Monitorowanie realizacji i wydajności zleceń
Gdy zlecenie postępuje zużywane są materiały, zasoby i inne wydatki, które należy zaksięgować do zlecenia. Roboty w toku (RWT) to funkcja pozwalająca na oszacowanie wartości pieniężnej zleceń w księdze głównej, gdy te zlecenia są realizowane. W wielu przypadkach można zaksięgować wydatki zlecenia przed zafakturowaniem zlecenia. Po zaksięgowaniu tylko wydatków sprawozdanie finansowe będzie nieprecyzyjne. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Koncepcja metod kalkulacji RWT.
Aby śledzić wartość w księdze głównej, można obliczyć RWT i zaksięgować wartość w księdze głównej.
RWT można obliczyć na podstawie poniżej wymienionych:
- Wartość kosztu
- Wartość sprzedaży
- Rozpoznawalny koszt
- Procent zaawansowania
- Ukończona umowa
Istnieje możliwość zmiany metody wyświetlenia wyniku. Po zmianie należy ponownie obliczyć RWT. RWT można obliczyć nieograniczoną ilość razy. RWT jest jedynie obliczane, nie jest księgowane w księdze głównej. Po obliczeniu RWT, można księgować w księdze głównej.
Aby utworzyć metodę RWT
Istnieje możliwość utworzenia metody kalkulacji RWT zlecenia odzwierciedlającej potrzeby danej organizacji. Metodę tę można zdefiniować jako domyślną, dzięki czemu będzie ona wykorzystywana w przypadku kolejnych zleceń realizowanych przez firmę.
NOTE
Po zastosowaniu tej nowej metody do utworzenia zapisów RWT, nie można jej usunąć ani zmodyfikować.
- Wybierz ikonę
, wprowadź Metody kalkulacji RWT zlecenia, a następnie wybierz powiązane łącze.
- Wybierz akcję Nowe, a następnie wypełnij odpowiednio pola. Umieść kursor w polu, aby przeczytać krótki opis.
- Zamknij stronę.
- Aby ustawić tę metodę jako domyślną wybierz ikonę
, wprowadź Ustawienia zleceń, a następnie wybierz powiązane łącze.
- W polu Domyślna metoda RWT wybierz z listy odpowiednią metodę.
Aby zdefiniować metodę kalkulacji RWT dla zlecenia
Przy tworzeniu nowego zlecenia należy określić, która metoda kalkulacji RWT zlecenia ma zastosowanie. W niektórych przypadkach odpowiednia metoda kalkulacji RWT zlecenia ustawiona została jako domyślna.
- Wybierz ikonę
, wprowadź Zlecenia, a następnie wybierz powiązane łącze.
- Wybierz akcję Nowy. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Tworzenie zleceń.
- Na stronie Kartoteka zlecenia w polu Metoda kalkulacji RWT, wybierz z listy metodę kalkulacji RWT. Jeśli została zdefiniowana metoda domyślna, w razie potrzeby możesz wybrać inną opcję.
Aby obliczyć RWT
Istnieje możliwość określenia kwoty RWT do zaksięgowania w kontach bilansowych dla raportu końca okresu. Można użyć do tego zadania wsadowego Zlecenie - oblicz RWT.
- Wybierz ikonę
, wprowadź Zlecenie - oblicz RWT, a następnie wybierz powiązane łącze.
- Wybierz akcję Oblicz RWT.
- Na stronie Zlecenie - oblicz RWT wypełnij odpowiednio pola.
- Wybierz przycisk OK.
NOTE
Zadanie wsadowe jedynie obliczy RWT. RWT nie zostanie zaksięgowane w księdze głównej. Aby to zrobić, po obliczeniu RWT uruchom zadanie wsadowe Księguj RWT w K/G. Dodatkowe informacje zamieszczono w poniższej procedurze.
Aby zaksięgować RWT
Po obliczeniu RWT, można je zaksięgować do kont bilansowych dla raportu końca okresu. Należy do tego użyć zadania wsadowego Zlecenie - księguj RWT w K/G.
- Wybierz ikonę
, wprowadź Zlecenie - księguj RWT w K/G, a następnie wybierz powiązane łącze.
- Na stronie Zlecenie - księguj RWT w K/G wypełnij odpowiednio pola.
- Wybierz przycisk OK.
Aby obliczyć i zaksięgować zapisy zakończenia zlecenia
Po zakończeniu wszystkich działań dla zlecenia, w tym księgowania i fakturowania użycia , należy zaktualizować Stan zlecenia na Zakończone. Następnie należy wycofać RWT zaksięgowane w księdze głównej.
Wybierz ikonę
, wprowadź Zlecenia, a następnie wybierz powiązane łącze.
Wybierz otwarte zlecenie, a następnie wybierz akcję Edytuj.
W polu Stan wybierz Zakończone.
Postępuj według kroków pomocy aby obliczyć i zaksięgować RWT. Aby zrobić to ręcznie, należy postąpić według kroków 5 i 6.
Wybierz akcję Oblicz RWT.
Na stronie Zlecenie - oblicz RWT wypełnij odpowiednio pola.
Zapisy RWT zlecenia utworzone przez użycie zadania wsadowego będą miały pole wyboru Zlecenie ukończone zaznaczone.
Wybierz akcję Zlecenie - księguj RWT w K/G.
Na stronie Zlecenie - księguj RWT w K/G wypełnij odpowiednio pola.
Zapisy księgi głównej RWT zlecenia utworzone przez użycie zadania wsadowego będą miały pole wyboru Zlecenie ukończone zaznaczone.
Aby wyświetlić zapisy księgi zleceń
Wszystkie zapisy powiązane ze zleceniem w rejestrach zleceń są po kolei ponumerowane, startując od 1. Z rejestru zleceń można dostać podgląd wszystkich zapisów księgi zleceń.
- Wybierz ikonę
, wprowadź Rejestry zleceń, a następnie wybierz powiązane łącze.
- Wybierz odpowiedni rejestr, a następnie wybierz akcję Księga zleceń.
Na stronie Zapisy księgi zleceń możesz sprawdzić zapisy powiązane z dowolnym zleceniem.
Zobacz też
Zarządzanie projektami
Zarządzanie kosztami zapasów
Finanse
Zakup
Sprzedaż
Praca z Business Central