Udostępnianie rekordów i łączy do strony w Microsoft Teams
DOTYCZY: Business Central online
W Business Central istnieje kilka sposobów na udostępnianie danych z Business Central bezpośrednio w konwersacji w Microsoft Teams:
- Użytkownicy mają możliwość dołączenia interaktywnej kartoteki rekordu Business Central do konwersacji w Microsoft Teams z poziomu aplikacji Business Central zainstalowanej w Teams.
Bez względu na to, czy użytkownik zainstalował aplikację Business Central, może on udostępnić łącze ze strony Business Central w konwersacji w programie Microsoft Teams.
W poniższym artykule zawarto szczegółowe instrukcje opisujące wykonanie tego działania.
Dodanie i wyświetlanie kartoteki Business Central w konwersacji w Teams
Aplikacja Business Central dla Teams umożliwia kopiowanie łącza rekordu w Business Central, na przykład zamówienia sprzedaży nabywcy i wklejenie go w konwersacji Teams. Aplikacja łączy Microsoft Teams z danymi biznesowymi użytkownika w Business Central. Następnie, aplikacja rozwinie łącze w kompaktową interaktywną kartotekę, która wyświetli informacje na temat rekordu. Wyświetlanie szczegółów dotyczących rekordu, edycję danych i podejmowanie działań bez konieczności opuszczania aplikacji MS Teams.
Warunki wstępne
- Użytkownik posiada dostęp do Microsoft Teams.
- Aplikacja Business Central została zainstalowana w Teams. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Instalacja aplikacji Business Central dla Microsoft Teams
Uwaga
Wszyscy uczestnicy konwersacji w Microsoft Teams będą mieli możliwość przeglądu kartoteki rekordów Business Central udostępnionych w konwersacji. Aby wyświetlać dodatkowe szczegóły dotyczące rekordów przy użyciu przycisków Szczegóły lub Otwórz w nowym oknie na karcie, wymagany jest dostęp do Business Central. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Zarządzanie integracją Microsoft Teams z Business Central.
Dodanie karty Business Central do konwersacji w Teams
Zaloguj się do Business Central w przeglądarce.
Otwórz rekord, który chcesz udostępnić.
Aplikacja umożliwia wyświetlenie kartoteki dla prawie każdego typu strony w Business Central, jednak aby jak najlepiej wykorzystać jej możliwości warto wybierać strony wyświetlające pojedyncze rekordy, takie jak zapas, nabywca lub zamówienie sprzedaży.
Skopiuj łącze do strony.
Łącze można skopiować na dwa sposoby. Najłatwiejszym sposobem jest wybranie opcji Udostępnij
> Kopiuj łącze. Alternatywnie, można skopiować adres URL z pola adresu przeglądarki.
Przejdź do aplikacji Teams i rozpocznij konwersację. Może to być czat z jedną osobą, grupą osób lub kanał grupowy.
Wklej adres URL w polu komunikatu, w którym redaguje się wiadomości.
Porada
Komunikat Business Central wyświetli podgląd tego łącza. oznacza, że użytkownik nie zainstalował aplikacji Business Central dla Teams. Aby zainstalować aplikację, należy wybrać opcję Pokaż podgląd i postępować zgodnie z instrukcjami.
Uwaga
W zależności od wersji Business Central, przy pierwszej próbie wklejenia łącza w konwersacji, aplikacja może wymagać zalogowania się do Business Central i wyrażenia zgody na pobieranie danych. Wystarczy postępować zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie. Ten krok należy wykonać tylko raz.
- Zaczekaj aż zostanie wygenerowana kartoteka w polu redagowania wiadomości.
- Kiedy pojawi się kartoteka, zweryfikuj jej zawartość pod kątem danych wrażliwych przed wysłaniem wiadomości. Ten krok jest istotny, ponieważ po wysłaniu wiadomości wszyscy uczestnicy konwersacji będą mogli zobaczyć kartotekę.
- Po akceptacji kartoteki, wybierz Wyślij aby udostępnić ją w konwersacji.
