Table of Contents

Microsoft Teams - często zadawane pytania

DOTYCZY: Business Central online

W artykule opisano tylko niektóre z pytań, które mogą się pojawić podczas pracy z Teams i Business Central.

W jaki sposób zalogować się do aplikacji Business Central w Microsoft Teams?

Po zainstalowaniu aplikacji, użytkownik zostanie poproszony o zalogowanie się podczas pierwszego uruchomienia aplikacji, wklejenia łącza Business Central na czacie Teams lub po wybraniu akcji Szczegóły w kartotece w Teams. W zależności od klienta Teams, konieczne może być wprowadzenie poświadczeń, których używa sie do logowania do Business Central.

W jaki sposób wylogować się z aplikacji Business Central w Teams?

Aby wylogować się z bieżącej tożsamości użytkownika Teams używanej do nawiązania połączenia z Business Central, należy przejść do pola redagowania czatu, prawym przyciskiem myszy kliknąć znajdującą się poniżej ikonę Business Central, a następnie wybrać Ustawienia. Po pojawieniu się okna, należy sprawdzić obecnie zalogowaną tożsamość, a następnie wybrać Wyloguj się.

Czy aplikacja Teams współpracuje z wersją Business Central on-premises?

Nie. Aplikacja Business Central dla Teams współpracuje tylko z wersją Business Central online. Obecnie nie ma planów rozszerzania wsparcia dla wdrożeń Business Central wersji on-premises, chmura hybrydowa i chmura prywatna, które nie są zarządzane ani hostowane bezpośrednio przez Microsoft.

Czy aplikacja działa z wieloma firmami i środowiskami?

Tak. Aby wyszukać kontakty w innej firmie należy przejść do strony Ustawienia. Gdy aplikacja Business Central rozszerza łącze do kartoteki, łącze musi zawierać nazwę środowiska i firmy, aby aplikacja mogła dopasować rekord w odpowiedniej firmie. Można wkleić łącza do dowolnej firmy lub środowiska, do którego użytkownik posiada dostęp w organizacji lub z poziomu konta Business Central używanego do logowania. Karta będzie widoczna dla uczestników czatu. Jeśli jednak nie posiadają uprawnień do firmy lub środowiska, w których przechowywany jest rekord, nie będą mogli wyświetlić szczegółów karty.

W których krajach i regionach dostępna jest aplikacja Business Central?

Aplikacja Business Central dla Teams nie jest ograniczona przez kraj ani region. Aplikacja jest dostępna na wszystkich rynkach wspieranych przez Teams marketplace.

Czy aplikacja Business Central działa z każdą lokalizacją w Business Central?

Tak. Aplikacja powinna działać z każdą lokalną wersją Business Central, bez względu na to czy lokalizacja jest oferowana bezpośrednio poprzez Microsoft czy za pośrednictwem partnera. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Krajowa/regionalna dostępność i wspierane tłumaczenia.

Które języki są obsługiwane przez aplikację Business Central?

Język, jakiego używa się w kartach i szczegółach kart w Teams zależy od dwóch rzeczy:

  1. Języka aplikacji Teams, który został wybrany na stronie ustawień konta w Teams.
  2. Języka w Business Central, który został wybrany w kliencie sieci Web Business Central (zobacz Zmiana podstawowych ustawień - Język).

W poniższej tabeli opisano, w jaki sposób interfejs różni się dla autorów i odbiorców wiadomości, w zależności od ustawień i dostępności języka.

Kto Karta Szczegóły karty
Autor wiadomości Dane wyświetlane w języku, który został wybrany w Teams. Jeżeli Business Central nie oferuje tego samego języka, karta jest wyświetlana w języku angielskim. Wyświetlane w języku, który został wybrany w Business Central co może dotyczyć także języków aplikacji językowych dostarczanych przez partnerów.
Adresat wiadomości Dane są wyświetlane w języku autora wiadomości. Wyświetlane w języku, który został wybrany w Business Central.

Lista języków obsługiwanych przez Business Central jest dostępna w artykule Obsługiwane języki.

Czy aplikacja Business Central współpracuje z rozwiązaniami branżowymi?

Tak. Ale tylko niektóre funkcje aplikacji wspierają Aplikacje osadzone:

  • Aplikacja działa z łączami opartymi o wzorzec *.bc.dynamics.com, który jest zazwyczaj wykorzystywany w aplikacjach osadzonych.
  • Wyszukiwanie kontaktów nie jest dostępne dla aplikacji osadzonych, które zastępują podstawową aplikację Microsoft.

