Zarządzanie integracją Microsoft Teams z Business Central
DOTYCZY: Business Central online
W artykule opisano informacje na temat identyfikowania i naprawiania problemów, które można napotkać używając Microsoft Teams z Business Central jako zwykły użytkownik lub administrator.
Łącze logowania nie działa
Jeśli łącze logowania do aplikacji Business Central dla Teams nie reaguje podczas próby zalogowania natychmiast po instalacji aplikacji, może to oznaczać, że aplikacja nie zakończyła w pełni instalacji. Aby spróbować naprawić problem, należy wylogować się z klienta Teams, a następnie zalogować się ponownie.
Strona Ustawienia jest pusta
Aby móc zobaczyć swoje ustawienia należy się wpierw zalogować. Aby zalogować się w aplikacji należy wkleić łącze do rekordu Business Central lub spróbować wyszukać kontakty. Obie akcje powodują uruchomienie interfejsu logowania, który pozwala rozpocząć korzystanie ze strony Ustawienia.
Zmiana firmy nie zadziałała
Po zmianie firmy na stronie Ustawienia można zauważyć, że rozwinięcie pola poleceń nadal wskazuje wyszukiwanie w poprzedniej firmie. Problem pojawia się, gdy strona Ustawienia zostanie otwarta bezpośrednio z pola poleceń. W takim przypadku, zmiana firmy zakończyła się powodzeniem, a wyszukiwanie będzie się odbywać w zmienionej firmie. Problem polega na tym, że rozwinięcie pola poleceń nie zostało jeszcze zaktualizowane. Aby rozwinięcie poprawnie odzwierciedlało firmę, w której odbywa się wyszukiwanie, należy zamknąć lub odpiąć Business Central od pola poleceń, a następnie ponownie otworzyć aplikację.
Podczas wyszukiwania kontaktów pojawia się błąd „Coś poszło nie tak"
Błąd może pojawić się podczas wyszukiwania w firmie, która nie została zainicjowana lub nie reaguje. Na przykład, nie można wyszukiwać w próbnej firmie, która nie zaakceptowała warunków użytkowania. Aby rozwiązać ten problem, należy spróbować zalogować się w kliencie sieci Web Business Central i zareagować lub odrzucić wszystkie początkowe okna dialogowe, które się pojawią.
Podczas wyszukiwania kontaktów pojawił się błąd „Nie można znaleźć API kontaktu/podsumowania kontaktu”
Problem może być spowodowany dostosowaniami lub rozwiązaniami branżowymi, które mają wpływ lub edytują Business Central, lub nie zapewniają API kontaktu lub podsumowania kontaktu. Jeśli problem będzie się utrzymywał, należy skontaktować się z administratorem lub partnerem zapewniającym wsparcie.
Żaden z linków nie rozwija się do formatu karty
Jeśli pojawi się ten problem można spróbować następujących rozwiązań:
Po pierwsze upewnij się, że aplikacja Business Central dla Teams jest zainstalowana.
Aby sprawdzić, zaloguj się w aplikacji klasycznej Teams lub w Teams w przeglądarce. Następnie, po lewej, wybierz Aplikacje, i wyszukaj Business Central. Po znalezieniu aplikacji Business Central, wybierz ją, aby otworzyć stronę szczegółów aplikacji. Jeśli widoczny jest przycisk Dodaj aplikacja Business Central nie jest zainstalowana. Dodatkowe informacje na temat instalacji aplikacji zamieszczono w artykule Instalacja aplikacji Business Central dla Microsoft Teams.
Uwaga
Użytkownicy goście nie mogą natychmiast instalować aplikacji. Dodatkowe informacje na temat użytkowników gości zamieszczono w często zadawanych pytaniach na temat współpracy z gośćmi.
Następnie, sprawdź czy podczas logowania użyto poprawnej tożsamości.
