Powiadomienia przepływu pracy
Przepływy pracy można skonfigurować w taki sposób, aby automatycznie powiadamiały użytkowników kiedy wymagana jest ich reakcja na kroki konkretnych przepływów pracy. Wiele z kroków przepływu pracy polega na powiadomieniu użytkownika o wystąpieniu zdarzenia, na które musi zareagować. Na przykład, w jednym kroku przepływu pracy zdarzeniem może być wysłanie przez Użytkownika 1 żądania akceptacji nowego rekordu, natomiast reakcją jest wysłanie powiadomienia do Użytkownika 2, osoby zatwierdzającej. W następnym kroku przepływu pracy, zdarzeniem może być akceptacja rekordu przez użytkownika 2, a reakcja to wysłanie użytkownikowi 3 powiadomienia, aby rozpocząć proces powiązany z zaakceptowanym rekordem. Wszystkie powiadomienia związane z krokami przepływu pracy, dotyczącymi akceptacji, są powiązane z zapisem akceptacji. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Przepływ pracy.
NOTE
Podstawowa wersja Business Central obsługuje powiadomienia w formie wiadomości e-mail oraz notatek wewnętrznych.
IMPORTANT
Wszystkie powiadomienia dotyczące kroków przepływu pracy są wysyłane przez kolejkę zleceń. Należy upewnić się, że kolejka zleceń w danej instalacji jest skonfigurowana, aby wysyłać powiadomienia dotyczące przepływu pracy i zaznaczone jest pole wyboru Uruchom automatycznie z serwera. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Planowanie zadań przy pomocy kolejek zleceń.
Konfigurowanie powiadomień
Różne aspekty powiadomień przepływu pracy są konfigurowane w następujących miejscach:
Powiadomienia osób akceptujących
Odbiorcy powiadomień dotyczących przepływów pracy akceptacji są konfigurowani poprzez wypełnienie wiersza na stronie Ustawienia użytkowników akceptujących, dla każdego użytkownika biorącego udział w przepływie pracy.
Na przykład, jeśli Użytkownik 2 jest określony w polu Identyfikator osoby akceptującej w wierszu Użytkownika 1, powiadomienie o żądaniu akceptacji zostaje wysłane do Użytkownika 1. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Konfigurowanie użytkowników akceptujących.
Harmonogram powiadomień
Konfiguracja czasu i metody otrzymywania przez użytkowników powiadomień przepływów pracy odbywa się poprzez wypełnienie, dla każdego użytkownika przepływu pracy, strony Harmonogram powiadomień. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Wybór czasu i metody otrzymywania powiadomień.
Dostosowywanie powiadomień mailowych
Aby dostosować zawartość powiadomienia e-mail należy zmodyfikować raport 1320, Powiadomienie e-mail. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Tworzenie i modyfikowanie indywidualnych układów raportów.
Grupa opcji reakcji
Dokładna zawartość i zasady powiadomienia przepływu pracy są konfigurowane w procesie tworzenia danego przepływu pracy. Konfiguracja odbywa się poprzez wybranie opcji na stronie Opcje reakcji przepływu pracy reakcji przepływu pracy reprezentującej powiadomienie. Dodatkowe informacje zamieszczono w dziewiątym kroku, w artykule Tworzenie przepływów pracy.
Powiadamianie nadawcy
Aby powiadomić użytkownika wysyłającego prośbę akceptacji, czy prośba została zaakceptowana lub odrzucona, należy dodać krok odpowiedzi przepływu pracy dla przepływów pracy akceptacji. Dodatkowe informacje zamieszczono w dziewiątym kroku, w artykule Tworzenie przepływów pracy.
Zobacz też
Konfigurowanie użytkowników akceptujących
Konfigurowanie użytkowników przepływu pracy
Wybór czasu i metody otrzymywania powiadomień
Tworzenie przepływów pracy
Tworzenie i modyfikowanie niestandardowych układów raportów
Planowanie zadań przy pomocy kolejek zleceń
Konfigurowanie poczty email
Przewodnik: Konfigurowanie i korzystanie z przepływów pracy akceptacji zakupów
Przepływ pracy