Table of Contents

Często zadawane pytania na temat korzystania z Business Central

W tej sekcji można znaleźć odpowiedzi na często zadawane pytania dotyczące rejestracji na okres próbny, zakupu subskrypcji i użytkowania Business Central. Możesz też dowiedzieć się, jak otrzymać wsparcie techniczne.

Czy rozwiązanie Business Central jest dostępne w moim kraju/regionie?

Business Central jest dostępne tylko na ograniczonej liczbie rynków, ale nowe kraje są dodawane co kwartał w procesie lokalizacji prowadzonym przez Microsoft lub partnerów. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Krajowa/regionalna dostępność i wspierane tłumaczenia (Dostępne tylko w języku angielskim).

Jak uzyskać dostęp do Business Central?

Aby zapoznać się z Business Central, należy zarejestrować się na okres próbny. Rozpocznij pracę z darmową wersją próbną! Aby zyskać więcej czasu na poznanie systemu, można wydłużyć okres próbny.

Aby przygotować się do rozpoczęcia pracy z Business Central, można uruchomić przewodniki wspomaganej konfiguracji, obejrzeć filmy oraz zapoznać się z tematami pomocy dla wybranych zadań związanych z konfiguracją. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Przygotowywanie do prowadzenia działalności.

Aby zakupić Business Central, należy wyszukać partnera Business Central na stronie Szukam dostawcy rozwiązania. Dodatkowe informacje zamieszczono w sekcji Jak znaleźć dystrybutora?.

Gdzie kierować pytania?

Odpowiedzi na pytania dotyczące Business Central, których nie można znaleźć w tej dokumentacji, należy kierować do społeczności Business Central. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule społeczność Dynamics 365 Business Central .

Na stronie głównej społeczności zamieszczono linki do blogów, na których są publikowane różne wskazówki. Dodatkowe informacje zamieszczono na stronie Microsoft Dynamics 365 Business Central na blogu Dynamics 365 oraz na starszej stronie Blog Dynamics 365 Business Central.

Ostatecznie można skontaktować się z dystrybutorem Business Central. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Jak uzyskać wsparcie techniczne? oraz w sekcji Jak znaleźć dystrybutora?.

Dlaczego nie można znaleźć danej funkcjonalności w Business Central?

Czy informacja o nowej funkcjonalności jest dostępna w planie wydania czy pojawiła się w ostatnim czasie na blogu? W drugim przypadku należy sprawdzić, czy system Business Central został już zaktualizowany do najnowszej wersji. Informacje o wersji Business Central można znaleźć na stronie Pomoc i obsługa techniczna.

Dotyczy to wersji Business Central online i on-premises.

Jeżeli funkcjonalność jest opublikowana jako rozszerzenie AppSource, między zapowiedzią a dostępnością rozszerzenia w AppSource zazwyczaj występuje opóźnienie. Dotyczy to tylko wersji Business Central online.

Czy wdrożenie on-premises różni się od wdrożenia wersji Business Central online?

Tak. Business Central jest zoptymalizowany pod kątem wdrażania online, a niektóre funkcje mogą działać w siedzibie firmy tylko w określonych okolicznościach, podczas gdy inne nie są obsługiwane w ogóle. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Funkcje niedostępne we wdrożeniach on-premises Dynamics 365 Business Central (dostępne tylko w języku angielskim).

Czy są dostępne szkolenia z zakresu Business Central?

Tak. Na stronie Microsoft Learn można znaleźć darmowe materiały do nauki online. Dodatkowe szkolenie może zapewnić również dystrybutor. Wskazówki dotyczące wyboru dystrybutora zamieszczono w sekcji Jak znaleźć dystrybutora?.

Dodatkowe informacje na temat szkoleń z zakresu Dynamics 365 przygotowanych przez Microsoft zamieszczono na stronie Szkolenia Microsoft Dynamics 365.

Społeczność Business Central zapewnia dodatkowe zasoby, takie jak napisany przez partnera Przewodnik Microsoft Dynamics 365 Business Central.

W jaki sposób uzyskać wsparcie w zakresie Business Central?

Business Central jest sprzedawane za pośrednictwem sieci dystrybutorów, z którymi należy kontaktować się, szukając pomocy w rozwiązaniu problemu technicznego. Jeśli partner Business Central nie rozwiąże problemu, zgłosi go do zespołu Microsoft.

Dodatkowe informacje zamieszczono w artykułach Pomoc i wsparcie oraz Jak znaleźć dystrybutora?.

Gdzie znajduje się przycisk zapisu?

