W artykule opisano tylko niektóre z pytań, które mogą się pojawić podczas pracy z Teams i Business Central.
W jaki sposób zalogować się do aplikacji Business Central w Microsoft Teams?
Po zainstalowaniu aplikacji, użytkownik zostanie poproszony o zalogowanie się podczas pierwszego uruchomienia aplikacji, wklejenia łącza Business Central na czacie Teams lub po wybraniu akcji Szczegóły w kartotece w Teams. W zależności od klienta Teams, konieczne może być wprowadzenie poświadczeń, których używa sie do logowania do Business Central.
W jaki sposób wylogować się z aplikacji Business Central w Teams?
Aby wylogować się z bieżącej tożsamości użytkownika Teams używanej do nawiązania połączenia z Business Central, należy przejść do pola redagowania czatu, prawym przyciskiem myszy kliknąć znajdującą się poniżej ikonę Business Central, a następnie wybrać Ustawienia. Po pojawieniu się okna, należy sprawdzić obecnie zalogowaną tożsamość, a następnie wybrać Wyloguj się.
Czy aplikacja Teams współpracuje z wersją Business Central on-premises?
Nie. Aplikacja Business Central dla Teams współpracuje tylko z wersją Business Central online. Obecnie nie ma planów rozszerzania wsparcia dla wdrożeń Business Central wersji on-premises, chmura hybrydowa i chmura prywatna, które nie są zarządzane ani hostowane bezpośrednio przez Microsoft.
Czy aplikacja działa z wieloma firmami i środowiskami?
Tak. Aby wyszukać kontakty w innej firmie należy przejść do strony Ustawienia. Gdy aplikacja Business Central rozszerza łącze do kartoteki, łącze musi zawierać nazwę środowiska i firmy, aby aplikacja mogła dopasować rekord w odpowiedniej firmie. Można wkleić łącza do dowolnej firmy lub środowiska, do którego użytkownik posiada dostęp w organizacji lub z poziomu konta Business Central używanego do logowania. Karta będzie widoczna dla uczestników czatu. Jeśli jednak nie posiadają uprawnień do firmy lub środowiska, w których przechowywany jest rekord, nie będą mogli wyświetlić szczegółów karty.
W których krajach i regionach dostępna jest aplikacja Business Central?
Aplikacja Business Central dla Teams nie jest ograniczona przez kraj ani region. Aplikacja jest dostępna na wszystkich rynkach wspieranych przez Teams marketplace.
Czy aplikacja Business Central działa z każdą lokalizacją w Business Central?
Tak. Aplikacja powinna działać z każdą lokalną wersją Business Central, bez względu na to czy lokalizacja jest oferowana bezpośrednio poprzez Microsoft czy za pośrednictwem partnera. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Krajowa/regionalna dostępność i wspierane tłumaczenia.
Które języki są obsługiwane przez aplikację Business Central?
Język, jakiego używa się w kartach i szczegółach kart w Teams zależy od dwóch rzeczy:
- Języka aplikacji Teams, który został wybrany na stronie ustawień konta w Teams.
- Języka w Business Central, który został wybrany w kliencie sieci Web Business Central (zobacz Zmiana podstawowych ustawień - Język).
W poniższej tabeli opisano, w jaki sposób interfejs różni się dla autorów i odbiorców wiadomości, w zależności od ustawień i dostępności języka.
Kto |
Karta |
Szczegóły karty |
Autor wiadomości |
Dane wyświetlane w języku, który został wybrany w Teams. Jeżeli Business Central nie oferuje tego samego języka, karta jest wyświetlana w języku angielskim. |
Wyświetlane w języku, który został wybrany w Business Central co może dotyczyć także języków aplikacji językowych dostarczanych przez partnerów. |
Adresat wiadomości |
Dane są wyświetlane w języku autora wiadomości. |
Wyświetlane w języku, który został wybrany w Business Central. |
Lista języków obsługiwanych przez Business Central jest dostępna w artykule Obsługiwane języki.
Czy aplikacja Business Central współpracuje z rozwiązaniami branżowymi?
Tak. Ale tylko niektóre funkcje aplikacji wspierają Aplikacje osadzone:
- Aplikacja działa z łączami opartymi o wzorzec *.bc.dynamics.com, który jest zazwyczaj wykorzystywany w aplikacjach osadzonych.
