Praca nad zadaniami serwisu
Po utworzeniu zlecenia serwisowego lub oferty serwisowej, zarejestrowaniu wierszy przedmiotu serwisu i alokowaniu zasobów w zleceniu lub ofercie, można zacząć naprawiać i konserwować przedmioty serwisu.
Business Central zawiera stronę Zadania serwisu umożliwiającą przegląd wszystkich przedmiotów serwisu wymagających uwagi. Pełni ona rolę pulpitu nawigacyjnego, na którym można sprawdzić oczekujące zlecenia, znaleźć i zarejestrować części zapasowe oraz aktualizować zapasy.
Do śledzenia zmian i uzyskania graficznego obrazu działalności usługowej należy użyć narzędzi statystycznych Business Central, aby szybko i automatycznie generować wykresy i analizy.
Aby pracować nad zadaniami serwisu
Wybierz ikonę , wprowadź Zadania serwisu, a następnie wybierz powiązane łącze.
Jeśli chcesz wyświetlić listę, do której alokowany jest konkretny zasób lub grupa zasobów, wypełnij pole Filtr zasobu or Filtr grupy zasobów i wciśnij Enter.
Aby wyświetlić listę zadań serwisu z konkretną datą reakcji lub datami reakcji w konkretnym czasie, wypełnij pole Filtr daty reakcji i naciśnij Enter.
Aby wyświetlić listę zadań z konkretnym stanem alokacji lub stanem naprawy, wypełnij pole Filtr stanu alokacji lub Filtr kodu stanu naprawy i naciśnij Enter.
Wybierz zadanie serwisowe, na którym chcesz pracować. Wybierz akcję Arkusz zasobu. Otworzy się strona Arkusz przedmiotu serwisu.
Zarejestruj teksty standardowe, części zapasowe, godziny zasobu i koszty używając odpowiadającym ich opcji w polu Typ:
, Zapas, Zasób i Koszt. W polu Stan naprawy wybierz odpowiedni stan.
NOTE
Jeżeli przedmiot serwisu był całkowicie serwisowany i serwisowanie zostało zakończone lub jeżeli inny zasób będzie kontynuował serwisowanie, należy wypełnić pole Stan naprawy stanem Zakończone lub Częściowo serwisowany. Stan Zakończona lub Konieczna zmiana alokacji dla zapisu alokacji odpowiadającego przedmiotowi serwisu jest określony automatycznie.
Aby zarejestrować operacje serwisu
Podczas wykonywania serwisu na zleceniu serwisowym można zarejestrować szczegóły określające użyty zapas, poniesione koszty i poświęcony czas. Dane te są przechowywane na stronie Arkusz przedmiotu serwisu. Istnieje możliwość aktualizacji danych, gdy zajdzie taka potrzeba.
Wybierz ikonę , wprowadź Zlecenia serwisowe, a następnie wybierz powiązane łącze.
Otwórz zlecenie serwisowe dla którego chcesz zarejestrować serwis i wybierz wiersz zapasu.
Wybierz akcję Arkusz przedmiotu serwisu.
W wierszach określ użyte zapasy, poniesione koszty i czas poświęcony na usługę.
NOTE
Można także zarejestrować usługę bezpośrednio w wierszach serwisu powiązanych ze zleceniem serwisowym.
Aby zarejestrować części zapasowe
Podczas pracy na przedmiotach serwisu w zleceniach serwisowych, może zaistnieć potrzeba użycia części zapasowych. Poniższa procedura pokazuje, jak zarejestrować części zapasowe na stronie Arkusz przedmiotu serwisu.
- Wybierz ikonę , wprowadź Zadania serwisu, a następnie wybierz powiązane łącze.
- Wybierz wiersz zawierający odpowiedni przedmiot serwisu, a następnie wybierz akcję Arkusz zapasu.
- Wprowadź nowy wiersz serwisu.
- W polu Typ wybierz Zapas.
- W polu Numer wybierz odpowiednią część zapasową.
- W polu Ilość wprowadź ilość zapasów, których chcesz użyć.
Podobną procedurę można zastosować do rejestracji części zapasowych na stronie Wiersze serwisu, którą otwiera się ze strony Zlecenie serwisowe.
Aby zarejestrować części zapasowe zlecenia serwisowego
- Wybierz ikonę , wprowadź Zlecenia serwisowe, a następnie wybierz powiązane łącze.
