Udostępnianie rekordów Business Central w Microsoft Teams
DOTYCZY: Business Central online
Business Central oferuje aplikację, która łączy Microsoft Teams z danymi biznesowymi w Business Central, co pozwala na sprawne udostępnianie szczegółów wszystkim członkom zespołu i szybsze odpowiadanie na zapytania. Poniższy artykuł wyjaśnia sposób udostępniania rekordów Business Central, takich jak nabywcy, zamówienia sprzedaży lub faktury, współpracownikom biorącym udział w konwersacji w aplikacji Teams.
Przegląd
Aplikacja Business Central umożliwia:
- Kopiowanie łącza do dowolnego rekordu Business Central i wklejanie go w konwersacji w MS Teams, aby udostępnić współpracownikom. Następnie, aplikacja rozwinie łącze w kompaktową, interaktywną kartotekę, która wyświetli informacje na temat rekordu.
- Wyświetlanie szczegółów dotyczących rekordu, edycję danych i podejmowanie działań bez konieczności opuszczania aplikacji MS Teams.
Warunki wstępne
- Użytkownik posiada dostęp do Microsoft Teams.
- Aplikacja Business Central została zainstalowana w Teams. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Instalacja aplikacji Business Central dla Microsoft Teams
NOTE
Wszyscy uczestnicy konwersacji w Microsoft Teams będą mieli możliwość przeglądu kartoteki rekordów Business Central udostępnionych w konwersacji. Aby wyświetlać dodatkowe szczegóły dotyczące rekordów przy użyciu przycisków Szczegóły lub Otwórz w nowym oknie na karcie, wymagany jest dostęp do Business Central. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Zarządzanie integracją Microsoft Teams.
Dodanie karty Business Central do konwersacji w Teams
Zaloguj się do Business Central w przeglądarce.
Otwórz rekord, który chcesz udostępnić.
Aplikacja została zaprojektowana w taki sposób aby wyświetlać strony typu kartoteki z Business Central. Dlatego, należy otworzyć pojedynczy rekord, taki jak zapas, nabywca lub zamówienie sprzedaży. Nie można używać tej opcji w widoku głównym użytkownika, który wyświetla wiele rekordów na liście.
Skopiuj adres URL z pola adresu przeglądarki.
Przejdź do aplikacji Teams i rozpocznij konwersację. Może to być czat z jedną osobą, grupą osób lub kanał grupowy.
Wklej adres URL w polu komunikatu, w którym redaguje się wiadomości.
Przy pierwszej próbie wklejenia łącza w konwersacji, aplikacja może wymagać zalogowania się do Business Central i wyrażenia zgody na pobieranie danych. Należy postępować zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.
NOTE
Ten krok będzie wymagany tylko raz.
Zaczekaj aż zostanie wygenerowana kartoteka w polu redagowania wiadomości.
Kiedy pojawi się kartoteka, zweryfikuj jej zawartość pod kątem danych wrażliwych przed wysłaniem wiadomości. Ten krok jest istotny, ponieważ po wysłaniu wiadomości wszyscy uczestnicy konwersacji będą mogli zobaczyć kartotekę.
Po akceptacji kartoteki, wybierz Wyślij aby udostępnić ją w konwersacji.
TIP
Można usunąć adres URL z wiadomości po pojawieniu się kartoteki w polu, ale przed wybraniem opcji Wyślij.
Aby wyświetlić więcej szczegółów lub wprowadzić zmiany w rekordzie pokazanym w kartotece, wybierz Szczegóły. Dodatkowe informacje zamieszczono w następnej sekcji.
Wyświetlanie szczegółów kartotek
Wszyscy uczestnicy konwersacji posiadający odpowiednie uprawnienia mogą wyświetlać Szczegóły i otwierać okno pokazujące więcej szczegółów dotyczących rekordu oraz wprowadzać w nim zmiany, po przesłaniu kartoteki w konwersacji. Status użytkownika, wysyłającego lub odbierającego kartotekę, nie wpływa na możliwość wyświetlania tej opcji. Funkcja Szczegóły jest szczególnie przydatna dla użytkowników odbierających wiadomość, ponieważ udostępnia zwięzłe, sprofilowane informacje na temat rekordu, w przeciwieństwie do konieczności skanowania całego rekordu.
Okno Szczegóły jest podobne do tego w rekordzie Business Central, ale zostało nieznacznie przycięte w MS Teams. Po zakończeniu przeglądania i wprowadzania zmian należy zamknąć okno, aby wrócić do konwersacji w Teams.
Warto pamiętać o kilku poniższych szczegółach podczas pracy ze szczegółami kartotek:
- Użytkownicy, którzy będą wyświetlać szczegóły kartotek, muszą posiadać odpowiednie uprawnienia do stron i ich danych w Business Central.
- Zmiany na kartach konwersacji w Teams nie są automatycznie aktualizowane. Wszelkie zmiany zapisywane dla rekordu w oknie szczegółów są zapisywane w Business Central. Jednak karty w Teams nie będą pokazywały zmian konwersji, dopóki użytkownik nie wklei ponownie łącza.
Dodatkowe informacje na temat pracy z kartami i szczegółami kart zamieszczono w sekcji Microsoft Teams - często zadawane pytania.
Zobacz też
Przegląd integracji Business Central i Microsoft Teams
Instalacja aplikacji Business Central dla Microsoft Teams
Microsoft Teams - często zadawane pytania
Wyszukiwanie nabywców, dostawców i innych kontaktów w Microsoft Teams
Zmiana firmy i innych ustawień w Microsoft Teams
Microsoft Teams - rozwiązywanie problemów
Programowanie integracji z Microsoft Teams