- Wyszukiwanie kontaktów nie jest dostępne dla aplikacji osadzonych, które zastępują podstawową aplikację Microsoft.
Czy integracja Teams jest dostępna w kliencie sieci Web Business Central?
Obecnie, kontrolki i funkcje Teams nie są dostępne w kliencie sieci Web Business Central, ani innych wersjach klienta.
Czy Business Central współpracuje z aplikacją mobilną Teams?
Tak. Administrator może zainstalować aplikację Business Central dla wszystkich użytkowników w aplikacji klasycznej Teams lub w przeglądarce. Po zainstalowaniu, aplikacja Business Central jest automatycznie dostępna w Teams dla systemu iOS oraz Android. Urządzenie przenośne pozwala na wyświetlanie kart wysyłanych przez innych, uzyskanie dostępu do szczegółów oraz otwarcie karty w aplikacji mobilnej Business Central. Nie można wklejać łączy, które rozwijają się w karty podczas komponowania wiadomości lub wyszukiwania kontaktów. Minimalne wymagania dla aplikacji mobilnej są dostępne w artykule Minimalne wymagania dotyczące Business Central.
Czy aplikacja Business Central dla Teams jest taka sama jak aplikacja Business Central dla systemów iOS i Android?
Nie. Aplikacja dla Teams jest dodatkiem do Microsoft Teams i została zaprojektowana z myślą o wykorzystaniu jej we wspólnej pracy w programie Teams. Z drugiej strony, aplikacja mobilna Business Central dostarcza rozbudowany interfejs do pracy z danymi Business Central na urządzeniach przenośnych.
Podczas pracy na urządzeniu przenośnym zaleca się zainstalowanie zarówno aplikacji mobilnej jak i aplikacji dla programu Teams, aby uzyskać jak najwięcej korzyści w pracy z Business Central. Zainstalowanie obu aplikacji pozwala na wybór akcji Otwórz w nowym oknie w karcie w Teams, aby otworzyć szczegóły karty w aplikacji mobilnej Business Central. Dodatkowe informacje na temat instalacji Business Central oraz aplikacji mobilnej Teams zamieszczono w artykułach:
Czy aplikacja Business Central działa we wszystkich wersjach klienta Teams?
Nie. Aplikacja Business Central dla Teams nie jest obsługiwana jeśli program został zainstalowany jako pakiet dla macOS lub Linux. Na tych platformach dostęp do Teams można uzyskać za pomocą obsługiwanej przeglądarki.
Minimalne wymagania dla Business Central zamieszczono w artykule Minimalne wymagania dotyczące Business Central.
Dodatkowe informacje na temat wyboru wersji klienta Teams oraz sposobu instalacji są dostępne w dokumentacji Teams, w artykule Pozyskiwanie klientów dla Microsoft Teams.
Która wersja klienta Teams jest najlepsza do pracy z Business Central?
Istnieją tylko małe różnice i ograniczenia między wersjami klientów Teams, które mogą wpływać na wrażenia użytkownika podczas pracy z aplikacją Business Central dla Teams. Podczas wyboru klienta Teams warto rozważyć następujące kwestie:
- Aparat i lokalizacja nie są dostępne w oknie szczegółów w wersji desktopowej aplikacji Teams.
- Nie można aktywować numerów telefonu w oknie szczegółów w aplikacjach Teams dla iOS, Teams dla Android ani przeglądarkowej wersji Teams.
- Korzystanie z Microsoft Edge podczas pracy w przeglądarkowej wersji Teams pozwala na łatwe przełączanie się pomiędzy wieloma tożsamościami i kontami podczas logowania się w Teams z różnych profili. Więcej informacji na temat korzystania z profili w Microsoft Edge zamieszczono w artykule Logowanie i tworzenie wielu profili w przeglądarce Microsoft Edge na portalu pomocy technicznej Microsoft.
Jaki jest najlepszy sposób na przedstawienie możliwości Business Central i Microsoft Teams potencjalnemu klientowi?
Dystrybutorzy powinni posiadać środowisko, które można pokazać potencjalnemu klientowi w ramach prezentacji przedsprzedażowej. Aby uniknąć ingerencji w firmową aplikację Microsoft Teams, na stronie https://aka.ms/CDX można skorzystać z testowego konta Microsoft 365. Konto zapewnia pełną kontrolę niezależnej organizacji Azure, które zawiera aplikacje Microsoft Teams oraz Business Central. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Przygotowywanie środowisk demonstracyjnych Dynamics 365 Business Central.
