Table of Contents

Definiowanie układów dokumentów dla nabywców i dostawców

Po zdefiniowaniu niestandardowych układów raportów, użytkownik może wybrać je z kartotek nabywców i dostawców, aby określić, które układy będą użyte dla różnych typów dokumentów utworzonych dla danego nabywcy lub dostawcy. Wartość w polu Użycie określa, dla którego procesu będzie użyty układ dokumentu, na przykład Monit, Wydanie lub Potwierdzenie.

W dodatku do konfiguracji użycia układów do użycia dla dokumentów, użytkownik może oszczędzić czas przy przesyłaniu dokumentów do różnych kontaktów nabywców lub dostawców przez konfigurację adresów e-mail konkretnych kontaktów z konkretnymi dokumentami. Na przykład wyciągi nabywców będą wysłane do kontaktów księgowych, zamówienia sprzedaży do kupujących nabywców, a zamówienia zakupu do sprzedawców dostawców lub kierowników ds. klientów.

Przy określeniu układu dokumentu dla nabywcy lub dostawcy użytkownik może też określić adres e-mail osoby kontaktowej, która powinna otrzymać dokument. Można zrobić to szybko za pomocą funkcji Wybierz adres e-mail z kontaktów, która automatycznie filtruje do adresów e-mail kontaktów zarejestrowanych do danego nabywcy lub dostawcy.

Przed określeniem, którego układu dokumentów należy użyć dla których procesów oraz do którego kontaktu należy wysłać dokumenty, najpierw trzeba załadować wszystkie dostępne raporty (dokumenty) ze strony Wybór raportów. Można zrobić to szybko za pomocą funkcji Kopiuj z wyboru raportów.

Poniżej opisano, jak należy określić układy dokumentów sprzedaży z kartoteki nabywcy. Kroki są takie same dla układów dokumentów zakupu z kartoteki dostawcy.

Aby włączyć wszystkie dostępne dokumenty sprzedaży dla nabywcy

  1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature., wprowadź Nabywcy, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Otwórz kartotekę nabywcy, dla którego chcesz określić układy dokumentów na proces biznesowy.
  3. Ze strony Kartoteka nabywcy przejdź na stronę Układy dokumentu.
  4. Na stronie Układy dokumentu wybierz akcję Kopiuj z wyboru raportu.

Strona Układy dokumentu dla danego nabywcy jest wypełniona wszystkimi istniejącymi w systemie układami raportów dla sprzedaży. Dodatkowe informacje na temat ich utworzenia zamieszczono w artykule Tworzenie i modyfikowanie niestandardowych układów raportów.

Następnie użytkownik może skorygować listę o dowolne niestandardowe układy raportów lub adresy e-mail dla kontaktów, do których należy wysłać dokumenty.

Aby wybrać niestandardowy układ raportu do użycia dla układu dokumentu sprzedaży

Jeśli jeden lub więcej układów raportu określonych na stronie Układy dokumentu dla nabywcy nie posiada określonego niestandardowego układu raportu, użytkownik może to szybko zmienić.

  1. Na stronie Układy dokumentu, na wierszu dla układy raportu dla którego chcesz użyć układ niestandardowy, wybierz pole Opis układu niestandardowego. Pole to jest albo wypełnione, jeśli układ niestandardowy został już wybrany, lub puste.
  2. Na stronie Niestandardowe układy raportów wybierz specjalny układ dokumentu, który chcesz zastosować dla danego typu dokumentu sprzedaży. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Tworzenie i modyfikowanie niestandardowych układów raportów.

Aby skonfigurować otrzymywanie przez kontakty układów dokumentów dla nabywcy

Użytkownik może oszczędzić czas przy przesyłaniu dokumentów do różnych kontaktów nabywców lub dostawców przez określenie adresów e-mail kontaktów w różnych wierszach na stronie Układy dokumentu. Na przykład wyciągi nabywców mogą być wysłane do kontaktów księgowych, zamówienia sprzedaży do kupujących nabywców, a zamówienia zakupu do sprzedawców dostawców lub kierowników ds. klientów.

  1. Na stronie Układy dokumentu, w wierszu układu raportu, który chcesz wysłać do konkretnego kontaktu dla nabywcy, wybierz akcję Wybierz adres e-mail z kontaktów.
  2. Na stronie Kontakty wybierz wiersz dla odpowiedniego kontaktu, a następnie wciśnij przycisk OK.

Adres e-mail kontaktu jest teraz wstawiony do wiersza układu dokumentu tak, aby dany dokument sprzedaży, na przykład monity, był zawsze przesyłany do tego kontaktu w firmie nabywcy.

Zobacz też

Aktualizacja niestandardowych układów raportów
Tworzenie i modyfikowanie niestandardowych układów raportów
Import i eksport niestandardowego układu raportu lub dokumentu
Wysyłanie dokumentów pocztą e-mail
Zarządzanie układami raportów
Praca z raportami, skryptami i portami XML
Praca z raportami, skryptami i portami XML