Odłożenia zapasu przy pomocy odłożeń zapasów
W Business Central można przyjmować i odkładać zapasy przy użyciu jednej z czterech metod, opisanych w poniższej tabeli.
Metoda | Proces na wejściu | Wymagane przyjęcia | Wymagane odłożenia | Poziom złożoności (Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Zarządzanie magazynem - przegląd) |
---|---|---|---|---|
A | Zasięgowanie przyjęcia i odłożenia w wierszu zlecenia | Brak dedykowanych działań magazynu. | ||
B | Zaksięgowanie przyjęcia i odłożenia z dokumentu odłożenia zapasu | Włączone | Podstawowy: Pojedyncze zamówienia. | |
C | Zaksięgowanie przyjęcia i odłożenia z dokumentu przyjęcia magazynowego | Włączone | Podstawowy: Skonsolidowane księgowanie przyjęcia/wydania w wielu zamówieniach. | |
D | Zaksięgowanie przyjęcia z dokumentu przyjęcia magazynowego i zaksięgowanie odłożenia z dokumentu odłożenia magazynowego | Włączone | Włączone | Zaawansowany |
Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Szczegóły projektu: Przepływ czynności magazynowych na wejściu.
W poniższym artykule została opisana metoda B, przedstawiona w tabeli.
Gdy lokalizacja skonfigurowana jest do wymagania przetwarzania odłożenia ale nie przyjęcia, należy użyć dokumentu Odłożenie zapasu do zapisania i zaksięgowania informacji o odłożeniu i przyjęciu dla dokumentów źródłowych. Przychodzące dokumenty źródłowe mogą być zamówieniami sprzedaży, zamówieniami zwrotu zakupu i zleceniami przesunięcia na wejściu.
Uwaga
Ilości produkcji i kompletacji reprezentują przychodzące dokumenty źródłowe. Dodatkowe informacje dotyczące obsługi ilości produkcji i kompletacji w wewnętrznych procesach zamieszczono w artykule Szczegóły projektu: Przepływy czynności magazynowych na wejściu.
Odłożenie zapasu można utworzyć trzema sposobami:
- Utworzenie odłożenia zapasu bezpośrednio z dokumentu źródłowego.
- Utworzenie odłożeń zapasów dla wielu dokumentów źródłowych jednocześnie za pomocą zadania wsadowego.
- Odłożenie można utworzyć w dwóch krokach, rozpoczynając od zwolnienia dokumentu źródłowego, aby udostępnić zapasy do odłożenia. Odłożenie zapasu może wtedy zostać utworzone na stronie Odłożenie zapasu na podstawie dokumentu źródłowego.
Aby utworzyć odłożenie zapasu z dokumentu źródłowego
- W dokumencie źródłowym, który może być zamówieniem zakupu, zamówieniem zwrotu sprzedaży lub zleceniem przesunięcia-wejścia, wybierz akcję Utwórz odłożenie/pobranie zapasów.
- Zaznacz pole wyboru Utwórz odłożenie zapasów.
- Wybierz przycisk OK. Zostanie utworzone nowe odłożenie zapasu.
Aby utworzyć wiele odłożeń zapasów za pomocą zadania wsadowego
- Wybierz ikonę
, wprowadź Utwórz odłożenie/pobranie/przesunięcie zapasu, a następnie wybierz powiązane łącze.
- Na skróconej karcie Czynności mag. do realizacji użyj pól Dokument źródłowy i Nr źródła do przefiltrowania konkretnych typów dokumentów lub zakresów numerów dokumentów. Na przykład można utworzyć odłożenia tylko dla zamówień zakupu.
- Na skróconej karcie Opcje zaznacz pole wyboru Utwórz odłożenie zapasów.
- Wybierz przycisk OK. Zostaną utworzone określone odłożenia zapasów.
Aby utworzyć odłożenie w dwóch krokach
Aby zażądać odłożenia zapasu przez zwolnienie dokumentu źródłowego
Zapasy stają się dostępne do odłożenia po zwolnieniu zamówienia zakupu, zamówienia zwrotu sprzedaży lub zlecenia przesunięcia (wejście). Poniższe kroki opisują sposób przygotowania zapasów w zamówieniu zakupu do odłożenia.
- Wybierz ikonę
, wprowadź Zamówienia zakupu, a następnie wybierz powiązane łącze.
- Wybierz zamówienie zakupu które chcesz zwolnić, a następnie wybierz akcję Zwolnij.
Aby utworzyć odłożenie zapasu na podstawie dokumentu źródłowego
Pracownik magazynowy może utworzyć nowe odłożenie zapasu na podstawie zwolnionego dokumentu źródłowego.
- Wybierz ikonę
, wprowadź Odłożenie zapasu, a następnie wybierz powiązane łącze.
- Wybierz akcję Nowy.
- W polu Dokument źródłowy wybierz typ dokumentu źródłowego, dla którego tworzysz odłożenie.
- W polu Nr źródła wybierz dokument źródłowy.
- Można też wybrać akcję Pobieranie dokumentu źródłowego, aby wybrać dokument z listy przychodzących dokumentów źródłowych, które są gotowe do odłożenia w lokalizacji.
- Wybierz przycisk OK, aby wypełnić wiersze odłożenia według wybranego dokumentu źródłowego.
Aby zapisać pobrania zapasów
Otwórz poprzednio utworzony dokument odłożenia na stronie Odłożenia zapasów.
W polu Kod pojemnika w wierszach pobrania, system zasugeruje pojemnik do którego należy odłożyć zapasy na podstawie domyślnego pojemnika zapasu. Pojemnik można zmienić w razie potrzeby.
Wykonaj odłożenie i wprowadź informacje o rzeczywistej odłożonej ilości w polu Ilość do realizacji.
Jeśli istnieje potrzeba umieszczenia zapasów dla wiersza w więcej niż jednym pojemniku, na przykład z powodu przepełnienia wyznaczonego pojemnika, użyj akcji Podziel wiersz na skróconej karcie Wiersze. W rezultacie powstanie wiersz dla pozostałej ilości do realizacji.
Po odłożeniu zapasów wybierz akcję Księguj.
- Zaksięguj przyjęcie odłożonych wierszy dokumentu źródłowego.
- Jeśli lokalizacja korzysta z pojemników, księgowanie utworzy też zapisy magazynowe, aby zaksięgować zmiany w ilości pojemnika.
Porada
Aby uniknąć błędów, użyj akcji Podgląd księgowania, aby sprawdzić zapisy, które zostaną utworzone w wyniku księgowania. Podgląd nie uwzględnia również zapisów pobrań i odłożeń magazynowych, które powodują księgowanie wierszy pozamagazynowych z dokumentów źródłowych. Na przykład wierszy typu Konto K/G lub zapasów typu Serwis.
Zobacz też
Zarządzanie magazynem - przegląd
Zarządzanie zapasami
Konfigurowanie zarządzania magazynem
Praca z Business Central