Czy aplikacja Business Central dla Teams obsługuje dostosowania i personalizacje?
Aplikacja Business Central dla Teams może wyświetlać karty dla łącz do stron nabywców i tabel w Business Central, takich jak strony i tabele pochodzące z niestandardowych rozszerzeń lub z AppSource.
Dostosowania Business Central zainstalowane w danej organizacji również mogą wpływać na pola wyświetlane w karcie w Teams. Karty nie uwzględniają dostosowań dla danej roli ani personalizacji użytkownika. Jednak okno szczegółów kartoteki wyświetla szczegóły rekordów w taki sam sposób jak w Business Central, uwzględniając wszystkie rozszerzenia, dostosowania roli oraz personalizację użytkownika.
Podczas wyszukiwania kontaktów, pola dopasowane w tabeli Kontakty i pola wyświetlone w wynikach wyszukiwania nie uwzględniają dostosowań ani personalizacji.
W jaki sposób uprawnienia wymagane przez aplikację wpływają na prywatność?
Przed instalacją aplikacji Business Central dla Teams, można sprawdzić minimalne uprawnienia wymagane do funkcjonowania aplikacji. Użytkownik instalujący aplikację zgadza się, aby aplikacja otrzymywała wiadomości i dane wprowadzane przez użytkownika, jednocześnie aplikacja Teams posiada uprawnienia do przechowywania i przetwarzania tych wiadomości.
Dodatkowo, niektóre funkcje Business Central wymagają otwierania zewnętrznych łączy lub dostępu do aparatu lub lokalizacji geograficznej. Na przykład, aby zrobić zdjęcie faktury zakupu w celu dalszego przetwarzania. Aplikacja Business Central nie korzysta z tych możliwości bez pozwolenia i są one wykorzystywane przez określone funkcje w oknie Szczegóły. Korzystając po raz pierwszy z danej funkcji, w Teams wyświetli się okno dialogowe, w którym pojawi się prośba o udzielenie dostępu do wymaganych możliwości sprzętowych.
W wersji desktopowej Teams, sprawdzanie i korekta uprawnień aplikacji odbywa się w oknie Ustawienia. Wybierz zdjęcie profilowe w górnej części aplikacji, wybierz Ustawienia > Uprawnienia aplikacji, a następnie wybierz aplikację Business Central.
Dla Teams w przeglądarce i Teams dla systemów iOS i Android uprawnienia mogą zostać wyświetlone lub skorygowane w ustawieniach przeglądarki lub urządzenia.
Uwaga
To, które funkcje Business Central wymagają uprawnień zależy od zainstalowanych aplikacji i dostosowań wdrożonych w środowisku Business Central, z którym łączy się użytkownik.
Informacje na temat prywatności i tego, w jaki sposób Microsoft przetwarza dane użytkowników zamieszczono w artykule Zasady zachowania poufności informacji Microsoft.
Informacje na temat bezpieczeństwa danych w danej organizacji są dostępne u administratora.
W jaki sposób odinstalować aplikację Business Central w Teams?
Aby usunąć aplikację, którą zainstalowano samodzielnie, należy przejść do dowolnego okna redagowania czatu, znaleźć ikonę Business Central poniżej, nacisnąć ją prawym przyciskiem i wybrać opcję Odinstaluj.
Czy Microsoft będzie kontynuował ulepszanie aplikacji Business Central dla Teams?
W Microsoft stale słuchamy opinii naszej zróżnicowanej społeczności użytkowników i działamy zgodnie z najważniejszymi sugestiami. Informacje na temat najnowszych aktualizacji aplikacji Business Central dla Teams zamieszczono w artykule Plan wydań Dynamics 365.
Aby uczestniczyć w ulepszaniu aplikacji Teams lub zgłosić pomysł, który pomoże ułatwić pracę lub współpracę w Teams, można to zrobić poprzez przesłanie pomysłu lub zagłosowanie na pomysł już istniejący na stronie https://aka.ms/BusinessCentralIdeas.
W których tabelach wyszukuje aplikacja?