Porada
Można usunąć adres URL z wiadomości po pojawieniu się kartoteki w polu, ale przed wybraniem opcji Wyślij. 9. Aby wyświetlić więcej szczegółów lub wprowadzić zmiany w rekordzie pokazanym w kartotece, wybierz Szczegóły. Dodatkowe informacje zamieszczono w następnej sekcji.
Wyświetlanie szczegółów kartotek
Wszyscy uczestnicy konwersacji posiadający odpowiednie uprawnienia mogą wyświetlać Szczegóły i otwierać okno pokazujące więcej szczegółów dotyczących rekordu oraz wprowadzać w nim zmiany, po przesłaniu kartoteki w konwersacji. Status użytkownika, wysyłającego lub odbierającego kartotekę, nie wpływa na możliwość wyświetlania tej opcji. Funkcja Szczegóły jest szczególnie przydatna dla użytkowników odbierających wiadomość, ponieważ udostępnia zwięzłe, sprofilowane informacje na temat rekordu.
Okno szczegółów jest podobne do okna dostępnego w Business Central, ale jego głównym elementem jest strona lub rekord kartoteki. Po zakończeniu przeglądania i wprowadzania zmian należy zamknąć okno, aby wrócić do konwersacji w Teams.
Warto pamiętać o kilku poniższych szczegółach podczas pracy ze szczegółami kartotek:
- Użytkownicy, którzy będą wyświetlać szczegóły kartotek, muszą posiadać odpowiednie uprawnienia do stron i ich danych w Business Central.
- Zmiany na kartach konwersacji w Teams nie są automatycznie aktualizowane. Wszelkie zmiany zapisywane dla rekordu w oknie szczegółów są zapisywane w Business Central. Jednak karty w Teams nie będą pokazywały zmian konwersji, dopóki użytkownik nie wklei ponownie łącza.
Dodatkowe informacje na temat pracy z kartami i szczegółami kart zamieszczono w sekcji Microsoft Teams - często zadawane pytania.
Udostępnianie łącza do strony z Business Central do Teams
Wysyłanie łączy do stron do adresatów w konwersacji Teams jest możliwe bezpośrednio z większości stron kolekcji, takich jak strona Zapasy oraz stron szczegółów, na przykład kartoteki Zapasy. Na przykład, użytkownik udostępnia łącze do filtrowanego widoku rekordów. Następnie, adresaci mogą wybrać łącze, aby otworzyć stronę w Business Central.
Warunki wstępne
Użytkownik posiada dostęp do Microsoft Teams.
(Opcjonalny) Aplikacja Business Central została zainstalowana w Teams.
Po pomyślnej instalacji aplikacji, do wysyłanych wiadomości, które zawierają łącza, zostaną dodane kompaktowe kartoteki stron. Dodatkowe informacje na temat instalacji aplikacji zamieszczono w artykule Instalacja aplikacji Business Central dla Microsoft Teams.
Udostępnianie łączy
Otwórz stronę, którą chcesz udostępnić w Business Central.
Wybierz ikonę
, a następnie Współdziel z Teams, znajdujące się u góry strony.
Zaloguj się do Teams przy pomocy swojej nazwy użytkownika i hasła, jeśli to konieczne.
Wprowadź nazwę osoby, grupy lub kanału, do którego chcesz wysłać wiadomość, na stronie Współdziel w Teams.
Pole komunikatu zawiera łącze do strony. Jeśli aplikacja Business Central została zainstalowana w Microsoft Teams, w polu wiadomości pojawi się także kartoteka załączonego rekordu lub strony.
Więcej informacji można dodać po wybraniu opcji Udostępnij.
Łącze zostało udostępnione. Aby przejść do konwersacji, należy wybrać Przejdź do Teams.
Zobacz też
Przegląd integracji Business Central
Instalacja aplikacji Business Central dla Microsoft Teams
Microsoft Teams - często zadawane pytania
Wyszukiwanie nabywców, dostawców i innych kontaktów w Microsoft Teams
Zmiana firmy i innych ustawień
Integracja Teams - rozwiązywanie problemów
Programowanie integracji z Microsoft Teams