Korzystanie z przepływów akceptacji
Przepływ pracy to sekwencja zadań, które są wyzwalane przez akcję, warunek lub regułę. Przepływy pracy są zazwyczaj wdrażane w celu zintegrowania logiki biznesowej w organizacji, np. rozdzielenia obowiązków, ujednolicenia procesów lub zwiększenia efektywności pracy.
Przepływy pracy są projektowane w taki sposób, aby umożliwić tworzenie żądań akceptacji zmiany pola, przy jednoczesnym zachowaniu poprzednich danych na wypadek, gdyby żądanie nie zostało zaakceptowane. Nowa wartość nie zostanie wprowadzona do czasu zaakceptowania ostatniego żądania.
Logika biznesowa może dotyczyć akceptacji:
- nowych danych podstawowych, takich jak konta K/G, nabywcy, dostawcy lub zapasy,
- zmian w polach w istniejących rekordach zawierających wrażliwe dane, takie jak Nr konta bankowego dostawcy lub Limit kredytu nabywcy,
- zmian w polach w istniejących rekordach zawierających krytyczne informacje biznesowe, takie jak Ceny sprzedaży zapasów,
- nowych użytkowników lub zmian w uprawnieniach użytkowników,
- dokumentów zakupu,
- dokumentów sprzedaży,
- dokumentów przychodzących,
- dzienników finansowych przed księgowaniem.
Poniższy przykład przedstawia przepływ pracy z akceptacją sekwencyjną uruchomioną przez użytkownika. Poprzez wywołanie przepływu pracy tworzy się żądanie akceptacji dla pierwszej osoby zatwierdzającej.
W poniższym przykładzie, żądanie musi zostać zaakceptowane przez pierwszą osobę zatwierdzającą zanim zostanie przesłane do kolejnej osoby zatwierdzającej. Żądanie, którego nie zaakceptuje pierwsza osoba zatwierdzająca, nie zostanie przesłane do kolejnej osoby zatwierdzającej.
Przebieg procesu od pierwotnego uruchomienia przepływu pracy może się różnić w zależności od charakteru akceptacji.
Poniższy przykład przedstawia akceptację równoległą inicjowaną przez użytkownika. Akceptacja równoległa oznacza, że żądanie akceptacji jest wysyłane do wszystkich osób zatwierdzających jednocześnie.
Przepływ pracy zostanie jednak zaakceptowany po zaakceptowaniu wszystkich żądań przez wszystkie osoby zatwierdzające, zgodnie z poniższym przykładem:
Uwaga
W przypadku przepływu pracy z wieloma osobami zatwierdzającymi wszystkie osoby zatwierdzające muszą zaakceptować każdy krok przepływu pracy, zanim zostanie przesłany do kolejnego zdarzenia. Akceptacja przepływu pracy przez jedną osobę zatwierdzającą nie umożliwi przesłania go dalej.
Można skonfigurować i używać przepływów pracy łączących zadania procesu biznesowego wykonywane przez różnych użytkowników. Istnieje możliwość kilkukrotnego utworzenia tego samego przepływu pracy. Każdy przepływ pracy jest wyzwalany przez zdarzenie przy użyciu różnych filtrów. Opcja ta jest przydatna, gdy żądanie akceptacji w jednym dziale musi zostać zaakceptowane przez jedną osobę zatwierdzającą, podczas gdy żądania akceptacji w innych działach muszą być zaakceptowane przez inną osobę zatwierdzającą. Zadania systemowe, takie jak automatyczne księgowanie, mogą być uwzględnione w przepływach pracy jako kroki, poprzedzające lub następujące po zadaniach użytkownika. Żądanie i akceptacja tworzenia nowych zapisów to typowe kroki przepływu pracy.
Zanim będzie można zacząć używać przepływów pracy, należy skonfigurować użytkowników przepływu pracy, utworzyć przepływy pracy, potencjalnie poprzedzone dostosowaniem kodu i określić sposób otrzymywania powiadomień przez użytkowników. Dowiedz się więcej na stronie Konfigurowanie przepływów akceptacji.
Uwaga
Typowe kroki przepływu pracy dotyczą użytkowników, którzy wysyłają żądania akceptacji zadań i osób zatwierdzających, które akceptują lub odrzucają żądania akceptacji. Z tego powodu wiele tematów związanych z użyciem przepływów pracy jest związanych z akceptacją.
W poniższej tabeli opisano sekwencję zadań oraz podano łącza do powiązanych artykułów.
Aby | Zobacz |
---|---|
Konfigurowanie przepływu pracy, aby uruchamiał się po wykonaniu zdarzenia pierwszego punktu wejścia. | Włączanie przepływów akceptacji |
Wysyłać żądania akceptacji zadań, akceptować, odrzucać lub delegować akceptacje oraz wysyłać i przeglądać powiadomienia akceptacji jako osoba zatwierdzająca. | Korzystanie z przepływów akceptacji |
Utworzyć kroki przepływu pracy, które ograniczają użycie określonego typu rekordu dopóki nie dojdzie do pewnego zdarzenia, na przykład akceptacji rekordu. | Ograniczanie i zezwalanie na użycie rekordu |
Wyświetlić instancje kroku przepływu pracy o stanie Ukończone. | Podgląd instancji zarchiwizowanych kroków przepływu pracy |
Usuwać nieużywane przepływy akceptacji. | Usuwanie przepływów akceptacji |
Zobacz też
Konfigurowanie przepływów akceptacji
Przepływy pracy w Dynamics 365 Business Central.
Praca z Business Central