Korzystanie z systemów automatycznego przechwytywania danych (ADCS)
NOTE
System automatycznego przechwytywania danych (ADCS) umożliwia Business Central komunikowanie się z urządzeniami przenośnymi za pośrednictwem usług sieci Web. Należy pracować z partnerem Microsoft mogącym zapewnić łącze między usługą sieci Web a konkretnym urządzeniem przenośnym.
Systemu automatycznego przechwytywania danych (ADCS) można użyć do rejestrowania przesunięcia zapasów w magazynie i rejestrowania niektórych działań dzienników, takich jak korekta ilości w dzienniku zapasów magazynowych i inwentaryzacji. ADCS zazwyczaj obejmuje skanowanie kodu kreskowego.
Aby użyć ADCS, należy nadać każdemu zapasowi w magazynie identyfikator zapasu. Należy także skonfigurować miniformularze, funkcje urządzeń przenośnych i zamiany danych i określić ustawienia dla pól kontrolujących ADCS. Należy określić, konieczność użycia ADCS na kartotece lokalizacji magazynu.
Na podstawie potrzeb magazynu należy określić ilość informacji wyświetlanych w ustawieniach miniformularzy dla określonego urządzenia przenośnego. Poniżej przedstawiono przykłady informacji, które można wyświetlić:
- Dane z tabel w Business Central, na przykład lista dokumentów pobrania, z których użytkownik może dokonać wyboru.
- Informacje tekstowe.
- Wiadomości wyświetlające potwierdzenia lub błędy działań wykonanych i zarejestrowanych przez użytkownika urządzenia przenośnego.
Aby włączyć usługi sieci Web dla ADCS
Aby użyć systemu automatycznego przechwytywania danych, należy włączyć usługę sieci Web ADCS
Aby włączyć i opublikować usługę sieci Web ADCS
Wybierz ikonę , wprowadź Usługi sieci Web, a następnie wybierz powiązane łącze.
Wybierz akcję Nowy.
Na stronie Usługi sieci Web wprowadź w nowym wierszu poniższe informacje:
Pole Wartość Typ obiektu Jednostka kodu Identyfikator obiektu 7714 Nazwa usługi ADCS Ważne: Wymagane jest nazwanie usługi ADCS. Zaznacz pole wyboru Opublikowane.
Wybierz przycisk OK.
Aby skonfigurować magazyn do użycia ADCS
Aby użyć ADCS, należy określić, które lokalizacje magazynowe korzystają z tej technologii.
NOTE
Nie jest rekomendowana konfiguracja magazynu do użycia ADCS jeśli magazyn ma zasady pojemności pojemnika.
- Wybierz ikonę , wprowadź Lokalizacje, a następnie wybierz powiązane łącze.
- Wybierz z listy magazyn, dla którego chcesz uruchomić ADCS, a następnie wybierz akcję Edytuj.
- Na stronie Kartoteka lokalizacji zaznacz pole wyboru Użyj ADCS.
Aby określić zapas do użycia ADCS
Każdy zapas magazynowy, który ma być użyty z ADCS, musi otrzymać kod identyfikatora do połączenia go z numerem zapasu. Na przykład można użyć kodu kreskowego zapasu jako kodu identyfikatora. Zapas może mieć wiele kodów identyfikatora. Może się to okazać przydatne w sytuacji dostępności tego zapasu w różnych jednostkach miary, takich jak sztuki czy palety. W takim przypadku każdej jednostce należy przydzielić kod identyfikatora.
Wybierz ikonę , wprowadź Zapasy, a następnie wybierz powiązane łącze.
Wybierz zapas z listy będącej częścią rozwiązania ADCS, a następnie wybierz akcję Edytuj.
Na stronie Kartoteka zapasu wybierz akcję Identyfikatory.
Na stronie Identyfikatory zapasu wybierz akcję Nowy.
W polu Kod określ identyfikator zapasu. Identyfikatorem może być na przykład numer kodu kreskowego zapasu.
Możesz też wprowadzić Kod wariantu lub Kod jednostki miary.