W Teams, przejdź do dowolnego czatu i naciśnij ikonę Business Central prawym przyciskiem myszy, a następnie wybierz Ustawienia. Gdy pojawi się okno, sprawdź czy użytkownik, który jest zalogowany zgadza się z kontem wykorzystywanym do logowania w Business Central.
Upewnij się, że jednostka kodu 2718 Page Summary Provider jest opublikowana jako usługa sieci Web.
Teams łączy się z Business Central za pomocą punktu końcowego do tej jednostki kodu w usłudze Business Central. Dodatkowe informacje na temat publikowania usług sieci Web zamieszczono w artykule Publikuj usługi sieci Web.
Organizacja może ograniczyć wklejanie łączy, które rozwijają się do formatu karty. Skontaktuj się z administratorem, aby zrozumieć zasady organizacji dotyczące Teams, które mogą mieć zastosowanie w twoim przypadku.
Łącze czasami nie rozwija się do formatu karty
Łącze nie rozwinie się do formatu karty w następujących sytuacjach:
- Łącze odnosi się do strony, która (od strony technicznej) nie jest połączona z tabelą źródłową w Business Central. Można sprawdzić czy strona posiada tabelę źródłową korzystając z okienka inspekcja strony w kliencie sieci Web w Business Central. Dodatkowe informacje na temat inspekcji strony zamieszczono w artykule Inspekcja stron.
- Teams nie wspiera podglądu łączy w niektórych funkcjach. Na przykład, gdy czat zostanie otwarty w nowym oknie, użytkownik staje się gościem w nowej organizacji.
- Teams po cichu porzuca próbę wyświetlenia karty po 15 sekundach, na przykład, ze względu na problemy sieciowe.
- Teams może nie rozwinąć łącza jeśli wcześniej wklejono łącze do tego samego pola redagowania wiadomości i usunięto kartę.
Łącze musi również zawierać wszystkie niezbędne informacje, aby zlokalizować rekord i wyświetlić odpowiadającą kartę. Te informacje zawierają:
- Nazwę środowiska, uwzględniają je w ścieżce adresu URL. Jeśli nazwa środowiska nie zostanie określona, Teams założy, że użytkownik stara się dotrzeć do środowiska nazwanego „Produkcja”.
- Nazwę firmy, korzystając z parametru company=
- Identyfikator strony, korzystając z parametru page=
- Zakładka do rekordu, korzystając z parametru bookmark=
Na przykład:
https://businesscentral.dynamics.com/?environmentname=Production&company=CRONUS%20USA%2C%20Inc.&page=21&dc=0&bookmark=21%3bEgAAAAJ7BTEAMAAwADAAMA%3d%3d
Szczegóły techniczne na temat adresów URL Business Central zawarto w artykule Adres URL klienta sieci Web w sekcji pomocy dla programistów i specjalistów IT Business Central.
Okno szczegółów otwiera się, ale wyświetla błąd przed pokazaniem szczegółów
Problem może być spowodowany przez dwie rzeczy: brak uprawnień w Business Central lub ustawienia przeglądarki (podczas korzystania z Teams w przeglądarce).
Sprawdź uprawnienia w Business Central.
Aby wyświetlić szczegóły karty, Business Central sprawdza twoją licencję i uprawnienia, aby wyświetlić dany rekord i stronę w określonej firmie i środowisku. Jeśli nie posiadasz autoryzacji do którejkolwiek z tych rzeczy, w oknie szczegółów pojawią się standardowe komunikaty o błędzie Business Central.
Dodatkowe informacje o uprawnieniach zamieszczono w artykule Przypisywanie uprawnień do użytkowników i grup
Jeśli korzystasz z Teams w przeglądarce, sprawdź ustawienia przeglądarki.
- Blokowanie wyskakujących okienek w przeglądarce musi być wyłączone lub skonfigurowane tak, aby pozwolić na wyskakujące okienka z businesscentral.dynamics.com lub bc.dynamics.com. Dodatkowe informacje na temat zezwolenia na wyskakujące okienka dla Business Central zawarto w artykule Konfiguracja przeglądarki.