Podczas wyszukiwania kontaktów w aplikacji Business Central dla Teams, wyszukiwane terminy są dopasowywane do rekordów w tabeli Kontakty w Business Central.
Które pola w tabeli kontakty mogą zostać przeszukane?
Podczas wpisywania wyszukiwanych terminów, terminy są dopasowywane do większości pól w tabeli Kontakty. Pola obejmują na przykład, pola Nr, Nazwa, Adres, Nr telefonu lub Nr telefonu komórkowego oraz E-mail.
Wyszukiwane terminy nie są dopasowywane do żadnych pól niestandardowych dodanych do tabeli Kontakty za pomocą aplikacji i rozszerzeń.
Czy wyniki wyszukiwania uwzględniają firmy oraz osoby?
Tak. Business Central przechowuje kontakty dwóch typów Firma oraz Osoba, gdzie jedna lub więcej osób może być powiązana z firmą. W wynikach wyszukiwania firmy i osoby mają różne ikony.
Czy w wynikach pojawiają się kontakty dowolnego rodzaju współpracy?
Tak. Niektóre kontakty mogą reprezentować nabywców lub dostawców lub obie grupy. Inne kontakty bez zdefiniowanego rodzaju współpracy reprezentują zazwyczaj potencjalnych klientów. Kontakty o innych rodzajach współpracy, w tym dowolne niestandardowe rodzaje współpracy, które zostały skonfigurowane w Business Central zostaną także wyświetlone w wynikach wyszukiwania.
Czy można podejrzeć szczegóły kontaktu podczas spotkania?
Tak. Podczas spotkania można podejrzeć informacje o kontakcie, historię interakcji oraz dokumenty powiązane dla nabywcy lub dostawcy, bez potrzeby opuszczania Teams.
Co więcej, szczegóły kontaktu mogą zostać wyszukane z dowolnego miejsca w Teams przy użyciu pola poleceń. Można, na przykład, wyszukać szczegóły kontaktu z kalendarza Teams, aby pomóc w planowaniu spotkań.
W jaki sposób wyświetlić ostatnie interakcje z kontaktem?
W oknie szczegółów kontaktów wyświetlone zostaną zapisy dziennika interakcji. Zapisy dziennika interakcji wyświetlają historię interakcji organizacji z określonym kontaktem. Interakcje mogą uwzględniać wymienione wiadomości e-mail, odebrane połączenia lub wysłane dokumenty.
Aby interakcje były wyświetlane w Business Central należy skonfigurować śledzenie interakcji. Dodatkowe informacje na temat rejestrowania interakcji zamieszczono w artykule Rejestrowanie interakcji z kontaktami.
W jaki sposób można zarejestrować połączenie lub spotkanie Teams jako interakcję?
W oknie szczegółów kontaktu należy znaleźć akcję Tworzenie interakcji i wybrać wychodzące lub przychodzące połączenia jako szablony interakcji. Można również utworzyć własne szablony interakcji specjalnie do wykorzystania w konwersacji Teams.
Czy można zadzwonić do kontaktu z aplikacji Business Central w Teams?
Integracja Business Central i Teams posiada ograniczone możliwości dzwonienia. Nie można wykonać połączenia VOIP bezpośrednio z kartoteki kontaktu lub okna szczegółów kontaktów. Jednak wyświetlając szczegóły kontaktów w wersji desktopowej Teams, można zaznaczyć pole numeru telefonu, aby wybrać numer i rozpocząć połączenie, jeśli Teams jest domyślną aplikacją do wybierania numerów. Aby wybrać numery telefonów stacjonarnych lub numery komórkowe za pomocą PSTN, tradycyjnego systemu telefonicznego, Teams wymaga zainstalowanej aplikacji Microsoft 365 Business Voice. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Co to jest Microsoft 365 Business Voice.
W jaki sposób wyświetlić ostatnie dokumenty dla danego nabywcy lub dostawcy?
Business Central odnosi się zazwyczaj do kontaktu z rekordem nabywcy lub dostawcy, który jest powiązany z rekordami transakcji biznesowych, takimi jak oferty sprzedaży lub faktury zakupu. Aby wyświetlić powiązane dokumenty kontaktu, należy przejść do okna szczegółów danego kontaktu, wybrać wartość pola Rodzaj współpracy lub skorzystać z akcji, aby przejść do powiązanego nabywcy lub dostawcy. Na stronie nabywcy lub dostawcy należy rozwinąć okienko pola informacji, aby wyświetlić szczegółowe statystyki różnych dokumentów. Interfejs może różnić się w zależności od dostosowań i personalizacji.