Na stronach nie ma przycisku Zapisz takiego jak w innych programach. W przypadku braku błędów, zmiany wprowadzane w polach w Business Central są automatycznie zapisywane po przejściu do następnego pola lub zamknięciu strony. Po wprowadzeniu zmian w polu i przejściu do innego pola w prawym górnym rogu pojawi się napis Zapisywanie, który zmieni się w napis Zapisano, jeżeli nie wystąpią żadne błędy. W przypadku błędu zostanie wyświetlony napis o treści Nie zapisano.

Gdzie można znaleźć numer wiersza?

Dokumenty takie jak zamówienia sprzedaży i faktury zakupy zawierają nagłówki i wiersze. Każdy wiersz posiada numer, którego Business Central używa do identyfikacji tego konkretnego wiersza. W rezultacie może wyświetlić się ostrzeżenie lub komunikat o błędzie, informujący o nieprawidłowości na przykład w wierszu numer 1000. W standardowej wersji Business Central numery wierszy są ukryte. Aby wyświetlić numery wiersza, należy spersonalizować stronę, dodając pole Nr wiersza. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Personalizacja obszaru roboczego.

Dlaczego sekcja Pomoc opisuje niedostępną funkcjonalność?

Elementy interfejsu użytkownika dotyczące produkcji i zarządzania serwisem nie są widoczne, jeśli na stronie Dane firmy wybrana jest licencja Essentials. Te dwie funkcjonalnością dostępne dla licencji typu Premium. W wysokopoziomowych tematach pomocy dotyczących tych funkcji jest wstawiona notatka tekstowa. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Zmiana wyświetlanych funkcji.

Dlaczego informacje nie są dostępne w danym języku?

Zawartość strony docs.microsoft.com dotycząca funkcjonalności dla firm jest publikowana w różnych językach. Zawartość jest tworzona w języku angielskim i publikowana pod adresem URL z kodem języka en-us. Po opublikowaniu nowych informacji w języku angielskim, treści zawarte na stronach są następnie tłumaczona na wspierane języki. Oznacza to, że nowa zawartość może być niedostępna we wszystkich wspieranych językach do czterech tygodni po publikacji.

W przypadku braku tłumaczenia zachęca się użytkowników do szukania potrzebnych informacji w języku angielskim.

Jakiego adresu e-mail należy używać w Business Central online?

Business Central wymaga służbowego lub szkolnego adresu e-mail do rejestracji. Business Central nie wspiera obsługi adresów e-mail dostarczanych przez komercyjne usługi e-mail lub dostawców usług telekomunikacyjnych. Są to na przykład outlook.com, hotmail.com, gmail.com, i inne.

W przypadku próby rejestracji z użyciem osobistego adresu e-mail, wyświetlony zostanie komunikat o wymaganiu użycia służbowego lub szkolnego adresu e-mail. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Rozwiązywanie problemów: Rejestracja samoobsługowa.

Wdrażając wersję Business Central on-premises można, użyć innych metod uwierzytelniania. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Wdrażanie Dynamics 365 Business Central .

Czy wymagany jest zakup Microsoft 365?

Nie. Pełna integracja Business Central z Microsoft 365 jest możliwa po zarejestrowaniu się na miesięczny okres testowy tutaj.

Jeśli konto używane przy rejestracji jest kontem służbowym bez dostępu do usługi Microsoft 365 (np. joe@mysolution.com), można połączyć służbową domenę (mysolution.com) z posiadaną subskrypcją Microsoft 365. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Co to jest domena? w materiałach dotyczących Microsoft 365.

W przypadku braku zakupionej subskrypcji Microsoft 365, po rejestracji udostępniona zostaje dzierżawa Azure Active Directory dająca dostęp do portalu Azure zawierającego wiele zaawansowanych narzędzi administracyjnych.

Co daje integracja z Microsoft 365?

Wersja Business Central online jest w pełni zintegrowana z Microsoft 365, co umożliwia swobodną nawigację między aplikacjami Microsoft 365 i Business Central przy użyciu funkcji uruchamiania aplikacji. W Business Central można, na przykład otworzyć dane w programie Excel, drukować raporty z poziomu programu Word i pracować z danymi Business Central w programie Outlook. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Korzystanie z Business Central jako firmowej skrzynki odbiorczej w programie Outlook.

Czy można przedłużyć trzydziestodniowy okres próbny „Nowa firma”?

Tak. Gdy zbliża się data ważności okresu próbnego po zalogowaniu pojawi się powiadomienie. Powiadomienie zawiera łącze do przewodnika Przedłuż okres próbny, za pomocą którego można przedłużyć okres próbny. Okres dodatkowych 30 dni rozpoczyna się po wybraniu opcji Przedłuż okres próbny. Okres próbny można przedłużyć samodzielnie tylko raz. Następnie, może on zostać przedłużony przez partnera Microsoft na kolejne 30 dni. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Przedłuż wersję próbną.