- Podczas pracy przeglądarka musi mieć dostęp do lokalnej pamięci przeglądarki dla plików cookies i preferencji.
- Należy unikać korzystania z przeglądania jako gość i przeglądania prywatnego, ponieważ w tych trybach, w niektórych przeglądarkach, pewna zawartość jest usuwana lub blokowana.
Dodatkowe informacje na temat minimalnych wymagań przeglądarki zamieszczono w artykule Minimalne wymagania korzystania z Business Central
Problemy z kamerą lub lokalizacją w Teams
Podczas korzystania z funkcji Business Central w oknie szczegółów, które wymaga dostępu do lokalizacji lub kamery urządzenia, należy wpierw zezwolić Teams na dostęp do tych możliwości sprzętowych.
Dla Teams w przeglądarce, należy upewnić się, że ustawienia przeglądarki pozwalają adresowi https://teams.microsoft.com na dostęp do kamery i lokalizacji.
Dla Teams na iOS lub Android, należy upewnić się, że ustawienia urządzenia pozwalają aplikacji mobilnej Teams na dostęp do kamery i lokalizacji.
Pomoc w zmianie ustawień jest dostępna w artykule Moja kamera nie działa w Teams na stronie Microsoft Support.
Aplikacja Business Central nie wspiera lokalizacji w aplikacji klasycznej Teams. Dodatkowe informacje na temat lokalizacji zamieszczono w artykule Teams - często zadawane pytania.
Niektóre przeglądarki takie jak nowy Microsoft Edge, pozwalają na wybór wykorzystywanej kamery, jeśli urządzenie wspiera wiele kamer.
Teams miesza języki podczas wyświetlania karty lub szczegółów kart
Aby karty i szczegóły kart wyświetlały konsekwentnie ten sam język w Teams, język klienta Teams oraz język wykorzystywany w kliencie sieci Web Business Central muszą być takie same.
Informacje na temat zmiany języka Teams zawarto w artykule Zmiana ustawień Teams na stronie Microsoft Support.
Informacje na temat zmiany języka w Business Central zawarto w artykule Zmiana podstawowych ustawień - Język.
Dodatkowe informacje na temat sposobu działania języka pomiędzy Teams oraz Business Central zawarto w artykule Teams - często zadawane pytania.
Zmiana wprowadzona w edytowanym polu nie została zapisana
Zmiany wprowadzane w polu w oknach szczegółów nie są automatycznie zapisywane po opuszczeniu pola. Przed zamknięciem okna po zmianie pola, należy pamiętać, aby nacisnąć klawisz Tab lub kliknąć/nacisnąć poza polem.
Nowy kafelek pojawił się w obszarze uruchamiania aplikacji. Jak go usunąć?
Po instalacji aplikacji Business Central dla Teams, podczas wyświetlania aplikacji na stronie głównej Office 365 (https://home.office.com) lub w obszarze uruchamiania aplikacji, pojawi się nowy kafelek nazwany „Business Central Teams Integration Service Connector”. Sam kafelek nie oferuje żadnej wartości i może zostać bezpiecznie ukryty.
Administrator posiadający uprawnienia administratora Azure Active Directory może ukryć kafelek wykonując następujące kroki:
- Zaloguj się w Azure Active Directory admin center.
- Wybierz Enterprise apps, a następnie wybierz Business Central Teams Integration Service Connector.
- Wybierz Właściwości, następnie ustaw przełącznik Widoczny dla użytkowników na Nie.
- Wybierz Zapisz.
Uwaga
Pojawienie się efektów zmian może zająć chwilę.
Zobacz też
Podgląd integracji Business Central i Microsoft Teams
Instalacja aplikacji Business Central dla Microsoft Teams
Wyszukiwanie nabywców, dostawców oraz innych kontaktów w Microsoft Teams
Udostępnianie rekordów w Microsoft Teams
Teams - często zadawane pytania
Zmiana firmy i innych ustawień w Teams
Programowanie integracji z Teams