Jeśli istnieje taka potrzeba, wprowadź kilka kodów dla każdego zapasu.
Wybierz przycisk OK.
Aby sprawdzić informacje, wybierz pole Kod identyfikatora i otwórz stronę Identyfikatory zapasu.
Aby dodać użytkownika ADCS
Każdego użytkownika można dodać jako użytkownika systemu automatycznego przechwytywania danych (ADCS). W takim przypadku użytkownik musi zapewnić hasło. Opcjonalnie można zapewnić połączenie identyfikujące użytkownika ADCS jako pracownika magazynowego. Hasło użytkownika ADCS może być inne niż hasło logowania Windows użytkownika. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Przypisywanie uprawnień do użytkowników i grup.
- Wybierz ikonę , wprowadź Użytkownicy ADCS, a następnie wybierz powiązane łącze.
- Wybierz akcję Nowy.
- W polu Nazwa wprowadź nazwę użytkownika. Nazwa nie może zawierać więcej niż 20 znaków, wliczając w to spacje.
- W polu Hasło wprowadź hasło. Hasło jest ukryte.
Aby określić, że pracownik magazynowy jest użytkownikiem ADCS
- Wybierz ikonę , wprowadź Pracownicy magazynowi, a następnie wybierz powiązane łącze.
- W razie potrzeby dodać nowego pracownika magazynowego. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Konfigurowanie pracowników magazynowych.
- Wybierz akcję Edytuj listę.
- Wybierz z listy pracownika magazynowego. W polu Użytkownik ADCS wybierz strzałkę listy rozwijalnej, a następnie wybierz z listy nazwę użytkownika ADCS.
NOTE
Domyślny magazyn pracownika musi używać ADCS.
Aby utworzyć i dostosować miniformularze
Miniformularzy używa się do opisania informacji, które mają zostać zaprezentowane w urządzeniu przenośnym. Miniformularze można utworzyć na przykład do wsparcia działania magazynowego pobrania zapasów. Po utworzeniu miniformularza, można dodać do niego funkcje dla częstych działań użytkownika z urządzeniami przenośnymi, takie jak przesuwanie się w górę lub w dół wiersza.
NOTE
Aby zaimplementować zmianę funkcjonalności funkcji miniformularza, należy utworzyć nową jednostkę kodu dla pola Obsługa jednostki kodu i wykonać wymagane działanie lub reakcję. Więcej o funkcjonalności ADCS można się dowiedzieć przez przebadanie jednostek kodu, takich jak 7705, 7706, 7712 i 7713.
Aby utworzyć miniformularz dla ADCS
Wybierz ikonę , wprowadź Miniformularze, a następnie wybierz powiązane łącze.
Wybierz akcję Nowy.
W polu Kod wprowadź kod dla miniformularza. Opcjonalnie możesz wprowadzić wartości we wszystkich pozostałych polach.
Zaznacz pole wyboru Miniformularz startowy aby określić, że miniformularz jest pierwszym formularzem widzianym przez użytkownika w logowaniu.
Na skróconej karcie Wiersze określ pola obecne na miniformularzu. Kolejność wprowadzania wierszy jest kolejnością, w której wiersze pojawiają się na urządzeniu przenośnym.
Po utworzeniu miniformularza następne kroki to utworzenie funkcji i powiązanie funkcjonalności dla różnych wejść klawiatury.
Aby dostosować funkcje miniformularza
- Wybierz ikonę , wprowadź Miniformularze, a następnie wybierz powiązane łącze.
- Wybierz z listy miniformularz, a następnie wybierz akcję Edytuj.
- Wybierz akcję Funkcje.
- Z listy rozwijalnej Kod funkcji wybierz kod do przedstawienia funkcji, którą chcesz powiązać z miniformularzem. Na przykład możesz wybrać ESC, co powiąże funkcjonalność z naciśnięciem przycisku ESC.
Zobacz też
Zarządzanie magazynem
Zapasy
Konfigurowanie zarządzania magazynem
Zarządzanie kompletacją
Szczegóły projektu: Zarządzanie magazynem
Praca z Business Central