Table of Contents

Często zadawane pytania na temat korzystania z Business Central

W tej sekcji można znaleźć odpowiedzi na często zadawane pytania dotyczące rejestracji na okres próbny, zakupu subskrypcji i użytkowania Business Central. Można też nauczyć się, jak otrzymać wsparcie techniczne.

Czy rozwiązanie Business Central jest dostępne w moim kraju/regionie?

Business Central jest dostępny tylko na ograniczonej liczbie rynków, ale nowe kraje/regiony są dodawane co kwartał w procesie lokalizacji prowadzonym przez Microsoft lub partnerów. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Krajowa/regionalna dostępność i wspierane tłumaczenia (Dostępne tylko w języku angielskim).

Jak mogę zainstalować Business Central?

Aby poznać funkcjonalności Business Central. Rozpocznij pracę z darmową wersją próbną!, można zrejestrować się w celu uzyskania dostępu do darmowej wersji aplikacji. Istnieje możliwość przedłużenia okresu próbnegow celu lepszego poznania aplikacji.

Przygotowując się do prowadzenia działalności gospodarczej w Business Central, można uruchomić przewodniki konfiguracji z pomocą, przejrzeć filmy oraz tematy pomocy dla wybranych zadań związanych z konfiguracją. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Przygotowywanie do prowadzenia działalności.

Po podjęciu decyzji o zakupie Business Central, można znaleźć partnera Business Central na stronie Poszukuję dostawcy rozwiązania. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Jak znaleźć dystrybutora?.

Gdzie znajdę odpowiedzi na swoje pytania?

Aby znaleźć odpowiedzi na pytania dotyczące pracy z Business Central, na które nie ma odpowiedzi w poniższej dokumentacji, warto poprosić o pomoc społeczność Business Central. Dodatkowe informacje zamieszczono na stronie Społeczność Microsoft Dynamics 365 Business Central.

Na stronie głównej społeczności można również znaleźć łącza do bloga, na którym udostępniamy wskazówki i podpowiedzi. Dodatkowe informacje zamieszczono na stronie Microsoft Dynamics 365 Business Central na blogu Dynamics 365 i w starszej zawartości Blog Dynamics 365 Business Central.

Warto również skontaktować się z dystrybutorem Business Central. Dodatkowe informacje zamieszczono w sekcjach Jak otrzymać wsparcie techniczne? oraz Jak znaleźć dystrybutora?.

Dlaczego w Business Central nie mogę znaleźć określonej funkcjonalności?

Czy funkcjonalność została niedawno uwzględniona w planach wydania lub na naszym blogu? W takim przypadku, aplikacja Business Central, z której korzysta użytkownik, prawdopodobnie nie została jeszcze zaktualizowany do najnowszej wersji. Wersję Business Central można sprawdzić na stronie Zasoby dotyczące pomocy i wsparcia produktu.

Jest to możliwe zarówno dla wersji Business Central online jak i on-premises.

Dodatkowo, jeżeli funkcjonalność została udostępniona w formie rozszerzenia na platformie AppSource, wystąpiło opóźnienie pomiędzy ogłoszeniem rozszerzenia i udostępnieniem go na platformie AppSource. Jest to możliwe tylko w przypadku Business Central online.

Czy istnieją różnice pomiędzy wdrożeniem Business Central on-premises a Business Central online?

Tak. Aplikacja Business Central została zoptymalizowana pod kątem wdrożenia online, dlatego w wersji on-premises z niektórych funkcjonalności można korzystać pod pewnymi warunkami, a inne nie są w ogóle obsługiwane. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Funkcjonalności, które nie zostały zaimplementowane w ramach wdrożenia Dynamics 365 Business Central on-premises (zawartość dostępna tylko w języku angielskim).

Czy mogę przejść szkolenie z korzystania z Business Central?

Tak. Bezpłatne ścieżki szkoleniowe można znaleźć na stronie Szkolenie Microsoft. Dodatkowe szkolenie można uzyskać również u swojego dystrybutora. Potrzebne informacje udostępniono w sekcji Jak znaleźć dystrybutora?.