Czy integracja Teams jest dostępna w kliencie sieci Web Business Central?

Obecnie, kontrolki i funkcje Teams nie są dostępne w kliencie sieci Web Business Central, ani innych wersjach klienta.

Czy Business Central współpracuje z aplikacją mobilną Teams?

Tak. Administrator może zainstalować aplikację Business Central dla wszystkich użytkowników w aplikacji klasycznej Teams lub w przeglądarce. Po zainstalowaniu, aplikacja Business Central jest automatycznie dostępna w Teams dla systemu iOS oraz Android. Urządzenie przenośne pozwala na wyświetlanie kart wysyłanych przez innych, uzyskanie dostępu do szczegółów oraz otwarcie karty w aplikacji mobilnej Business Central. Nie można wklejać łączy, które rozwijają się w karty podczas komponowania wiadomości lub wyszukiwania kontaktów. Minimalne wymagania dla aplikacji mobilnej są dostępne w artykule Minimalne wymagania dotyczące Business Central.

Czy aplikacja Business Central dla Teams jest taka sama jak aplikacja Business Central dla systemów iOS i Android?

Nie. Aplikacja dla Teams jest dodatkiem do Microsoft Teams i została zaprojektowana z myślą o wykorzystaniu jej we wspólnej pracy w programie Teams. Z drugiej strony, aplikacja mobilna Business Central dostarcza rozbudowany interfejs do pracy z danymi Business Central na urządzeniach przenośnych.

Podczas pracy na urządzeniu przenośnym zaleca się zainstalowanie zarówno aplikacji mobilnej jak i aplikacji dla programu Teams, aby uzyskać jak najwięcej korzyści w pracy z Business Central. Zainstalowanie obu aplikacji pozwala na wybór akcji Otwórz w nowym oknie w karcie w Teams, aby otworzyć szczegóły karty w aplikacji mobilnej Business Central. Dodatkowe informacje na temat instalacji Business Central oraz aplikacji mobilnej Teams zamieszczono w artykułach:

Czy aplikacja Business Central działa we wszystkich wersjach klienta Teams?

Nie. Aplikacja Business Central dla Teams nie jest obsługiwana jeśli program został zainstalowany jako pakiet dla macOS lub Linux. Na tych platformach dostęp do Teams można uzyskać za pomocą obsługiwanej przeglądarki.

Minimalne wymagania dla Business Central zamieszczono w artykule Minimalne wymagania dotyczące Business Central.

Dodatkowe informacje na temat wyboru wersji klienta Teams oraz sposobu instalacji są dostępne w dokumentacji Teams, w artykule Pozyskiwanie klientów dla Microsoft Teams.

Która wersja klienta Teams jest najlepsza do pracy z Business Central?

Istnieją tylko małe różnice i ograniczenia między wersjami klientów Teams, które mogą wpływać na wrażenia użytkownika podczas pracy z aplikacją Business Central dla Teams. Podczas wyboru klienta Teams warto rozważyć następujące kwestie:

  • Aparat i lokalizacja nie są dostępne w oknie szczegółów w wersji desktopowej aplikacji Teams.
  • Nie można aktywować numerów telefonu w oknie szczegółów w aplikacjach Teams dla iOS, Teams dla Android ani przeglądarkowej wersji Teams.
  • Korzystanie z Microsoft Edge podczas pracy w przeglądarkowej wersji Teams pozwala na łatwe przełączanie się pomiędzy wieloma tożsamościami i kontami podczas logowania się w Teams z różnych profili. Więcej informacji na temat korzystania z profili w Microsoft Edge zamieszczono w artykule Logowanie i tworzenie wielu profili w przeglądarce Microsoft Edge na portalu pomocy technicznej Microsoft.

Jaki jest najlepszy sposób na przedstawienie możliwości Business Central i Microsoft Teams potencjalnemu klientowi?

Dystrybutorzy powinni posiadać środowisko, które można pokazać potencjalnemu klientowi w ramach prezentacji przedsprzedażowej. Aby uniknąć ingerencji w firmową aplikację Microsoft Teams, na stronie https://aka.ms/CDX można skorzystać z testowego konta Microsoft 365. Konto zapewnia pełną kontrolę niezależnej organizacji Azure, które zawiera aplikacje Microsoft Teams oraz Business Central. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Przygotowywanie środowisk demonstracyjnych Dynamics 365 Business Central.

Czy aplikacja Business Central dla Teams obsługuje dostosowania i personalizacje?