W jaki sposób można wyszukać kontakty przy użyciu znaków specjalnych?
Kryteria wyszukiwania mogą składać się z prawie wszystkich znaków unicode. Jednak Business Central rezerwuje następujące symbole dla innych zastosowań: =,.,***** i @. Wykorzystanie tych symboli w kryteriach wyszukiwania może nie zwrócić oczekiwanych wyników. Jeśli wyszukiwanie nie zwraca oczekiwanych wyników, należy ograniczyć symbole w terminach wyszukiwania pojedynczymi cudzysłowami na przykład Contoso'='2.
W jaki sposób można wyszukać kontakty w innej firmie?
Aplikacja Business Central dla Teams pozwala na wyszukiwanie nabywców, dostawców oraz innych kontaktów w jednej firmie jednocześnie.
Aby wyszukać kontakty przechowywane w innej firmie Business Central , należy otworzyć Ustawienia, a następnie zmienić środowisko i firmę.
Czy kontakty Business Central różnią się od kontaktów Teams, które są przechowywane na stronie kontaktów?
Tak. Kontakty przechowywane w Business Central reprezentują kontakty biznesowe dostępne w danej organizacji. To kontakty, z którymi nawiązano jasno określony rodzaj współpracy lub kontakty reprezentujące potencjalnych klientów. Kontakty te są zazwyczaj kontaktami zewnętrznymi. Dla porównania, kontakty wyświetlane na liście kontaktów w aplikacji Teams, na stronie Rozmowy są kontaktami osobistymi. Kontakty te nie muszą być współdzielone z innymi użytkownikami w organizacji i reprezentują zazwyczaj wewnętrzne kontakty organizacji.
Czy Business Central wykonuje synchronizację kontaktów z Teams?
Nie. Kontakty przechowywane w Business Central pozostają rozdzielone od kontaktów przechowywanych w Teams.
Nie ma obecnie planów, aby synchronizować ze sobą obie listy.
Jaka jest minimalna wersja Business Central wymagana do wyszukiwania kontaktów?
Wyszukiwanie kontaktów wymaga zainstalowania co najmniej wersji 1.0.4 aplikacji Business Central dla Teams, oraz połączenia środowisk Business Central co najmniej wersji 18 lub nowszych.
Czy wyszukiwanie działa na urządzeniach przenośnych?
Wyszukiwanie kontaktów nie jest obecnie dostępne w Teams dla systemu iOS ani Teams dla systemu Android.
Jakie uprawnienia są wymagane do wyszukiwania kontaktów?
Do wyszukiwania kontaktów wymagane są uprawnienia na poziomie obiektu do tabeli Kontakty w przeszukiwanej firmie Business Central. Aby wyświetlić okno szczegółów kontaktu, wymaga się co najmniej uprawnienia do odczytu strony Kontakt w firmie Business Central oraz wszystkich innych powiązanych obiektach.
Czy administrator delegowany może korzystać z funkcji wyszukiwania kontaktów?
Tak. Użytkownicy posiadający rolę administratora delegowanego w organizacji również mogą wyszukiwać kontakty oraz wyświetlać szczegóły kontaktów.
Czy limity API mają wpływ na wyszukiwanie kontaktów?
Tak. Wyszukiwanie kontaktów w Teams opiera się o interfejs API Business Central v2.0 i podlega wszelkim limitom API, które zarządzają użyciem. Dodatkowe informacje na temat limitów zamieszczono w artykule Bieżące limity API.
Dlaczego czasami pojawia się prośba o skonfigurowanie aplikacji?
Po zalogowaniu w aplikacji Business Central dla Teams po raz pierwszy, aplikacja próbuje określić preferowaną firmę w Business Central. Jeśli aplikacja nie może określić firmy, konieczne może być przejście do strony Ustawienia, aby wybrać firmę, w której ma być wykonywane wyszukiwanie. Taka sytuacja może zdarzyć się, jeśli użytkownik posiada dostęp do wielu firm w różnych środowiskach organizacji. W takim przypadku, przed rozpoczęciem wyszukiwania należy wybrać firmę.
