Wyszukiwanie nabywców, dostawców oraz innych kontaktów w Microsoft Teams
DOTYCZY: Business Central online. Wersja 2021 release wave 1.
Business Central zawiera zaawansowany system zarządzania kontaktami, który jest niezbędny dla użytkowników pracujących w sprzedaży, operacjach oraz innych obszarach. Użytkownicy pracujący w jednym z tych obszarów będą często wyszukiwać kontakty, spotykać się lub zaczynać rozmowę z dostawcami, nabywcami oraz innymi kontaktami firmy. Dzięki aplikacji Business Central dla Teams zadania te można wykonywać bezpośrednio z aplikacji Teams, bez potrzeby przełączania do Business Central. Bezpośrednio z MS Teams można:
- Wyszukiwać kontakty Business Central z pola polecenia lub z obszaru redagowania wiadomości. Kontakty mogą obejmować potencjalnych klientów, dostawców, nabywców lub inne relacje biznesowe.
- Udostępniać kontakty w formie kartoteki w konwersacjach w MS Teams.
- Wyświetlać szczegóły dotyczące kontaktów, historii interakcji oraz innych danych, takich jak zaległe płatności czy otwarte dokumenty.
Warunki wstępne
- Użytkownik posiada dostęp do aplikacji Teams.
- Użytkownik zainstalował aplikację Business Central w Teams. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Instalacja aplikacji Business Central dla Microsoft Teams
- Użytkownik posiada konto Business Central z dostępem do kontaktów co najmniej jednej firmy.
Uwaga
Niezależnie od tego, czy użytkownik wyszukuje w polu polecenia lub polu redagowania wiadomości, może zostać poproszony o zalogowanie się lub konfigurację aplikacji, przy pierwszym użyciu. Ten krok jest wymagany, aby wyszukiwać kontakty we właściwej firmie w Business Central. Dodatkowe informacje na temat konfiguracji aplikacji w celu wyboru firmy zamieszczono w artykuleZmiana firmy i innych ustawień w Teams.
Wyszukiwanie kontaktów z pola polecenia
Pole polecenia znajduje się w górnej części każdego ekranu w Teams. Pozwala ono na wyszukiwanie informacji, podejmowanie szybkich działań lub uruchamianie aplikacji, takich jak Business Central. Wyszukiwanie z pola polecenia dobrze sprawdza się w celu szybkiego wyszukania kontaktów i powiązanych danych dla własnego użytku. Na przykład, w celu wyszukania adresu e-mail dostawcy, aby zaplanować spotkanie w kalendarzu lub znalezienia historii interakcji ze spotkania z klientem, należy:
W polu polecenia wprowadzić @Business Central, następnie wybrać aplikację Business Central z wyników wyszukiwania.
Zacząć wpisywać wyszukiwaną frazę, taką jak imię, adres czy numer telefonu, w polu Business Central.
Wyniki wyszukiwania pojawią się w trakcie wpisywania.
Wybrać kontakt z wyników wyszukiwania.
Kartoteka kontaktu pojawi się poniżej pola polecenia.
Aby dodać kartotekę kontaktu do konwersacji należy przejść do górnego prawego rogu kartoteki, wybrać ... (Więcej opcji) > Kopiuj. Następnie, należy wkleić skopiowaną kartotekę w polu redagowania wiadomości w konwersacji.
Dodatkowe informacje na temat pola polecenia w Teams zamieszczono w artykule Microsoft Teams - Użycie pola polecenia.
Wyszukiwanie kontaktów z pola redagowania wiadomości
Zaletą użycia pola redagowania wiadomości jest możliwość dodawania kontaktów bezpośrednio do konwersacji, do wglądu innych. Aby to zrobić, należy:
Wybrać ikonę Business Central znajdującą się poniżej pola redagowania wiadomości, aby uruchomić aplikację.
Jeśli ikona Business Central nie jest widoczna w tym miejscu, należy wybrać ... (Rozszerzenia obsługi wiadomości).
Zacząć wpisywać wyszukiwaną frazę, taką jak imię, adres czy numer telefonu, w polu Business Central.
Wyniki wyszukiwania pojawią się w trakcie wpisywania.
Wybrać kontakt z wyników wyszukiwania.
Kartoteka kontaktu pojawi się w polu redagowana wiadomości.
Uwaga
Kartoteka kontaktu nie jest wysyłana do wglądu innym uczestnikom konwersacji od razu po wybraniu, co daje możliwość przeglądu jej zawartości i dodania tekstu przed załącznikiem, lub po. Następnie, można udostępnić wiadomość w czacie.
Istnieje także drugi sposób
- Zamiast wyboru ikony Business Central można wprowadzić @Business Central bezpośrednio w polu redagowania wiadomości.
- Następnie, należy wprowadzić wyszukiwane frazy w polu.
- Na końcu, należy wybrać kontakt przy użyciu klawiszy strzałek góra/dół oraz nacisnąć klawisz Enter.
Wyświetlanie szczegółów kartotek
Kartoteka kontaktu w Teams umożliwia szybki wgląd w nabywców, dostawców lub kontakty. Kartoteka jest interaktywna, co oznacza, że pozwala na wyświetlanie większej ilości informacji, a nawet na modyfikację kontaktu przy użyciu przycisków Szczegóły lub Pokaż w nowym oknie.
Przycisk Szczegóły otwiera okno wewnątrz aplikacji Teams, które wyświetla więcej informacji o kontakcie, ale mniej niż można znaleźć w Business Central. Aby uzyskać dostęp do wszystkich informacji o kontakcie w Business Central należy wybrać Pokaż w nowym oknie.
Kartoteka kontaktu działa na takiej samej zasadzie jak kartoteki rekordów, takie jak zapasy, nabywcy lub zamówienia sprzedaży. Dodatkowe informacje na temat kartotek zamieszczono w sekcji Wyświetlanie szczegółów kartotek.
Uwaga
Wszyscy uczestnicy konwersacji w Teams będą mogli wyświetlać kartoteki kontaktów Business Central udostępnione w konwersacji. Jednak aby uzyskać szczegóły na temat rekordów, przy użyciu opcji Szczegóły lub Pokaż w nowym oknie w kartotece będą musieli uzyskać dostęp do Business Central. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Zarządzanie integracją Microsoft Teams.
Zobacz też
Przegląd integracji Business Central i Microsoft Teams
Instalacja aplikacji Business Central dla Microsoft Teams
Microsoft Teams - często zadawane pytania
Zmiana firmy i innych ustawień w Microsoft Teams
Udostępnianie rekordów w Microsoft Teams
Microsoft Teams - rozwiązywanie problemów
Programowanie integracji z Microsoft Teams