Dodatkowe informacje na temat szkoleń z zakresu Dynamics 365 udostępnianych przez Microsoft zamieszczono na stronie Microsoft Dynamics 365 training.

Dodatkowe treści są dostarczane przez społeczność Business Central, na przykład przewodnik Microsoft Dynamics 365 Business Central Field Guide, napisany przez partnera.

Jak mogę uzyskać wsparcie techniczne?

Aplikacja Business Central jest dystrybuowana przez sieć partnerską, dlatego, aby uzyskać pomoc techniczną, należy skontaktować się ze swoim dystrybutorem. Jeśli partner Business Central nie rozwiąże problemu, zgłosi go do zespołu Microsoft.

Dodatkowe informacje zamieszczono w sekcjach Zasoby dotyczące pomocy i wsparcia produktu oraz Jak znaleźć dystrybutora?.

Gdzie znajduje się przycisk Zapisz?

Na stronach nie ma typowego przycisku Zapisz tak jak w innych aplikacjach, które może znać użytkownik. O ile nie wystąpił błąd, zmiany w polach w Business Central są automatycznie zapisywane natychmiast po przejściu do innego pola lub zamknięciu strony. Po wprowadzeniu zmian w polu i przejściu do innego pola system wyświetli komunikat Zapisywanie w prawym górnym rogu strony. Jeżeli nie wystąpią błędy, napis szybko zmieni się na Zapisano. W przypadku wystąpienia błędu, tekst zmieni się na Nie zapisano.

Gdzie znajdę numer wiersza?

Takie dokumenty jak zamówienia sprzedaży lub faktury zakupu zawierają nagłówki i wiersze. Każdy wiersz ma numer, który umożliwia jego identyfikację w Business Central. W rezultacie, system może wygenerować komunikat ostrzeżenia lub błędu informujący, że wystąpił błąd na przykład w wierszu numer 1000. W standardowej wersji Business Central numery wierszy są ukryte. Aby wyświetlić numery wiersza, należy spersonalizować stronę, dodając pole Nr wiersza. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Personalizacja obszaru roboczego.

Dlaczego w sekcji Pomoc została opisana funkcjonalność, do której nie mam dostępu?

Jeżeli w ustawieniach interfejsu, na stronie Dane firmy, wybrano Essential, elementy interfejsu użytkownika związane z funkcjonalnościami zarządzania serwisem i produkcją nie będą widoczne, ponieważ wymagana jest wersja Premium. Notatka tekstowa jest wstawiana w bardziej szczegółowych tematach Pomocy dla tych obszarów funkcjonalności. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Zmiana wyświetlanych funkcji.

Dlaczego nowa zawartość jest niedostępna w moim języku?

Zawartość Microsoft Learn dotycząca funkcjonalności dla firm jest publikowana w różnych językach. Zawartość jest tworzona w języku angielskim i publikowana z adresem URL zawierającym kod języka en-us. Nowa zawartość, po publikacji w języku angielskim, jest przesyłana do tłumaczenia na wspierane języki. Oznacza to, że nowa zawartość będzie niedostępna w języku użytkownika przez czas nie dłuższy niż cztery tygodnie.

Rozumiemy, że takie rozwiązanie może stwarzać problemy i zachęcamy do wyszukiwania tematów w języku angielskim, jeżeli zawartość nie jest dostępna w rodzimym języku użytkownika.

Jakiego adresu e-mail należy używać w Business Central online?

Business Central wymaga służbowego lub szkolnego adresu e-mail do rejestracji. Business Central nie wspiera obsługi adresów e-mail dostarczanych przez konsumenckie usługi e-mail lub dostawców usług telekomunikacyjnych. Są to na przykład outlook.com, hotmail.com, gmail.com i inne.

W przypadku próby rejestracji z użyciem osobistego adresu e-mail, wyświetlony zostanie komunikat informujący, że wymagane jest użycie służbowego lub szkolnego adresu e-mail. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Rozwiązywanie problemów: Rejestracja samoobsługowa.