Aplikacja może poprosić także o odwiedzenie strony Ustawienia, jeśli użytkownik nie posiada subskrypcji Business Central, nie istnieją żadne środowiska Business Central lub konto nie posiada licencji Business Central.
Chciałbym wyszukać zapasy lub rekordy z innych tabel. Czy można to zrobić w Teams?
Wyszukiwanie w innych tabelach nie jest obecnie możliwe. Aplikacja Business Central dla Teams wyszukuje tylko na liście kontaktów Business Central, która może zawierać dostawców, nabywców oraz inne kontakty.
Aby rozszerzyć możliwości wyszukiwania o nowe tabele, zaleca się dodanie pomysłu lub zagłosowanie na istniejący pomysł na stronie https://aka.ms/BusinessCentralIdeas.
Jakie typu łączy są obsługiwane przez aplikację?
Aplikacja Business Central dla Teams działa z większością łączy klienta sieci Web Business Central. Gdy łącze odnosi się do pojedynczego rekordu na stronie, kartoteka wyświetli pola danego rekordu. Obsługiwane typy stron to:
- Strony kartotek, takie jak kartoteka zapasu
- Strony dokumentów, takie jak dokument zamówienia sprzedaży
- Strony ListPlus, które reprezentują pojedynczy rekord złożony z innych rekordów, takie jak wyciąg uzgodnienia konta bankowego
- Proste strony listy, gdzie rekord nie oferuje możliwości przejścia do pojedynczych szczegółów strony, takie jak lista kodów pocztowych
Podczas wklejania łącza do źródłowego adresu URL klienta sieci Web, takiego jak https://businesscentral.dynamics.com, kartoteka wyświetla informacje, które mogą pomóc nowym użytkownikom w uzyskaniu dostępu do Business Central.
W jaki sposób można usunąć kartotekę, którą wysłano na czacie?
Nie można usunąć kartoteki, która została wysłana na czacie. Można jednak usunąć całą wiadomość, której częścią jest kartoteka.
Autor wiadomości może usuwać wszystkie wiadomości wysyłane na czacie z inną osobą, grupą lub na kanale, chyba że administrator skonfigurował zasady, które uniemożliwiają usuwanie wiadomości. Właściciel kanału również może otrzymać od administratora możliwość usuwania dowolnej wiadomości na czacie, łącznie z tymi wysłanymi przez innych użytkowników.
Usuwanie wiadomości, która zawiera kartotekę, nie usuwa ani nie wpływa na żadne dane w Business Central.
Nie. Wartości pól kartoteki w Teams, w tym wszystkie zdjęcia, opierają się o dane dostępne w momencie wysyłania kartoteki na czacie. Kartoteki Business Central nie są automatycznie odświeżane w Teams.
Czy inni użytkownicy zobaczą kartotekę jeśli nie posiadają aplikacji Business Central dla Teams?
Podczas komponowania i wysyłania ma czacie wiadomości zawierającej kartotekę, wszyscy użytkownicy zobaczą kartotekę - nawet jeśli nie zainstalowali aplikacji Business Central dla Teams.
W jaki sposób można sprawdzić, do której firmy należy kartoteka w Teams?
Pracując w wielu firmach Business Central, należy skontaktować się z administratorem w celu uruchomienia identyfikatora firmowego dla każdej z firm. Gdy opcja zostanie uruchomiona, wskazówka pojawi się każdym oknie szczegółów w Teams i będzie wyświetlać firmę oraz środowisko, do którego należy rekord. Dodatkowe informacje na temat konfiguracji identyfikatora firmowego zamieszczono w artykule Aby wyświetlić identyfikator firmowy i uzyskać szybki dostęp do danych firmy.
Gdzie znajduje się przycisk zapisu w oknie szczegółów w Teams?
Business Central automatycznie zapisuje zmiany wprowadzane w dowolnym polu, od razu po jego opuszczeniu. Aby opuścić pole, należy kliknąć/nacisnąć dowolne miejsce poza polem lub użyć przycisku Tab, aby przejść do następnego pola. Gdy dane pojawią się w oknie dialogowym w oknie szczegółów, może zaistnieć potrzeba wybrania przycisku OK, aby aplikacja Business Central zapisała zmiany.
Czy inni użytkownicy widzą wyświetlanie szczegółów kartoteki?
