Fakturowanie zaliczek
Zaliczki to płatności, które są fakturowane i księgowane zaliczkowo dla zamówień sprzedaży lub zakupu przed ostatecznym fakturowaniem. Dotyczy to sytuacji, gdy przed wyprodukowaniem zapasów na zamówienie lub dostarczeniem towaru firma wymaga od nabywcy wpłaty. Funkcjonalność zaliczek umożliwia fakturowanie i pobieranie wpław od nabywców oraz przekazywanie wpłat dostawcom. W ten sposób wszystkie płatności są księgowane dla danej faktury.
Wymagania dotyczące zaliczek definiuje się dla nabywców lub dostawców dla wszystkich zapasów lub wybranych zapasów. Po zakończeniu wymaganej konfiguracji można generować faktury zaliczkowe z zamówień sprzedaży lub zakupu dla obliczonej kwoty zaliczki. W zależności od potrzeb można również zmieniać kwoty na fakturach. Na przykład, możliwe jest określenie całkowitej kwoty dla całego zamówienia. Można także wysłać dodatkowe faktury zaliczek, jeśli, na przykład, do zamówienia dodano dodatkowe zapasy. Po wygenerowaniu zaliczki użytkownik może zwiększyć ilości i dodać nowe wiersze do zamówienia, a następnie, może zaksięgować kolejną fakturę zaliczkową. W przypadku konieczności usunięcia wiersza, dla którego zafakturowano zaliczkę, należy wygenerować fakturę korygującą zaliczki.
W tabeli opisano sekwencję zadań wraz z łączami do artykułów, które je opisują.
Aby | Zobacz |
---|---|
Skonfigurować grupy księgowe i serie numeracji zaliczek, skonfigurować domyślne procenty zaliczki dla nabywców, dostawców i zapasów. | Konfigurowanie zaliczek |
Utworzyć zamówienie, skorygować kwotę zaliczki, wygenerować fakturę dla kwot zaliczki. | Tworzenie faktur zaliczkowych |
Generować dodatkowe faktury zaliczkowe, dla dodatkowych zapasów lub wpłat w pierwotnym zamówieniu, lub generować faktury korygujące zaliczkę. | Korygowanie zaliczek |
Zobacz powiązane szkolenie na platformie Microsoft Learn
Zobacz też
Przewodnik: Konfigurowanie fakturowania zaliczek sprzedaży
Finanse
Praca z Business Central