Aby przeprowadzić wdrożenie Business Central on-premises można użyć różnych metod uwierzytelniania. Dodatkowe informacje zamieszczono na stronie Wdrożenie Microsoft Dynamics 365 Business Central.

Czy zakup Microsoft 365 jest konieczny?

Nie. Jednak, aby korzystać z aplikacji Business Central w pełni zintegrowanej z Microsoft 365, można pobrać darmową, miesięczną wersję próbną Microsoft 365 ze strony .

W przypadku logowania przy użyciu firmowego konta spoza Microsoft (takiego jak joe@mysolution.com), i posiadania subskrypcji Microsoft 365, można powiązać swoją domenę (mysolution.com) z subskrypcją Microsoft 365. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Czym jest domena? w zawartości Microsoft 365.

Jeżeli użytkownik nie posiada subskrypcji Microsoft 365 i nie zamierza jej kupić, może skorzystać z nowej dzierżawy Microsoft Entra. Dzięki nowej dzierżawie, użytkownik po zalogowaniu się do konta będzie miał dostęp do zaawansowanych narzędzi administracyjnych na portalu Azure.

Na czym polega integracja Microsoft 365?

Business Central online jest w pełni zintegrowany z Microsoft 365, dzięki czemu użytkownik może bez przeszkód poruszać się pomiędzy aplikacjami Microsoft 365 oraz [!INCLUDEprod_short, korzystając z obszaru uruchamiania aplikacji. W Business Central można przeglądać dane w programie Excel, drukować raporty przy użyciu programu Microsoft Word i pracować ze swoimi danymi Business Central na przykład w programie Microsoft Outlook. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Pobieranie dodatku Business Central dla Outlook.

Czy mogę przedłużyć swój 30-dniowy okres próbny „Nowa firma”?

Tak. Gdy zbliża się data ważności okresu próbnego, po zalogowaniu pojawi się powiadomienie. Powiadomienie zawiera łącze do przewodnika Przedłuż okres próbny, za pomocą którego można przedłużyć okres próbny. Okres dodatkowych 30 dni rozpoczyna się w momencie wyboru w przewodniku opcji Przedłuż okres próbny. Okres próbny można samodzielnie przedłużyć. Po jego zakończeniu, partner Microsoft może go przedłużyć o kolejne30 dni. Dodatkowe informacje zamieszczono na stronie Rozszerzenie wersji próbnej.

Uwaga

Ukończenie procesu przedłużenia okresu próbnego może zająć do dwóch dni roboczych.

Dodatkowe informacje na temat szukania dystrybutora zamieszczono w sekcji Jak znaleźć dystrybutora?.

Gdzie można znaleźć umowy dotyczące poziomu usług aplikacji chmurowej?

W przypadku Business Central online zastosowanie mają zasady określone w dokumencie Modern Lifecycle Policy (Nowa polityka cyklu życia produktu). Dokument zawiera warunki umowy serwisowej. Można go pobrać ze strony Warunki licencyjne w sekcji Service Level Agreements for Microsoft Online Services.

Administrator ma możliwość monitorowania stanu dzierżawy i określenia okna aktualizacji w Centrum administracyjnym Business Central.

Poprzez automatyczne kopie zapasowe zapewnia się ochronę baz danych przez okres 30 dni. Administrator nie ma jednak dostępu oraz możliwości zarządzania procesem tworzenia kopii zapasowych. Dodatkowe informacje na temat powiązanych zagadnień technologicznych zamieszczono w artykule Automatyczne kopie zapasowe.

Jak często Business Central jest aktualizowany?

Business Central online to usługa składająca się z platformy i funkcjonalności biznesowej utrzymywanej przez Microsoft. Wielu partnerów Microsoft dostarcza dodatkową funkcjonalność dla firm, na przykład w celu realizacji potrzeb wynikających ze specyfiki branży lub lokalnych wymagań w poszczególnych krajach. Zarówno funkcjonalność biznesowa, jak i komponenty serwisu są stale monitorowane i aktualizowane w razie potrzeby. Przegląd nowych i nadchodzących funkcjonalności można znaleźć w planach wydania. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykułach Przegląd usług Business Central online (zawartość dostępna tylko w języku angielskim) oraz Nowe i zaplanowane.

