Table of Contents

Tworzenie zleceń serwisowych

Strony Zlecenie serwisowe można użyć do tworzenia dokumentów, w których wprowadza się informacje o serwisie, takie jak naprawy i konserwacja przedmiotów serwisu na żądanie nabywcy.

Przy tworzeniu zlecenia serwisowego wystarczy wypełnić kilka pól. Niektóre pola są opcjonalne, a wiele z nich jest wypełniane automatycznie, gdy wypełniane są powiązane pola.

Aby utworzyć zlecenie serwisowe

  1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature, wprowadź Zlecenia serwisowe, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Utwórz nowe zlecenie serwisowe.

  3. W polu Numer wprowadź numer zlecenia serwisowego.

    Opcjonalnie,mając ustawioną serię numeracji dla zleceń serwisowych na stronie Ustawienia zarządzania serwisem, można nacisnąć Enter, aby przypisać następny dostępny numer zlecenia serwisowego.

  4. W polu Numer nabywcy wybierz z listy odpowiedniego nabywcę. Pola dotyczące nabywcy zostaną wypełnione informacjami z tabeli Nabywca.

  5. W zależności od ustawień na skróconej karcie Pola obowiązkowe na stronie Ustawienia zarządzania serwisem, może zaistnieć potrzeba wypełnienia pól Typ zlecenia serwisowego i Kod sprzedawcy.

  6. W razie potrzeby wypełnij odpowiednio pozostałe pola.

  7. Zarejestruj wiersze przedmiotu serwisu.

Aby utworzyć zlecenie serwisowe z umowy

Istnieje możliwość automatycznego tworzenia zleceń serwisowych dla konserwacji przedmiotów serwisu na podstawie umów serwisowych.

  1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature, wprowadź Utwórz zlecenia serw. umowy, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Na skróconej karcie Nagłówek umowy serwisowej ustaw odpowiednie filtry.

  3. Na skróconej karcie Opcje wypełnij pola Data początkowa i Data końcowa datą początkową i końcową okresu, dla którego mają zostać utworzone zlecenia serwisowe umowy. Zadanie wsadowe utworzy zlecenia serwisowe zawierające przedmioty serwisu z datą następnego planowanego serwisu w tym okresie.

    Uwaga

    Istnieje limit liczby dni, których można użyć jako zakresu dni podczas każdego użycia zadania wsadowego. Limit ten ustawiany jest w polu Maks. liczba dni zlec. serw. umowy na stronie Ustawienia zarz. serwisem.

  4. W polu Akcja wybierz Utwórz zlecenie serwisowe.

    Uwaga

    Nie można utworzyć zlecenia na wiele przedmiotów serwisu, jeśli ustawiono pole Jedno zlecenie/wiersz przedm.serwisu na stronie Zarządzanie serwisem.

Aby skonwertować ofertę serwisu w zlecenie serwisowe

Po akceptacji oferty serwisu przez nabywcę, konwertuje się ją w zlecenie serwisowe. Oferta zostaje usunięta, a nowe zlecenie jest tworzone z tym samym opisem co oferta. Data i godzina reakcji zostają ponownie obliczone, a stan jest ustawiany na Oczekujący. Stan naprawy przedmiotów serwisu w zleceniu zostaje zmieniony na Początkowy.

Business Central wyszukuje zapisy alokacji dla wszystkich przedmiotów serwisu o stanie Aktywny w ofercie serwisu. Jeśli znajdzie takie zapisy, ich stan jest aktualizowany do Konieczna zmiana alokacji. Gdy przedmioty serwisu zostaną ponownie alokowane w zleceniu serwisowym, stan zapisów alokacji zostanie zaktualizowany do Zakończony.

  1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature, wprowadź Oferty umowy serwisowej, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Wybierz ofertę serwisu, którą chcesz skonwertować w zlecenie serwisowe.
  3. Wybierz akcję Utwórz zamówienie.

Aby sprawdzić dostępność zapasu dla jednego lub więcej zleceń

Istnieje możliwość sprawdzenia, czy zapas wymagany do realizacji zlecenia znajduje się w magazynie lub kiedy będzie dostępny, w przypadku jego braku. Dodatkowo, jeśli zapas jest dostępny do rezerwacji, można go zarezerwować, aby się upewnić, że będzie dostępny do użycia. Można sprawdzić dostępność zarówno wybranego zlecenia, jak i wszystkich zleceń.

  1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature, wprowadź Tablica alokacji zadań, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Wykonaj jeden z poniższych kroków:

    • W przypadku jednego zlecenia, zaznacz je, a następnie wybierz akcję Przegląd zapotrzebowania.
    • Dla wszystkich zleceń, wybierz Pokaż dokument. Otworzy się strona Zlecenie serwisowe.
  3. Na stronie Przegląd zapotrzebowania rozwiń grupowanie zapasów i przejrzyj informacje na temat dostępności zapasu. Na przykład, można zobaczyć, ile zapasów znajduje się w magazynie. Można tez zobaczyć, czy i kiedy zapas będzie dostępny, jeśli jest w zamówieniu zaległym, Typ źródła = Zakup, oraz czy został zarezerwowany.

