Realizacja płatności
Realizacja płatności dla dostawców lub nabywców, lub zwrot wydatków pracownikom polega na zaksięgowaniu wierszy płatności na stronie Dziennik płatności. Dziennik płatności to dziennik główny, który został zoptymalizowany w celu realizacji płatności i zawiera wiele wydajnych rozwiązań takich jak funkcja Sugeruj płatności dostawcy, umożliwiająca wyszukanie płatności dostawcy do zapłaty oraz raport Dostawca - podsumowanie zobowiązań w okresie, dzięki któremu można wyświetlić zestawienie płatności dostawcy do zapłaty.
Procedurę realizacji płatności można rozpocząć z poziomu list, kartotek i zapisów księgi dla dostawców, nabywców i pracowników. Na każdej z tych stron znajduje się przycisk, którym można uruchomić przepływ płatności obejmujący wprowadzanie informacji w dzienniku płatności.
Z dziennika płatności można drukować czeki komputerowe lub rejestrować je podczas tworzenia. Jeśli w polu Typ płatności bankowej zostanie wybrana opcja Czek komputerowy, wiersze dotyczące czeków powinny być wydrukowane przed zaksięgowaniem dziennika płatności.
Zaksięgowane płatności można eksportować do pliku bankowego w celu przekazania ich do banku i dalszego przetwarzania.
Po zrealizowaniu płatności w banku należy rozliczyć je z powiązanymi otwartymi zapisami księgi pracownika. Czynność tę można wykonać ręcznie lub importując plik wyciągu bankowego i rozliczając płatności automatycznie. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Automatyczne rozliczanie płatności oraz uzgadnianie kont bankowych.
W poniższej tabeli opisano sekwencję zadań oraz podano łącza do powiązanych artykułów.
Aby | Zobacz |
---|---|
Zrozumieć podstawowe funkcje na stronie Dziennik płatności, która bazuje na dzienniku głównym, w celu przygotowania księgowania płatności dla dostawców lub pracowników. | Praca z dziennikami głównymi |
Zaksięgować płatności dla dostawców lub pracowników oraz opcjonalnie rozliczyć płatności z powiązanymi niezapłaconymi fakturami/fakturami korygującymi i zamknąć je jako zapłacone. | Rejestrowanie płatności i zwrotów |
Użyć funkcji strona Dziennik płatności, aby tworzyć sugestie płatności zgodnie z wybranymi kryteriami takimi jak termin realizacji, uprawnienie do rabatów i płynność. | Sugerowanie płatności dostawcy |
Generować czeki dla płatności dostawcy lub zwroty dla nabywcy, zarówno w formie wydruków lub czeków komputerowych. Unieważnić czeki przed lub po księgowaniu. | Realizacja płatności czekiem |
Realizować płatności elektroniczne zgodnie ze standardem przelewów SEPA UE. | Realizacja płatności z użyciem rozszerzenia AMC Banking 365 Fundamentals lub polecenia przelewu SEPA |
Zapłacić dostawcy gotówką lub czekiem, a następnie zaksięgować płatność podczas księgowania faktury. | Natychmiastowe rozliczanie faktur zakupu |
Upewnić się, że bank rozlicza tylko zatwierdzone czeki i kwoty, wysyłając do banku plik zawierający informacje o dostawcy, czaku i płatnościach. | Eksportowanie plików dodatniej płatności |
Zobacz też
Zarządzanie zobowiązaniami
Zakup
Zarządzanie należnościami
Praca z Business Central