Table of Contents

Definiowanie układów dokumentów dla nabywców i dostawców

Układy dokumentów wykorzystują układy raportów do definiowania wyglądu dokumentów wysyłanych do nabywców i dostawców. Business Central zawiera standardowe układy, ale użytkownicy mogą tworzyć układy niestandardowe dla każdego z partnerów biznesowych. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Tworzenie i modyfikowanie niestandardowych układów raportów. Aby wybrać układy standardowe i niestandardowe dokumentów w kartotece nabywcy lub dostawcy, należy wybrać akcję Układy dokumentu. Wartość w polu Użycie definiuje proces, dla którego wykorzystywany jest układ dokumentu. Na przykład, dla nabywcy można użyć typów układów dokumentów Monit, Wydanie oraz Potwierdzenie.

Układy dokumentu pozwalają także zaoszczędzić czas podczas wysyłania dokumentów do kontaktów nabywców lub dostawców w formie wiadomości e-mail. Dla każdego układu należy przypisać nabywcę lub kontakt, określając co najmniej jeden adres e-mail kontaktu. Na przykład, można wysłać fakturę do kontaktów zakupu i magazynu nabywcy. Dodanie adresów e-mail kontaktu to łatwy proces. Na stronie Układy dokumentu wybierz akcję Wybierz adres e-mail z kontaktów, która umożliwia dokonanie wyboru z listy adresów e-mail kontaktu zarejestrowanych dla nabywcy lub dostawcy Ręczne dodanie adresów e-mail także jest możliwe. Dodając wiele adresów na raz, należy je oddzielić średnikiem i usunąć spacje pomiędzy nimi.

Przed określeniem, którego układu dokumentów należy użyć, dla których procesów oraz do którego kontaktu należy wysłać dokumenty, najpierw należy załadować wszystkie dostępne raporty (dokumenty) ze strony Wybór raportów. Dokumenty można załadować przy użyciu akcji Kopiuj z wyboru raportów na stronie Układy dokumentu.

Aby zdefiniować układy dokumentów sprzedaży na stronie Kartoteka nabywcy, należy postępować zgodnie z krokami opisanymi w poniższych artykułach. W przypadku dostawców obowiązują te same kroki na stronie Kartoteka dostawcy.

Aby załadować standardowe układy dokumentów dla dokumentów sprzedaży dla nabywcy

  1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature., wprowadź Nabywcy, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Otwórz stronę Kartoteka nabywcy, a następnie wybierz akcję Układy dokumentu.
  3. Na stronie Układy dokumentu wybierz akcję Kopiuj z wyboru raportu.

Na stronie Układy dokumentu wyświetlą się wszystkie układy dostępne dla dokumentów sprzedaży.

Aby wybrać niestandardowy układ raportu do użycia dla układu dokumentu sprzedaży

Najpierw należy utworzyć niestandardowy układ raportu dla wybranego typu dokumentu. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Tworzenie i modyfikowanie niestandardowych układów raportów.

  1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature., wprowadź Nabywcy, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Otwórz stronę Kartoteka nabywcy, a następnie wybierz akcję Układy dokumentu.
  3. Na stronie Układy dokumentu, w wierszu dla układu raportu, dla którego chcesz użyć układu niestandardowego, wybierz pole Opis układu niestandardowego.
  4. Na stronie Niestandardowe układy raportów wybierz układ dokumentu, który chcesz zastosować dla danego typu dokumentu sprzedaży. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Tworzenie i modyfikowanie niestandardowych układów raportów.

Aby skonfigurować kontakty, które będą otrzymywały układy dokumentów dla nabywcy

Aby zaoszczędzić czas podczas wysyłania dokumentów w wiadomości e-mail do kontaktów nabywców i dostawców, można określić ich adresy e-mail w układach dokumentów. Można na przykład zawsze wysyłać wyciągi nabywcy do ich kontaktów konta i zamówienia sprzedaży do ich kupujących lub zamówienia zakupu do sprzedawców dostawcy.

  1. Na stronie Układy dokumentu w wierszu układu raportu, który chcesz wysłać do konkretnego kontaktu dla nabywcy, wybierz akcję Wybierz adres e-mail z kontaktów.
  2. Na stronie Kontakty wybierz co najmniej jeden kontakt, a następnie OK.

Zobacz też

Aktualizacja niestandardowych układów raportów
Tworzenie i modyfikowanie niestandardowych układów raportów
Import i eksport niestandardowych układów raportów
Wysyłanie dokumentów i wiadomości e-mail
Zarządzanie układami raportów
Praca z raportami, zadaniami wsadowymi i portami XML

Bezpłatne ścieżki szkoleniowe dotyczące Business Central