Aplikacja Business Central dla Teams może wyświetlać karty dla łącz do stron nabywców i tabel w Business Central, takich jak strony i tabele pochodzące z niestandardowych rozszerzeń lub z AppSource.

Dostosowania Business Central zainstalowane w danej organizacji również mogą wpływać na pola wyświetlane w karcie w Teams. Karty nie uwzględniają dostosowań dla danej roli ani personalizacji użytkownika. Jednak okno szczegółów kartoteki wyświetla szczegóły rekordów w taki sam sposób jak w Business Central, uwzględniając wszystkie rozszerzenia, dostosowania roli oraz personalizację użytkownika.

Podczas wyszukiwania kontaktów, pola dopasowane w tabeli Kontakty i pola wyświetlone w wynikach wyszukiwania nie uwzględniają dostosowań ani personalizacji.

W jaki sposób uprawnienia wymagane przez aplikację wpływają na prywatność?

Przed instalacją aplikacji Business Central dla Teams, można sprawdzić minimalne uprawnienia wymagane do funkcjonowania aplikacji. Użytkownik instalujący aplikację zgadza się, aby aplikacja otrzymywała wiadomości i dane wprowadzane przez użytkownika, jednocześnie aplikacja Teams posiada uprawnienia do przechowywania i przetwarzania tych wiadomości.

Dodatkowo, niektóre funkcje Business Central wymagają otwierania zewnętrznych łączy lub dostępu do aparatu lub lokalizacji geograficznej. Na przykład, aby zrobić zdjęcie faktury zakupu w celu dalszego przetwarzania. Aplikacja Business Central nie korzysta z tych możliwości bez pozwolenia i są one wykorzystywane przez określone funkcje w oknie Szczegóły. Korzystając po raz pierwszy z danej funkcji, w Teams wyświetli się okno dialogowe, w którym pojawi się prośba o udzielenie dostępu do wymaganych możliwości sprzętowych.

  • W wersji desktopowej Teams, sprawdzanie i korekta uprawnień aplikacji odbywa się w oknie Ustawienia. Wybierz zdjęcie profilowe w górnej części aplikacji, wybierz Ustawienia > Uprawnienia aplikacji, a następnie wybierz aplikację Business Central.

  • Dla Teams w przeglądarce i Teams dla systemów iOS i Android uprawnienia mogą zostać wyświetlone lub skorygowane w ustawieniach przeglądarki lub urządzenia.

Uwaga

To, które funkcje Business Central wymagają uprawnień zależy od zainstalowanych aplikacji i dostosowań wdrożonych w środowisku Business Central, z którym łączy się użytkownik.

Gdzie znajdują się informacje dotyczące prywatności?

Informacje na temat prywatności i tego, w jaki sposób Microsoft przetwarza dane użytkowników zamieszczono w artykule Zasady zachowania poufności informacji Microsoft.

Informacje na temat bezpieczeństwa danych w danej organizacji są dostępne u administratora.

W jaki sposób odinstalować aplikację Business Central w Teams?

Aby usunąć aplikację, którą zainstalowano samodzielnie, należy przejść do dowolnego okna redagowania czatu, znaleźć ikonę Business Central poniżej, nacisnąć ją prawym przyciskiem i wybrać opcję Odinstaluj.

Czy Microsoft będzie kontynuował ulepszanie aplikacji Business Central dla Teams?

W Microsoft stale słuchamy opinii naszej zróżnicowanej społeczności użytkowników i działamy zgodnie z najważniejszymi sugestiami. Informacje na temat najnowszych aktualizacji aplikacji Business Central dla Teams zamieszczono w artykule Plan wydań Dynamics 365.

Aby uczestniczyć w ulepszaniu aplikacji Teams lub zgłosić pomysł, który pomoże ułatwić pracę lub współpracę w Teams, można to zrobić poprzez przesłanie pomysłu lub zagłosowanie na pomysł już istniejący na stronie https://aka.ms/BusinessCentralIdeas.

Zobacz też

Podgląd integracji Business Central i Microsoft Teams
Instalacja aplikacji Business Central dla Microsoft Teams
Wyszukiwanie nabywców, dostawców oraz innych kontaktów w Microsoft Teams
Udostępnianie rekordów w Microsoft Teams
Rozwiązywanie problemów z Microsoft Teams
Zmiana firmy i innych ustawień w Microsoft Teams
Programowanie integracji z Microsoft Teams

Rozpocznij pracę z darmową wersją próbną!