Table of Contents

Tworzenie zleceń

Gdy zaczyna się nowy projekt, należy utworzyć kartotekę zlecenia z zintegrowanymi zadaniami zlecenia i wierszami planowania zlecenia składającą się z dwóch warstw.

Pierwsza warstwa obejmuje wiersze zadania zlecenia. Ponieważ księgowanie odnosi się do zadania zlecenia, należy utworzyć przynajmniej jedno zadanie zlecenia dla każdego zlecenia. Posiadanie co najmniej jednego zadania zlecenia w zleceniu pozwala na skonfigurowanie wierszy planowania zlecenia i zaksięgowanie zużycia dla zlecenia.

Druga warstwa obejmuje wiersze planowania zlecenia określające szczegółowe użycie zasobów, zapasów i różnych wydatków z księgi głównej.

Struktura warstwowa pozwala na podzielenie zlecenia na mniejsze zadania, a więc także na zastosowanie szczegółów w budżetowaniu, ofertach i rejestracji. Ponadto daje ona wgląd w postęp zadania. Można na przykład śledzić, czy osiąga się wyznaczone punkty kontrolne lub czy jest się na drodze do spełnienia oczekiwań budżetowych.

Porada

Aby uruchomić przewodnik konfiguracji z pomocą prowadzący przez kroki potrzebne do utworzenia zlecenia z zintegrowanymi zadaniami i wierszami planowania, wybierz akcję Nowe zlecenie na Widoku głównym użytkownikaMenedżer projektu. W poniższej procedurze opisano, jak wykonać to ręcznie. Przykład ręcznego utworzenia zlecenia można zobaczyć w Wideo: Jak utworzyć zlecenie w Dynamics 365 Business Central.

Aby utworzyć kartotekę zlecenia

Należy utworzyć kartotekę zlecenia, a następnie wiersze zadań zlecenia i wiersze planowania zlecenia.

  1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature., wprowadź Zlecenia, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Wybierz akcję Nowe, a następnie wypełnij odpowiednio pola. Umieść kursor w polu, aby przeczytać krótki opis.
  3. Aby określić zlecenie informacjami o innych zleceniach, wybierz akcję Kopiuj zlecenie, wypełnij odpowiednio pola, a następnie wybierz przycisk OK.
Uwaga

Jeśli używasz kart czasu pracy, musisz wyznaczyć osobę odpowiedzialną. Ta osoba może zatwierdzić karty czasu pracy dla zadań pracownika związanych ze zleceniem. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Konfigurowanie kart czasu pracy.

Aby utworzyć zadania dla zlecenia

Kluczowym elementem tworzenia zlecenia jest określenie różnych zadań zaangażowanych w tworzenie zlecenia. Można to zrobić poprzez dodanie nowych wierszy na skróconej karcie Zadania na stronie Kartoteka zlecenia, jedno zadanie na wiersz. Każde zlecenie musi mieć przynajmniej jedno zadanie.

  1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature., wprowadź Zlecenia, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Otwórz odpowiednią kartotekę zlecenia.
  3. Na skróconej karcie Zadania wypełnij odpowiednio pola w nowym wierszu.
  4. Aby wciąć zadania i utworzyć hierarchię, wybierz akcję Zadania, a następnie akcję Wetnij zadania zlecenia.
  5. Potwórz kroki 3 i 4 dla każdego zadania potrzebnego dla zlecenia.
  6. Aby określić zadania zlecenia informacjami o innych zadaniach zlecenia, wybierz akcję Kopiuj zadania zlecenia z, wypełnij odpowiednio pola, a następnie wypierz przycisk OK.

Aby utworzyć wiersze planowania dla zlecenia

Istnieje możliwość uściślania nowych zadań zlecenia na wierszach planowania zlecenia. Wiersz planowania może być użyty do przechwycenia informacji śledzonych dla zlecenia. Aby dodać informacje o wymaganych zasobach lub zarejestrować zapasy potrzebne do realizacji zlecenia, można wykorzystać wiersze planowania. Na przykład w przypadku potrzeby zdobycia zatwierdzenia zlecenia przez nabywcę, można powiązać to zadanie z wierszami planowania zapasów takich jak spotkanie z nabywcą i przypisanie zasobu.

Wiersz planowania zlecenia może być jednym z poniższych typów.

Typ Opis
Budżet Zapewnia oszacowane użycie i koszty zlecenia, zazwyczaj w projekcie typu czas i materiały. Wiersze planowania tego typu nie mogą zostać zafakturowane.
Fakturowane Zapewnia nabywcy oszacowane fakturowanie, zazwyczaj w projekcie o określonej cenie.
Zarówno budżet i fakturowane Zapewnia budżetowe użycie równe temu, co chcesz zafakturować.
Uwaga

Gdy wprowadzasz informacje w wiersze planowania zlecenia, informacje o koszcie są automatycznie wypełniane. Na przykład koszt, cena i rabat na zasoby i zapasy początkowo są opierane na informacjach określonych na kartotekach zasobu i zapasu.

  1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature., wprowadź Zlecenia, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Otwórz odpowiednią kartotekę zlecenia.
  3. Wybierz zadanie zlecenia którego pole Typ zadania zlecenia zawiera Księgowanie, a następnie wybierz akcję Wiersze planowania zlecenia.
  4. Wypełnij odpowiednio pola w nowym wierszu na stronie Wiersze planowania zlecenia.
  5. Powtórz kroki 3 i 4 dla każdego wiersza planowania potrzebnego dla zadania zlecenia.

Zobacz też

Zarządzanie projektem
Wideo: Jak utworzyć zlecenie w Dynamics 365 Business Central
Finanse
Zakup
Sprzedaż
Praca z Business Central