Uwaga

Proces przedłużenia okresu próbnego może zając do dwóch dni roboczych.

Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Jak znaleźć dystrybutora?.

Jakie umowy dotyczące poziomu usług są dostępne dla wersji chmurowej?

W przypadku Business Central online zastosowanie mają zasady określone w dokumencie Modern Lifecycle Policy (Nowa polityka cyklu życia produktu). Dokument zawiera warunki umowy serwisowej. Można go pobrać ze strony Warunki licencyjnew sekcji Service Level Agreements for Microsoft Online Services.

Administrator ma możliwość monitorowania stanu dzierżawy i określenia okna aktualizacji w Centrum administracjnym Business Central.

Poprzez automatyczne kopie zapasowe zapewnia się ochronę baz danych przez okres 30 dni. Administrator nie ma jednak dostępu oraz możliwości zarządzania procesem tworzenia kopi zapasowych. Dodatkowe informacje na temat powiązanych zagadnień technologicznych zamieszczono w artykule Automatyczne kopie zapasowe.

Po przeniesieniu przez administratora do nowego planu w celu przypisania nowej roli ekran główny w Business Central nadal się nie zmienił.

Jest to trochę skomplikowane, ale wygląda na to że administrator nie zmienił przypisanej roli i przypisał grupy użytkowników pasujące do nowej licencji. Uprawnienia, przypisane role i domyślny ekran główny zależą od posiadanego przez użytkownika typu planu (licencji) Business Central. Ręczna zmiana obecnej roli jest możliwa na stronie Moje ustawienia, ale po przeniesieniu do innego planu, na przykład z planu Business do planu Team Members, nadal widoczny może być wcześniejszy ekran startowy, ponieważ nie zostały zmienione uprawnienia.

Czy można anulować subskrypcję?

Tak, ale w zależności od metody rejestracji w Business Central, dane mogą zostać usunięte lub zachowane. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule [Anulowanie subskrypcji Business Central]](admin-cancel.md).

Czy można uruchomić uwierzytelnianie wieloskładnikowe?

Oczywiście. W przypadku użycia tej opcji, do wysyłania wiadomości e-mail potrzebne będzie hasło aplikacji. Hasła aplikacji dają aplikacji lub urządzeniu dostęp do konta poczty e-mail. W zależności od dostawcy poczty e-mail procedura uzyskania hasła aplikacji może się różnić. Dodatkowe informacje można znaleźć u dystrybutora. W przypadku korzystania z programu Outlook, należy zapoznać się z artykułem Uwierzytelnianie wieloskładnikowe dla Microsoft 365.

Jak znaleźć dystrybutora?

Business Central jest sprzedawane i wdrażane za pośrednictwem globalnej sieci doświadczonych partnerów Dynamics 365. W celu otrzymania szczegółowych szacunkowych analiz, usług konsultacyjnych i dodatkowej wyceny należy skontaktować się z partnerem. Dodatkowe informacje zamieszczono w sekcji Ceny, w zakładce Dynamics 365 Business Central na tronie microsoft.com.

Aby zakupić Business Central, należy znaleźć partnera Business Central na stronie Szukam dostawcy rozwiązania. Rozwiązania i usługi partnerów można znaleźć również na stronie Microsoft AppSource.
W przypadku potrzeby wsparcia ze strony Microsoft należy skontaktować się z zespołem sprzedaży Microsoft.

Dystrybutorzy zajmują się również wsparciem technicznym. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Zasoby dotyczące pomocy i wsparcia produktu.

Czy wspierany jest klient Windows?

Pierwsze wydania Business Central on-premises zawierały zainstalowanego klienta z Microsoft Dynamics NAV. Wraz w wydaniem wersji 2019 release wave 2 starszy komponent, znany jako „klient Windows” nie będzie dostępny w Business Central. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Często zadawane pytania na temat klienta Windows i Business Central.

Zobacz też

Przygotowywanie do prowadzenia działalności
Powiedz mi - Często zadawane pytania
Sortowanie i filtrowanie - Często zadawane pytania
Widoki listy - Często zadawane pytania
Zmiana języka i ustawień regionalnych
Korzystanie z Business Central jako firmowej skrzynki odbiorczej w programie Outlook
Korzystanie z Business Central bez aplikacji Outlook
Zmiana podstawowych ustawień
Praca z Business Central
Znajdowanie odpowiedzi na pytania
Zasoby dotyczące pomocy i wsparcia produktu
Katalog szkoleń Business Central
Przypisywanie uprawnień do użytkowników i grup
Dostępność krajowa/regionalna i wspierane tłumaczenia
Warunki usługi
Interfejs dewelopera - Często zadawane pytania

Rozpocznij pracę z darmową wersją próbną!