Table of Contents

Powiadomienia o przepływie akceptacji

Przepływy pracy można skonfigurować w taki sposób, aby automatycznie powiadamiały użytkowników kiedy wymagana jest ich reakcja na kroki konkretnych przepływów pracy. Wiele z odpowiedzi przepływu pracy polega na powiadomieniu użytkownika o wystąpieniu zdarzenia, na które musi zareagować.

Jedną z możliwości jest skonfigurowanie ustawień w taki sposób, aby użytkownik akceptujący, Użytkownik 2, otrzymywał powiadomienie od razu po wysłaniu żądania akceptacji nowego rekordu przez Użytkownika 1. W kolejnym kroku przepływu pracy Użytkownik 2 zostaje powiadomiony, kiedy Użytkownik 3 zaakceptuje rekord i może rozpocząć jego przetwarzanie. Wszystkie powiadomienia związane z krokami przepływu pracy, dotyczącymi akceptacji, są powiązane z zapisem akceptacji. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Przepływy pracy w Dynamics 365 Business Central.

Uwaga

Podstawowa wersja Business Central obsługuje powiadomienia w formie wiadomości e-mail oraz notatek wewnętrznych.

Ważne

Wszystkie powiadomienia dotyczące kroków przepływu pracy są wysyłane przez kolejkę zleceń. Należy upewnić się, że kolejka zleceń w danej instalacji jest skonfigurowana, aby wysyłać powiadomienia dotyczące przepływu pracy i zaznaczone jest pole wyboru Uruchom automatycznie z serwera. Dowiedz się więcej na stronie Planowanie zadań przy pomocy kolejek zleceń.

Konfigurowanie powiadomień

Różne aspekty powiadomień przepływu pracy są konfigurowane w następujących miejscach:

  • Powiadomienia osób akceptujących

    Odbiorcy powiadomień dotyczących przepływów pracy akceptacji są konfigurowani poprzez wypełnienie wiersza na stronie Ustawienia użytkowników akceptujących, dla każdego użytkownika biorącego udział w przepływie pracy.

    Jeśli Użytkownik 2 jest określony w polu Identyfikator osoby akceptującej w wierszu Użytkownika 1, powiadomienie o żądaniu akceptacji zostaje wysłane do Użytkownika 2. Dowiedz się więcej na stronie Konfigurowanie użytkowników akceptujących.

  • Harmonogram powiadomień

    Konfiguracja czasu i metody otrzymywania przez użytkowników powiadomień przepływów pracy odbywa się poprzez wypełnienie, dla każdego użytkownika przepływu pracy, wymaganych informacji na stronie Harmonogram powiadomień. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Wybór czasu i metody otrzymywania powiadomień dotyczących przepływów pracy.

  • Dostosowywanie powiadomień mailowych

    Aby dostosować zawartość powiadomienia e-mail, należy zmodyfikować treść raportu 1320, Powiadomienie e-mail. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Tworzenie i modyfikowanie niestandardowych układów raportów.

    Uwaga

    Aby wybrać wiadomość e-mail jako metodę otrzymywania powiadomień, należy skonfigurować adres e-mail nadawcy oraz odbiorcy w Business Central. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Konfigurowanie poczty e-mail.

  • Grupa opcji reakcji

    Dokładna zawartość i zasady powiadomienia przepływu pracy są konfigurowane w procesie tworzenia danego przepływu pracy. Konfigurowanie odbywa się poprzez wybranie opcji na stronie Odpowiedzi przepływu pracy dla reakcji przepływu pracy reprezentującej powiadomienie. Dodatkowe informacje opisano w kroku 9 w sekcji Tworzenie przepływów pracy w celu łączenia zadań procesów biznesowych.

  • Powiadamianie nadawcy

    Aby powiadomić użytkownika wysyłającego prośbę akceptacji, czy prośba została zaakceptowana lub odrzucona, należy dodać krok odpowiedzi przepływu pracy dla przepływów pracy akceptacji. Dodatkowe informacje opisano w kroku 9 w sekcji Tworzenie przepływów pracy w celu łączenia zadań procesów biznesowych.

Zobacz też

Konfigurowanie użytkowników akceptujących
Konfigurowanie użytkowników przepływu pracy
Wybór czasu i metody otrzymywania powiadomień dotyczących przepływów pracy
Tworzenie przepływów pracy w celu łączenia zadań procesów biznesowych
Tworzenie i modyfikowanie niestandardowych układów raportów
Planowanie zadań przy pomocy kolejek zleceń
Konfigurowanie poczty email
Przewodnik: Konfigurowanie i korzystanie z przepływów pracy akceptacji zakupów
Przepływy pracy w Dynamics 365 Business Central

Bezpłatne ścieżki szkoleniowe dotyczące Business Central