Table of Contents

Zadania administracyjne

Zadania centralnej administracji są zazwyczaj wykonywane przez jedną rolę w firmie. Zakres tych zadań zależy od wielkości firmy i zakresu obowiązków administratora. Zadania te mogą obejmować obsługę synchronizacji bazy danych kolejek zleceń i wiadomości e-mail, konfigurację użytkowników i dostosowywanie interfejsu użytkownika.

Wprowadzenie prawidłowych wartości konfiguracji od razu jest bardzo ważne dla sukcesu każdego nowego oprogramowania biznesowego. Business Central zawiera kilka przewodników konfiguracji, które pomagają w konfiguracji najważniejszych danych. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Przegląd zadań.

Uwaga

Istniejące dane można migrować do Business Central online przy użyciu narzędzi do migracji danych. Opcjonalnie, istnieje możliwość konfiguracji nowej firmy w Business Central za pomocą pakietów konfiguracji - narzędzia zaprojektowanego w celu skrócenia czasu wdrożeń, poprawienia jakości implementacji, wprowadzenia powtarzalnego podejścia do implementacji i zwiększenia produktywności przez automatyzację i uproszczenie zadań cyklicznych. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Migracja danych lokalnych do Business Central Online.

Można wspierać swoje decyzje dotyczące konfiguracji za pomocą ogólnych rekomendacji dla wybranych pól konfiguracji, które czasem powodują nieskuteczność rozwiązania w przypadku błędnego zdefiniowania.

Administrator może skonfigurować Strukturę wymiany danych, aby umożliwić innym użytkownikom eksport i import danych w plikach bankowych i płatności, na przykład dla różnych procesów zarządzania środkami pieniężnymi. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Elektroniczna wymiana danych.

W poniższej tabeli opisano sekwencję zadań oraz podano łącza do powiązanych artykułów.

Aby Zobacz
Określić, kto może zarejestrować się w Business Central poprzez utworzenie użytkowników w Centrum administracyjnym Microsoft 365 zgodnie z licencjami produktów. Tworzenie użytkowników zgodnie z licencjami
Przypisać uprawnienia do użytkowników, modyfikować zestawy uprawnień i zgrupować użytkowników dla łatwiejszego zarządzania uprawnieniami. Przypisywanie uprawnień do użytkowników i grup
Dodać użytkowników, zarządzać uprawnieniami i dostępem do danych i przypisać role. Zarządzanie profilami użytkowników
Zarządzać ustawieniami użytkowników, takimi jak firma, rola, język, region i strefa czasowa. Zarządzanie ustawieniami i preferencjami użytkownika
Skonfigurować drukarki i określić, które raporty należy wydrukować którymi drukarkami. Konfiguracja domyślnej drukarki
Sklasyfikować wrażliwości danych dla pól tak, aby można było odpowiedzieć na żądania osób, których dotyczą dane, powiązane z ich danymi osobowymi. Klasyfikacja wrażliwości danych
Odpowiedzieć na żądania od osób, których dotyczą dane, w związku z ich danymi osobowymi. Odpowiedź na zgłoszenia dotyczące danych osobowych
Skonfigurować nową jednostkę organizacyjną za pomocą szablonów. Tworzenie nowych firm w Business Central
Śledzić wszystkie bezpośrednie modyfikacje poczynione przez użytkowników na danych w bazie danych i określić pochodzenie błędów i zmian w danych. Zmiany dziennika
Wprowadzić pojedyncze lub cykliczne żądania i uruchomić raporty lub jednostki kodu. Planowanie zadań przy pomocy kolejek zleceń
Zarządzać, usunąć lub skompresować dokumenty. Kompresowanie danych lub usuwanie dokumentów w celu zarządzania przechowywaniem
Uwidocznić strony, jednostki kodu i zapytania jako usługi sieci Web. Publikacja usługi sieci Web
Jako element tworzenia aplikacji połączenia między Business Central i rozwiązania osób trzecich poprzez API REST, określić szablony używane do wypełniania pustych właściwości jednostki podczas tworzenia akcji POST poprzez API. Konfigurowanie szablonów API
Zaszyfrować dane na serwerze Business Central przez generację nowych lub istniejących kluczy szyfrowania, które włączane są na serwerze. Zarządzanie szyfrowaniem danych
Połączyć Dynamics 365 Sales z Business Central i zyskać płynną integrację między relacją z nabywcą a przetwarzaniem zamówień w procesie lead-to-cash. Integracja z Dynamics 365 Sales
Zmienić ustawienia dotyczące tego, które pola i akcje są pokazywane w interfejsie użytkownika i dostosować to do procesów firmy i rozszerzyć to rozwiązanie za pomocą aplikacji. Dostosowanie Business Central

Administracja w centrum administracyjnym

Administratorzy wewnętrzni i delegowani mają dostęp do centrum administracyjnego Business Central, z którego mogą konfigurować, monitorować i rozwiązywać problemy związane ze środowiskami Business Central. W poniższej tabeli opisano kluczowe zadania oraz podano łącza do powiązanych artykułów.

Aby Zobacz
Dowiedzieć się więcej na temat dostępnych narzędzi do rozwiązywania problemów. Pomoc techniczna
Obserwować zużycie i rozwiązywać problemy sesji. Telemetria środowiskowa w centrum administracji Business Central
Zarządzać sesjami użytkowników, wliczając w to anulowanie sesji, jeśli użytkownik jest zablokowany. Zarządzenie sesjami
Skonfigurować dzierżawcę pod kątem wysyłania danych telemetrycznych do Azure Application Insights w celu analizy i rozwiązywania problemów. Włączanie wysyłania telemetrii do Application Insights

Zobacz też

Funkcjonalność dla firm
Ogólna funkcjonalność dla firm
Praca z Business Central
Przygotowywanie do prowadzenia działalności

Rozpocznij pracę z darmową wersją próbną!

Bezpłatne ścieżki szkoleniowe dotyczące Business Central