Table of Contents

Realizacja płatności

Realizacja płatności dla dostawców lub nabywców, lub zwrot wydatków pracownikom polega na zaksięgowaniu wierszy płatności na stronie Dziennik płatności. Dziennik płatności to dziennik główny, który został zoptymalizowany w celu realizacji płatności i zawiera wiele wydajnych rozwiązań takich jak funkcja Sugeruj płatności dostawcy, umożliwiająca wyszukanie płatności dostawcy do zapłaty oraz raport Dostawca - podsumowanie zobowiązań w okresie, dzięki któremu można wyświetlić zestawienie płatności dostawcy do zapłaty.

Procedurę realizacji płatności można rozpocząć z poziomu list, kartotek i zapisów księgi dla dostawców, nabywców i pracowników. Na każdej z tych stron znajduje się przycisk, którym można uruchomić przepływ płatności obejmujący wprowadzanie informacji w dzienniku płatności.

Z dziennika płatności można drukować czeki komputerowe lub rejestrować je podczas tworzenia. Jeśli w polu Typ płatności bankowej zostanie wybrana opcja Czek komputerowy, wiersze dotyczące czeków powinny być wydrukowane przed zaksięgowaniem dziennika płatności.

Zaksięgowane płatności można eksportować do pliku bankowego w celu przekazania ich do banku i dalszego przetwarzania.

Po zrealizowaniu płatności w banku należy rozliczyć je z powiązanymi otwartymi zapisami księgi pracownika. Czynność tę można wykonać ręcznie lub importując plik wyciągu bankowego i rozliczając płatności automatycznie. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Automatyczne rozliczanie płatności oraz uzgadnianie kont bankowych.

W poniższej tabeli opisano sekwencję zadań oraz podano łącza do powiązanych artykułów.

Aby Zobacz
Zrozumieć podstawowe funkcje na stronie Dziennik płatności, która bazuje na dzienniku głównym, w celu przygotowania księgowania płatności dla dostawców lub pracowników. Praca z dziennikami głównymi
Zaksięgować płatności dla dostawców lub pracowników oraz opcjonalnie rozliczyć płatności z powiązanymi niezapłaconymi fakturami/fakturami korygującymi i zamknąć je jako zapłacone. Rejestrowanie płatności i zwrotów
Użyć funkcji strona Dziennik płatności, aby tworzyć sugestie płatności zgodnie z wybranymi kryteriami takimi jak termin realizacji, uprawnienie do rabatów i płynność. Sugerowanie płatności dostawcy
Generować czeki dla płatności dostawcy lub zwroty dla nabywcy, zarówno w formie wydruków lub czeków komputerowych. Unieważnić czeki przed lub po księgowaniu. Realizacja płatności czekiem
Realizować płatności elektroniczne zgodnie ze standardem przelewów SEPA UE. Realizacja płatności z użyciem rozszerzenia AMC Banking 365 Fundamentals lub polecenia przelewu SEPA
Zapłacić dostawcy gotówką lub czekiem, a następnie zaksięgować płatność podczas księgowania faktury. Natychmiastowe rozliczanie faktur zakupu
Upewnić się, że bank rozlicza tylko zatwierdzone czeki i kwoty, wysyłając do banku plik zawierający informacje o dostawcy, czaku i płatnościach. Eksportowanie plików dodatniej płatności

Zobacz też

Zarządzanie zobowiązaniami
Zakup
Zarządzanie należnościami
Praca z Business Central