Aby zarezerwować zapas dla zlecenia serwisowego

Jeśli wymagana jest pewność, że zapas jest dostępny dla zlecenia serwisowego, zapas można zarezerwować.

  1. W polu Szukaj wprowadź Zlecenia serwisowe i wybierz powiązane łącze.
  2. Wybierz zlecenie serwisowe, a następnie Edytuj.
  3. Wybierz Akcje, Zlecenie, a następnie Wiersze serwisu.
  4. Na stronie Wiersze serwisu wybierz zapas do zarezerwowania, a następnie wybierz Rezerwacja.
  5. Na stronie Rezerwacja wybierz Zarezerwuj z bieżącego wiersza.

Aby wstawić wiersze na podstawie standardowych kodów serwisu

Jeśli standardowe kody serwisu są już skonfigurowane i powiązane z grupami przedmiotów serwisu, można wstawić standardowe wiersze powiązane ze standardowymi kodami serwisu w dokumentach serwisu. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Konfigurowanie standardowych kodów serwisu.

  1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature, wprowadź Zlecenia serwisowe, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Utwórz nowe zlecenie serwisowe.
  3. Wypełnij odpowiednio pola.
  4. Wypełnij wiersze przedmiotu serwisu wymaganymi informacjami.
  5. Wybierz wiersz z przedmiotem serwisu, dla którego chcesz utworzyć wiersze serwisu, a następnie wybierz Otrzymaj standardowe kody serwisu. Otworzy się strona Standardowe kody grup przedmiotów serwisu ze standardowymi wierszami dla grupy przedmiotów serwisowych sprecyzowanymi w wierszu.
  6. Wybierz odpowiedni kod, a następnie wybierz przycisk OK, aby wprowadzić standardowe wiersze serwisu.
Uwaga

Jeśli pole Kod grupy przedmiotów serwisu na wierszu przedmiotu serwisu jest puste, oznacza to, że ten przedmiot serwisu nie należy do żadnej grupy przedmiotów serwisu. W takim przypadku, strona Standardowe kody grup przedmiotów serwisu będzie zawierała listę wszystkich standardowych kodów serwisu. Aby wstawić standardowe wiersze serwisu do dokumentu, należy wybrać je z listy. Można także wybrać je z listy standardowych kodów serwisu przypisanych do konkretnej grupy przedmiotów serwisu. Aby wyświetlić listę, wybierz odpowiedni kod w polu Kod grupy przedmiotów serwisu na stronie Standardowe kody grup przedmiotów serwisu.

Aby zarejestrować wewnętrze lub publiczne komentarze

Istnieje możliwość dodania komentarzy, które zostaną wydrukowane na zleceniach serwisowych i ofertach serwisowych, aby zapewnić dodatkowe informacje. Można dodać maksymalnie 80 znaków, wliczając w to spacje. Jeśli zaistnieje potrzeba wprowadzenia dodatkowego tekstu, należy wybrać kolejny wiersz. Aby zarejestrować komentarz należy wybrać wiersz, a następnie akcję Komentarze.

Aby usunąć zafakturowane zlecenia serwisu

Zlecenia są zazwyczaj usuwane automatycznie po pełnym zafakturowaniu. Po zaksięgowaniu faktury, na stronie Zaksięgowane faktury serwisu zostaje utworzony odpowiadający jej zapis. Zaksięgowany dokument może zostać wyświetlony na stronie Zaksięgowana faktura serwisu.

Zlecenia serwisowe nie są automatycznie usuwane, jeśli całkowita ilość w zleceniu nie została zaksięgowana z samego zlecenia serwisowego, a ze strony Faktura serwisu. W takim przypadku może pojawić się potrzeba usunięcia nieusuniętych zafakturowanych zamówień. Można to zrobić poprzez uruchomienie zadania wsadowego Usuń zafakturowane zlecenia serwisu.

  1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature, wprowadź Usuń zafakturowane zlecenia serwisu, a następnie wybierz powiązane łącze. Otworzy się strona zadania wsadowego Usuń zafakturowane zlecenia serwisu.
  2. Aby wybrać zlecenia do usunięcia, można ustawić filtry w polach Numer, Numer nabywcy i Numer odbiorcy faktury.
  3. Wybierz OK.

Zobacz też

Księgowanie serwisu
Księgowanie zlecenia serwisowego
Konfigurowanie zarządzania serwisem
Praca nad zadaniami serwisu
Alokacja zasobów