Nasz administrator zmienił mój plan, aby przypisać mi inną rolę. Dlaczego wciąż widzę ten sam ekran główny w Business Central?

To trochę skomplikowane, ale wygląda na to, że administrator nie zmienił roli przypisanej do użytkownika, ani nie przydzielił grup użytkowników odpowiadających nowej licencji. Zasadniczo dostęp do Business Central jest określany przez typ planu (licencji) użytkownika, która definiuje rodzaj uprawnień, przypisaną rolę użytkownika i domyślny Widok główny użytkownika. Rolę użytkownika można zmienić ręcznie na stronie Moje ustawienia. Jeżeli użytkownik zmienił plan na przykład z Business na Team Member, może widzieć poprzedni Widok główny użytkownika, ponieważ uprawnienia nie zostały zmienione.

Czy mogę anulować subskrypcję?

Tak, ale w zależności od sposobu logowania do Business Central, dane użytkownika mogą zostać usunięte lub zachowane. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Anulowanie subskrypcji lub usunięcie Business Central.

Czy mogę użyć uwierzytelniania wieloskładnikowego?

Tak. W takim przypadku, aby wysyłać wiadomości e-mail może być potrzebne hasło aplikacji. Hasła aplikacji umożliwiają twojemu urządzeniu dostęp do konta e-mail. Kroki potrzebne do uzyskania hasła aplikacji mogą się od siebie różnić w zależności od dostawcy konta e-mail. Dodatkowe informacje można uzyskać w sekcji Pomocy dostawcy. Na przykład, w przypadku konta Outlook, przydatny będzie artykuł Uwierzytelnianie wieloskładnikowe dla Microsoft 365.

Jak znaleźć dystrybutora?

Business Central jest dystrybuowany przez światową sieć partnerów Dynamics 365, posiadających specjalistyczną wiedzę branżową. Skontaktuj się z partnerem w celu uzyskania szczegółowej analizy, usług doradczych oraz innych usług. Dodatkowe informacje zamieszczono w sekcji Ceny artykułu Dynamics 365 Business Central na stronie microsoft.com.

Po podjęciu decyzji o zakupie Business Central, można znaleźć partnera Business Central na stronie Poszukuję dostawcy rozwiązania. Rozwiązania i usługi firm partnerskich można również znaleźć w sklepie Microsoft AppSource.

Aby otrzymać wskazówki od firmy Microsoft, należy skontaktować się z zespołem sprzedaży Microsoft.

Dystrybutor również oferuje wsparcie techniczne. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Zasoby dotyczące pomocy i wsparcia produktu.

Czy klient Windows jest obsługiwany?

Pierwsze wydania Business Central on-premises uwzględniały klienta pochodzącego z Microsoft Dynamics NAV. Rozpoczynając od drugiego wydania w 2019 roku, ten starszy komponent o nazwie „klient Windows” jest niedostępny dla Business Central. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Często zadawane pytania na temat klienta Windows i Business Central.

Zobacz też

Przygotowywanie do prowadzenia działalności
Powiedz mi - Często zadawane pytania
Sortowanie i filtrowanie - Często zadawane pytania
Widoki listy - Często zadawane pytania
Zmiana języka i ustawień regionalnych Pobieranie dodatku Business Central dla Outlook
Korzystanie z Business Central bez aplikacji Outlook
Zmiana podstawowych ustawień
Praca z Business Central
Znajdowanie odpowiedzi na pytania
Szkolenia Business Central
Zasoby dotyczące pomocy i wsparcia produktu
Przypisywanie uprawnień do użytkowników i grup
Dostępność krajowa/regionalna i wspierane tłumaczenia
Warunki usługi
Interfejsy dewelopera i administratora - Często zadawane pytania Migracja danych lokalnych do Business Central Online

Rozpocznij pracę z darmową wersją próbną!

Bezpłatne ścieżki szkoleniowe dotyczące Business Central