Wyniki wyszukiwania dla

    Pokaż / Schowaj spis treści

    Zarządzanie transakcjami międzyfirmowymi

    Organizacja może składać się z kilku firm, ale może nie mieć równorzędnej liczby zespołów księgowych i administracyjnych. Funkcje międzyfirmowe umożliwiają prowadzenie działalności w odniesieniu do firm zależnych i wewnętrznych organizacji partnerskich w taki sam sposób, w jaki są zaangażowani zewnętrzni dostawcy i nabywcy. Informacje o transakcjach międzyfirmowych są wprowadzane tylko raz w odpowiednich dokumentach. Możesz skorzystać z posiadanych funkcji, takich jak zarządzanie należnościami i zobowiązaniami. Funkcje mapowania planu kont i wymiarów umożliwiają umieszczenie i wyświetlanie informacji we wszystkich odpowiednich miejscach.

    Istnieją cztery najważniejsze korzyści dotyczące funkcjonalności Transakcje międzyfirmowe:

    • wyższa wydajność w wyniku oszczędności czasu i uproszczenia realizacji transakcji
    • mniejsze ryzyko popełnienia błędu dzięki jednokrotnemu wprowadzaniu informacji, które są następnie stosowane w całym systemie i automatycznie aktualizowane
    • możliwość wykonywania pełnego audytu i pełny wgląd w historię działań biznesowych i transakcji
    • skuteczne i oszczędne realizowanie transakcji z partnerami i firmami zależnymi

    Użytkownik ma też pełną kontrolę nad wszystkimi dokumentami transakcji. Użytkownik może na przykład odrzucić dokument, który został do niego wysłany i w ten sposób anulować zapisy, które były niepoprawne. Natomiast w przypadku zakupu od partnera lub firmy zależnej, zamówienie zakupu można zaktualizować, dopóki firma sprzedająca nie wysłała żadnych towarów.

    Podczas wprowadzania transakcji nie trzeba określać kont dla poszczególnych zestawów ksiąg, ale wystarczy określić firmę partnerską. Funkcja międzyfirmowa tworzy wiersze dziennika głównego, które powodują zrównoważenie ksiąg obu firm biorących udział w transakcji. W przypadku należności i zobowiązań, do dowolnego nabywcy lub dostawcy jest przypisywany kod partnera międzyfirmowego. Od tego momentu, w wyniku generowania zamówień i faktur dla transakcji zawieranych z tymi firmami, tworzone będą odpowiednie dokumenty w firmie partnerskiej, dzięki czemu konta zostaną poprawnie zbilansowane.

    Po zdefiniowaniu i przypisaniu do kodów partnerów międzyfirmowych partnerów biznesowych takich jak klienci i dostawcy w systemie możliwe jest, aby zmienić zakupy międzyfirmowe oraz dokumenty sprzedaży włączając w to zapasy i koszty dodatkowe. Business Central wspiera obsługę transakcji międzyfirmowych pomiędzy wieloma bazami danych, na przykład w różnych krajach/regionach gdzie występują różne waluty, plany kont, wymiary i różne numery zapasu.

    Uwaga

    Nie wszystkie typy danych pomiędzy firmami mogą w ten sposób zostać zmienione. Faktury zakupu nie są przesłane do partnerów biznesowych przez proces międzyfirmowy. Natomiast faktura sprzedaży, która jest przesyłana przez proces międzyfirmowy zostanie utworzona jako faktura zakupu w przyjęciu firmy.

    Skonsolidowane dane finansowe mogą mieć szczególne znaczenie w procesach międzyfirmowych. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Konsolidacja danych finansowych z wielu firm.

    W poniższej tabeli opisano sekwencję zadań oraz podano łącza do powiązanych artykułów.

    Aby Zobacz
    Utworzyć dostawców i nabywców firmowych jako partnerów międzyfirmowych, a następnie skonfigurować międzyfirmowy plan kont. Konfigurowanie transakcji międzyfirmowych
    Używać dokumenty lub dzienniki międzyfirmowe do księgowania transakcji z partnerami międzyfirmowymi. Praca z dokumentami międzyfirmowymi i dziennikami
    Zorganizować i przetwarzać transakcje przychodzące i wychodzące wymienianych z partnerami międzyfirmowymi. Zarządzanie międzyfirmową skrzynką nadawczą i skrzynką odbiorczą
    Używać księgowania transakcji międzyfirmowych, aby podzielić koszty pomiędzy partnerów międzyfirmowych. Alokowanie kosztów do partnerów międzyfirmowych

    Zobacz też

    Finanse
    Konfigurowanie finansów
    Praca z dziennikami głównymi
    Praca z Business Central

    Rozpocznij pracę z darmową wersją próbną!

    W tym artykule
    Wróć na początek strony
    Pobierz PDF
    Copyright © IT.integro sp. z o.o.