżnić dwa aspekty zarządzania serwisem: konfiguracja i dostosowywanie systemu oraz wykorzystanie go do obsługi cen, umów, zamówień, delegowania serwisantów i planowania zadań.

W tabeli opisano sekwencję zadań wraz z łączami do artykułów, które je opisują.

Aby Zobacz
Konfigurować zarządzanie serwisem, w tym kody usterek, zasady, domyślne dokumenty i szablony. Konfigurowanie zarządzania serwisem
Zarządzać cenami serwisu, tworzyć przedmioty serwisu i dowiedzieć się, jak monitorować postępy. Planowanie serwisu
Tworzyć i zarządzać umowami zawartymi pomiędzy firmą a nabywcami. Realizacja umów serwisowych
Realizować usługi serwisowe na rzecz nabywców oraz fakturować zlecenia serwisowe. Realizacja usług serwisowych

Zobacz też

Zarządzanie należnościami
Zlecenia
Witamy w Dynamics 365 Business Central

Rozpocznij pracę z darmową wersją próbną!