- Otwórz zlecenie serwisowe, dla którego chcesz zarejestrować części zapasowe.
- Wybierz wiersz zawierający odpowiedni przedmiot serwisu. Wybierz Akcje, Zlecenie, a następnie Wiersze serwisu.
- Wprowadź nowy wiersz serwisu.
Aby wymienić przedmiot serwisu lub komponent przedmiotu serwisu
Przy serwisowaniu przedmiotu serwisu złożonego z komponentów może pojawić się potrzeba wymiany wadliwego komponentu na nowy. Przy każdym wprowadzeniu części zapasowej z komponentami istnieje opcja wymiany komponentu lub utworzenia nowego. Nowy zapas nie zostanie zarejestrowany jako komponent przedmiotu serwisu, dopóki ten wiersz serwisu lub zlecenie serwisowe nie zostanie zaksięgowane.
Wybierz ikonę , wprowadź Zadania serwisu, a następnie wybierz powiązane łącze.
Wybierz wiersz zawierający odpowiedni przedmiot serwisu, a następnie wybierz akcję Arkusz przedmiotu serwisu.
Wprowadź nowy wiersz serwisu.
W polu Typ wybierz Zapas.
W polu Numer wybierz komponent do wymiany.
Naciśnij Enter. Otworzy się okno dialogowe z trzema opcjami: Wymień komponent, Nowy komponent i Zignoruj. W poniższej tabeli opisano dostępne opcje.
Opcja Opis Wymień komponent Zmienia stan wymienianego komponentu na nieaktywny. Pojawi się on na liście komponentów wymienionych przedmiotu serwisu. Nowy komponent Wprowadza nowy komponent do listy komponentów przedmiotu serwisu. Zignoruj Nie wprowadza żadnych zmian w liście komponentów przedmiotu serwisu. Wybierz Wymień komponent.
Wybierz komponent do wymiany, a następnie wybierz OK.
Aby zmienić czas reakcji dla wiersza przedmiotu serwisu
W zależności od tego, czy przedmiot serwisu jest w umowie serwisowej, przy rejestracji wiersza przedmiotu serwisu w zleceniu serwisowym lub ofercie czas reakcji w godzinach zostaje automatycznie wprowadzony oraz data i godzina reakcji zostają odpowiednio wyliczone. Jeśli jest to potrzebne, istnieje możliwość zmiany czasu reakcji w godzinach oraz daty i godziny reakcji.
- Wybierz ikonę , wprowadź Zlecenia serwisowe lub Oferty serwisu, a następnie wybierz powiązane łącze.
- Aby otworzyć kartotekę, wybierz zlecenie serwisowe lub ofertę.
- W wierszu przedmiotu serwisu, którego godzinę reakcji chcesz zmienić, wprowadź nowe godziny reakcji lub datę i czas reakcji w polu Czas reakcji (godz.) lub polach Data reakcji i Godzina reakcji.
Aby zarejestrować kody usterek/rozwiązań
Po naprawie przedmiotu serwisu istnieje możliwość zarejestrowania zarówno kodu usterki, jak i kodu rozwiązania dla zapasu poprzez wybranie kombinacji z istniejących relacji kodów usterek/rozwiązań. Kody usterek i rozwiązań pojawią się w odpowiadających im polach na stronie Arkusz przedmiotu serwisu. Kody można też zarejestrować bezpośrednio na tej stronie.
- Wybierz ikonę , wprowadź Zadania serwisu, a następnie wybierz powiązane łącze.
- Wybierz wiersz zawierający odpowiedni przedmiot serwisu, a następnie wybierz akcję Arkusz zapasu.
- Na stronie Arkusz przedmiotu serwisu wybierz Relacje kodów usterek/rozwiązań. Otworzy się strona Relacje kodów usterek/rozwiązań.
[!NOTE] Na relacjach, pokazanych na stronie przez skopiowanie grupy przedmiotów serwisu i kodów usterek ze strony Arkusz przedmiotu serwisu, są ustawione filtry.
- Wypełnij wiersz. Wybierz kombinację kodów usterki i rozwiązania, a następnie wybierz OK, aby skopiować ją do przedmiotu serwisu. Jeśli znalezienie odpowiedniej kombinacji nie powiedzie się, można utworzyć nową na stronie.
Zobacz też
Konfigurowanie raportowania usterek
Stan alokacji i stan naprawy
Księgowanie serwisu