Nie. Wszyscy członkowie czatu lub spotkania widzą kartotekę, ale okno szczegółów pojawia się tylko na urządzeniu, na którym wybrano opcję Szczegóły. Inni użytkownicy muszą wybrać Szczegóły, aby także wyświetlić okno szczegółów na swoim urządzeniu.
Czy w oknie szczegółów w Teams można rozpocząć połączenie Teams?
Tak. Aby rozpocząć połączenie, podczas korzystania z wersji desktopowej Teams, należy wybrać połączony numer w polu z numerem telefonu, takim jak pole Nr telefonu komórkowego w kartotece Kontakt. Teams musi być domyślną aplikacją do wykonywania połączeń.
Aby wykonywać połączenia z telefonami stacjonarnymi i komórkowymi, Teams wymaga licencji Business Voice do rozmów firmowych. Dodatkowo, Teams musi być skonfigurowane jako rozwiązanie do wykonywania połączeń. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Plan your Teams voice solution w dokumentacji Teams.
Czy można wydrukować dokumenty z okna szczegółów w Teams?
Tak. Raporty i inne dokumenty są drukowane za pomocą standardowej funkcjonalności drukowania Business Central i dowolnej drukarki działającej w chmurze skonfigurowanej na stronie Zarządzenie drukarkami w Business Central. W Teams nie można drukować przy użyciu drukarek lokalnych znanych urządzeniu, takich jak drukarki, z których zazwyczaj drukuje się z poziomu przeglądarki. Z tego powodu, nie można drukować w oknie podglądu raportu, a tylko z głównej strony żądania raportu, bezpośrednio na drukarkach chmurowych.
Dodatkowe informacje na temat konfiguracji drukarek chmurowych zamieszczono w artykule Konfigurowanie drukarek.
Czy w oknie szczegółów w Teams można uzyskać dostęp do aparatu?
Tak. Wszystkie funkcje Business Central w oknie szczegółów, które korzystają z aparatu są dostępne we wszystkich klientach Teams.
Czy lokalizacja jest dostępna w oknie szczegółów w Teams?
Korzystając z funkcjonalności Business Central, która wykorzystuje bieżącą lokalizację, taką jak mapy, należy korzystać z Teams w przeglądarce lub aplikacji mobilnej Teams. Lokalizacja nie jest dostępna podczas korzystania z wersji desktopowej Teams.
Czy można udostępniać kartoteki użytkownikom spoza organizacji?
Tak. Podczas komponowania i wysyłania wiadomości, które zawierają kartotekę, wszyscy użytkownicy czatu zobaczą kartotekę - nawet jeśli są gośćmi lub są spoza organizacji. Goście mogą również otworzyć okno szczegółów, jeśli otrzymali uprawnienia dostępu do tych danych w Business Central.
Czy interfejs gości różni się od interfejsu użytkowników?
Tak. Goście spoza organizacji zaproszeni do udziału w czacie lub na kanale mają dostęp do podobnego ale nie identycznego, w porównaniu do użytkowników organizacji, interfejsu. Gdy gość otrzyma wiadomość zawierającą kartotekę, może ją wyświetlić. Goście mogą także otworzyć okno szczegółów jeśli otrzymali uprawnienia dostępu do tych danych w Business Central oraz przypisano im licencję Business Central w organizacji. Gdy gość komponuje wiadomość, łącza do Business Central nie zostaną rozwinięte do kartotek.
Dodatkowe informacje na temat innych podobieństw i różnic pomiędzy gośćmi i członkami zespołu znajdują się w artykule Guest experience in Teams w dokumentacji Teams.
W jaki sposób odinstalować aplikację Business Central jako gość?
Goście nie mają dostępu do strony sklepu, co uniemożliwia im samodzielne zainstalowanie aplikacji. Jednak aplikacja może zostać automatycznie zainstalowana w oparciu o zasady organizacji. Innym sposobem na instalację aplikacji Business Central jest otrzymanie wiadomości czatu, która zawiera kartotekę Business Central. W takim przypadku, użytkownik wybiera przycisk Szczegóły lub menu kartoteki, a następnie instaluje aplikację Business Central do wykorzystania w organizacji. Po zainstalowaniu aplikacji, użytkownik nie otrzymuje automatycznie żadnych uprawnień dostępu do danych z Business Central.