Wysyłanie dokumentów elektronicznych
Generyczna wersja Business Central umożliwia wysyłanie elektronicznych faktur i faktur korygujących w formacie PEPPOL, który jest wspierany przez największych dostawców świadczących usługi wymiany dokumentów. Dotyczy to wymiany dokumentów pomiędzy partnerami handlowymi. W obsłudze innych formatów dokumentu elektronicznego używa się struktury wymiany danych.
W generycznej wersji Business Central usługa wymiany dokumentów została domyślnie skonfigurowana i jest gotowa do użycia. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Konfigurowanie usługi wymiany dokumentów. Jednakże, w niektórych przypadkach należy zainstalować aplikację. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Fakturowanie elektroniczne.
Aby wysłać fakturę sprzedaży w formie dokumentu elektronicznego PEPPOL, należy zaznaczyć opcję Dokument elektroniczny w oknie dialogowym Zaksięguj i wyślij. W oknie dialogowym możliwe jest także zdefiniowanie domyślnego profilu wysyłania dokumentów. Najpierw należy jednak wprowadzić dane podstawowe, takie jak informacje o firmie, nabywcach, zapasach i jednostkach miary. Używa się ich do identyfikacji partnerów biznesowych i zapasów podczas konwertowania danych w polach na stronieKonfigurowanie elektronicznego wysyłania i odbierania dokumentów.
Aby wysłać elektroniczną fakturę sprzedaży
Wybierz ikonę , wprowadź Faktury sprzedaży, a następnie wybierz powiązane łącze.
Utwórz nową fakturę sprzedaży.
Po przygotowaniu faktury sprzedaży do zafakturowania, wybierz akcję Zaksięguj i wyślij.
Jeśli domyślny profil wysyłania dokumentów nabywcy to Dokument elektroniczny, opcja dokumentu elektronicznego będzie dostępna w oknie dialogowym Zaksięguj i wyślij potwierdzenie. W takim przypadku wystarczy wybrać przycisk Tak, aby zaksięgować i wysłać fakturę elektronicznie w wybranym formacie.
W oknie dialogowym Zaksięguj i wyślij potwierdzenie wybierz przycisk asysty z prawej strony pola Wyślij dokument do.
W oknie dialogowym Wyślij dokument do w polu Dokument elektroniczny wybierz Poprzez Document Exchange Service.
W polu Format wybierz opcję PEPPOL.
Wybierz przycisk OK. Otworzy się okno dialogowe Zaksięguj i wyślij potwierdzenie. Dokument elektroniczny (PEPPOL) zostanie dodany do pola Wyślij dokument do.
Wybierz przycisk Tak.
Faktura sprzedaży została zaksięgowana i wysłana do nabywcy w formacie PEPPOL.
NOTE
Zaksięgowaną fakturę sprzedaży można również wysłać w formie dokumentu elektronicznego. Procedura jest taka sama, jak ta opisana w artykule dotyczącym niezaksięgowanych dokumentów sprzedaży. Na stronie Zaksięgowana faktura sprzedaży wybierz akcję Dziennik akcji, aby wyświetlić stan dokumentu elektronicznego.
Zobacz powiązane szkolenie na platformie Microsoft Learn
Zobacz też
Sprzedaż dotycząca faktury
Konfigurowanie profili wysyłania dokumentów
Konfigurowanie elektronicznego wysyłania i odbierania dokumentów
Konfigurowanie usługi wymiany dokumentów
Konfigurowanie definicji schematu wymiany danych
Elektroniczna wymiana danych
Fakturowanie elektroniczne - Często zadawane pytania
Ogólna funkcjonalność dla firm